Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 22, 2019, 14:46:07
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Street trackeri
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Street trackeri  (Luettu 31513 kertaa)
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #45 : Elokuu 08, 2012, 20:53:52 »

Säädöt tehty, eipä se putki enää helpolla asfalttia raavi.


* P8081770b.JPG (160.1 kB, 845x634 - tarkasteltu 358 kertaa.)
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #46 : Elokuu 14, 2012, 21:15:39 »

Nyt on kytkimessä uudet levyt, jäykemmät jouset, laakeri ja värinänvaimennus jouset.
Testilenkin jälkeen tuntuisi pitävän hyvin.
t hexi
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #47 : Syyskuu 07, 2012, 19:02:29 »

Käytin sitten  jytärin dynossa. Ensin täytyi vaihtaa nappularengas katukumiin, nappularengas täristää ja saattaa kulua rullan päällä. Sain sopimaan viimetalven Jyväskylän rompepäivä reissulta ostetun
jytärin navalla olevan 150/60 17 pyörän omaan laitteeseen. Takahaarukassa oli  noin sentti molemminpuolin tilaa ja ketjutkin mahtui kulkemaan.
Dynotuksen tulokseksi saatiin takapyörältä tehoa 55,17 hp ja vääntöä 60,01 N-M
Mitähän luokkaa  mahtaa olla normaali jytärin arvot .
t hexi


* P9061791b.JPG (116.51 kB, 634x845 - tarkasteltu 336 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2012, 19:23:39 kirjoittanut hexi » tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #48 : Syyskuu 07, 2012, 19:04:31 »

Tässä vielä dynotuksen käppyrät
t hexi


* P9071794b.JPG (124.15 kB, 1127x845 - tarkasteltu 367 kertaa.)
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #49 : Syyskuu 08, 2012, 09:07:44 »

Toihan on tykki  ;) ja silti ihan kuin mopolla ajaisi, yhtä helpon tuntuinen.

Pena
tallennettu

jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #50 : Syyskuu 08, 2012, 11:53:27 »

Dynotuksen tulokseksi saatiin takapyörältä tehoa 55,17 hp ja vääntöä 60,01 N-M
Mitähän luokkaa  mahtaa olla normaali jytärin arvot .
http://www.xs650.fi/pohja_files/fi/tehokayrat.htm
Ensimmäinen antaa huipputehoksi takapyörältä 45.61 hepoa / 7500 rpm ja jälkimmäinen 36.3 / 7000 rpm.
Maksimiväännöt ovat vastaavasti 36.16 / 6000 rpm ja noin 40 / 5500 rpm (foot pounds).
Melkoisia eroja! Väännönmittaukset eivät kuitenkaan välttämättä ole lainkaan yhteensopivia.

36.16 foot pound = 48.8 N-M
40 foot pound = 54.2 N-M
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #51 : Syyskuu 08, 2012, 19:56:58 »

Dynottaminen oli melkoinen rääkki pyörälle.  Se käsitti monta vetoa  8000 kierroksen hujakoille.
Meteli oli korvia huumaava vaikka oli kuulosuojaimet korvilla,  tärinä tuntui dynokopin seinässäkin.
Niinpä kesken homman takajarrupedaali putosi lattialle, ja kotiin tullessa kierroslukumittarin meni rikki. Mittaritaulua kiinnipitävät pienet ruuvit irtosivat, taulu alkoi heilumaan, ja mittarinneula katkesi.
Onneksi keskusvarastolta löytyi hybridissä ollut kiekkamittari, asentelin sen tänään paikoilleen.
t hexi
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #52 : Syyskuu 09, 2012, 16:44:11 »

Mulla on jotkut dynalaput tuosta omasta moposta kun sitä on maahantuotu. Siinä lupaillaan 48 heppaa kampuralta. Vääntöä 58Nm. Tiedä sitten paljonko olen onnistunut tehoa laskemaan omilla virityksilläni.

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #53 : Syyskuu 09, 2012, 21:02:05 »

No tuossahan on pänninkiä ihan hyvästi. Voimansiirron häviöt on 10-15 %:n luokkaa. Jos vaikka Pekan 48 hv:sta kampiakselitehoa lähtee liikkeelle, niin takapyörällä on 40 - 42 hv.

Onkohan nuo mittaritaulut ns. vakiokauraa. Mun piti viime kesänä aukasta molemmat mittarit, kun taulut tärisi irti.
tallennettu
HBo
Jytäääristi
***
Viestejä: 235



Profiili Sähköposti
« Vastaus #54 : Syyskuu 10, 2012, 07:41:27 »

No tuossahan on pänninkiä ihan hyvästi. Voimansiirron häviöt on 10-15 %:n luokkaa. Jos vaikka Pekan 48 hv:sta kampiakselitehoa lähtee liikkeelle, niin takapyörällä on 40 - 42 hv.

Onkohan nuo mittaritaulut ns. vakiokauraa. Mun piti viime kesänä aukasta molemmat mittarit, kun taulut tärisi irti.

Kaksi kesää seurasin kun kiekkamittarin toinen ruuvi kierty auki ja kiinni.   ;D Välillä mittarinviisari ei laskenut 2500 rpm:n alapuolelle jaikka kone oli sammuksissa (mittarinneula nojas melkein auki olevaan ruuviin). Viimekesänä se ruuvi sitten viimein kierty irti.  :o
Talvella avasin mittarin ja pistin ruuvin paikalleen. Toistaiseksi on pysynyt.  ::)
tallennettu

HBo & TX650 -73
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #55 : Syyskuu 11, 2012, 07:54:50 »

Mää pistin hitusen ruuvilukitetta mittareiden ruuveihin ja toistaiseksi on vielä pysynyt. Mutta tosiaankin ihan vaan hitusen, että saa vielä ruvit auki, jos sattuu taulujen alta tärisemään joku osa rikki tai irti ;D Sitä mää vaan oon ihimetelly, että mikä tuossa häksättimessä on niin mukavaa. Aina vaan on naama näkkärillä, vaikka pyörä särkee ite ihtiänsä koko ajan :o

Joo, sunnuntaina oli täällä Oulussa Terwa-ajelut. Siinä yhdellä miehellä oli kuuspyttynen CBX Honda ja se parkkeeras mun viereen, kun pysähdyttiin kahaville. No mää kysyin siltä, että onko se tuo Honda kolminkertainen harmi jytäriin verrattuna, kun siinä on kaikkea kolme kertaa enempi. Sanotaanko näin, että Hondamies ei ymmätänyt ihan välittömästi kysymyksessä piilevää itseironiaa...
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #56 : Syyskuu 13, 2012, 19:46:35 »

Moro..Komeet on käyrät,varsinkin vääntökäyrä on upee.
Vertailuks Minton mod. käyriä...



T:KT


* 650dyno.jpg (125.47 kB, 800x595 - tarkasteltu 345 kertaa.)
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #57 : Syyskuu 14, 2012, 11:53:27 »

Moi
Käyrät olis olleet ehkä vieläkin paremmat, mutta kierroksilla 3500-5000 kone kävi vähän liian paksulla.
Neulaa on laskettu tämän jälkeen  pykälä alaspäin, ja käynti on parantunut.
t hexi
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #58 : Syyskuu 14, 2012, 13:48:51 »

Onkohan noissa Mintonin käyrissä nyt ihan jytärin moottoria mitattu? Vai onko rpm asteikko väärin?

Joskus muistan classic RR kuskien sanoneen, että noin 9000 rpm jytärin venttiilikoneisto sekoaa, vaikka tekis mitä. Alkuperäissisuksilla jo 8000 rpm jälkeen. Itse olen varmaan kierrättänyt lyhytaikaisesti jotain 7700 rpm ilman ongelmia.
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #59 : Lokakuu 18, 2012, 20:46:07 »

Moi
Askartelin 90-luvun  alun XT-600 endruro jammun keulan ja 21 tuumaisen etupyörän paikoilleen.
Etuputket menivät jytärissä oleviin CBR Hondan ylä ja ala kolmioihin pienellä ähertämisellä..
Samalla vaihdoin pidemmät takaiskarit paikoilleen. Maavaraa on nyt reilusti.
Testailemaan en ole vielä päässyt, mutta luulisi noiden muutosten parantavan hiekkatie- ja
talviominaisuuksia. Jollain konstilla täytyy jatkaa sivuseisontatukea noin 5 cm,  tai sitten on pidettävä
kakkosnelosen pätkää mukana.
t hexi


* PA181895b.JPG (201.18 kB, 1127x845 - tarkasteltu 461 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!