Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Elokuu 19, 2019, 16:53:49
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Vehoniemessä kokoonnuttiin sunnuntaina 14.7.2019

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Street trackeri
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Street trackeri  (Luettu 30861 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #60 : Marraskuu 11, 2012, 17:39:05 »

Moro,

Komia! Olen arvuutellut tuollaista XT600 keulaa myös (vain ajatuksen tasolla siis). Mahtaakohan XT600 kolmiopalat ja ohjausakseli sopia jytän runkoon pelkällä laakerikikkailulla??

Pekka
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #61 : Marraskuu 13, 2012, 20:34:35 »

Moi
XT 600  ohjausakseli saman vahvuinen kuin jytärissä (alhaalta 30mm ja ylhäältä 25mm).
Joten jytärin ohjauslaakereita käyttäen vaihto pitäisi onnistua.

XT 600 keula tuntui tosi mukavalta, sillä pystyi ajamaan reipasta kyytiä monttuistakin tietä.

CBR:n t-kappaleet ovat noin 7 mm leveämmät, joten etupyörä on tuon 7mm toisessa pielessä.
Jarrulevyn puolen kiinnitystä ei pysty helpolla säätämään, mutta eipä tuo haitannut. Hyvin
kääntyi molempiin suuntiin, ja pystyi ajamaan ilman käsiä viitonen päällä ja yli 4000 kierrosta
taulussa.
t hexi
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #62 : Marraskuu 19, 2012, 12:39:51 »

Onko tietoa miten pitkä XT.n ohjausakseli on? Jytärin akseli kait on pidempi kuin monet muut. Jytärin "emäputki" (siis se rungon osa jonka läpi tuo hjausakseli esennetaan...) on noin 19 cm ja ainakin TTR250 jammussa on noin 17 cm putki. Maailmalla ovat jotain ohjausakseleita jatkaneet hitsaamalla.

Voisi tulla aika soiva peli jos lyhentäisi XT:n keulan noin 17cm joustolle ja sovittelisi keulille jytän 19" vanteen...

Pekka
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #63 : Marraskuu 19, 2012, 17:40:34 »


Moi

XT600 ohjauslaakereiden välinen etäisyys on 191mm, mitattuna alalaakerin alapinnasta
ylälaakerin yläpintaan.

t hexi
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #64 : Marraskuu 19, 2012, 18:32:05 »

Kappas! Sehän sopii sitten suoraan?  :o  8)
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #65 : Marraskuu 19, 2012, 19:39:18 »

tässä vielä kuva XS2:n ohjausakselista mittanauhan kanssa.
t hexi


* PB191915b.JPG (20.49 kB, 451x338 - tarkasteltu 296 kertaa.)
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #66 : Marraskuu 24, 2012, 20:07:08 »

Moi
Kävin iltapäivän hämyssä parin tunnin ajelulla metsäteillä mukavassa syyskelissä  ;D.
Täytyy sanoa, että tuo laite on on aika hurja kapistus sorateillä, vääntöä ja voimaa piisaa meikäläisen
taitoihin nähden jopa hieman liikaakin... Ainakin on helppo löytää omia jälkiään pitkin takaisin, jokainen
metsäautotien risteys tulee helposti merkattua kaasukättä käyttämällä.  XT:n keula on tuonut mukanaan ajoon vakavuutta, montut eivät lyö käsille ja pyörä taittuu hyvin kurveihin, perä lähtee rauhallisesti luistamaan ja luistoa pääsee kontrolloimaan kaasulla. Eipä siitä ajonautinto juuri parane,
paitsi tietysti kun saa nastat alle ja hyvän polanteisen tien pikku pakkasella ajettavakseen.
Kohonneen jousituksen vuoksi olen joutunut pitämään kakkosnelosen pätkää mukana, jotta sivuseisontatukea voi käyttää. Tänään keksin, että soralla voi takapyörää kaivattaa tuon pari tuumaa ja käyttää seisontatukea normaalisti kuten kuvasta näkyy.
t hexi


* PB241921b.JPG (188.78 kB, 1127x845 - tarkasteltu 400 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 20:12:46 kirjoittanut hexi » tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #67 : Joulukuu 05, 2012, 21:43:40 »

Tervehdys Hexi,

Taas tuli trackeriketjua selattua. Oikeestaan on ollut mielessä nokka-akselin vaihto omaani ja sullahan on nyt shell #1 akseli. Mulla on ollut mietinnässä Shell #1 tai Webcamin ja Mecacyklen katukäyttöön passelit akselit. Vaan onko sulla venttiilinjouset vakiot vaiko jäykemmät? Kuinka sulla on venttiilit pysyneet mukana?

Maailmalla näyttää olevan tarjolla jäykempää jousta alumiinisilla tai titaanisilla lautasilla. Mikä liene sitten on hyöty.
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #68 : Joulukuu 06, 2012, 21:41:44 »

Hei Ossi

Venttiilinjouset ja lautaset hankin Heiden Tuningilta, setin numero oli  #05-0029.
Jouset olivat alkuperäisiä pidemmät, mutta eivät tuntuneet jäykemmiltä, lautaset olivat terästä.
Hyvin ovat venttiilit mukana pysyneet, dynotuksessakin vedettiin monta vetoa yli 8000 kierroksen ilman ongelmia.
Nokan vaihdon lisäksi kannatta harkita 750cc satsin hankintaa,  kun koneen kerran irroitta ja aukaisee.
Ero normaaliin jytäriin on aikamoinen, eikä tyytyväistä virnistystä kahvankääntäjän naamalta poista edes hieman lisääntynyt tärinä  ;)

t hexi
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #69 : Joulukuu 06, 2012, 23:27:30 »

Jep, jep. Pitempi jousi tietysti tarkoittaa enemmän esijännitystä ja sitä kautta jäykkyyttä. Jos noilla teräslautasilla pysyy 8000 kierroksilla venttiilit mukana, niin eipä taida olla mitään iloa kevyemmistä lautasista. Ne on varmaan tarkoitettu vielä suuremmille kierroksille ja rajummille nokille. Taitaa yli 8000 kierroksilla tulla jo muitakin murheita, kuin venttiilit.

Tuota 750 cc pyttysatsia mää jo mietinkin, kun kone oli viime talvena kilkkeinä. Päädyin kuitenkin porauttamaan pytyt, joten se jäi sitten hankkimatta. Saishan sillä lisää jerkkua tietystikin, mutta taitaa jäädä vielä laittamatta. Pitäähän niitä hommia jäädä tuleville talvillekin... ::)
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #70 : Tammikuu 26, 2014, 20:34:44 »

Moi
Viime talvena hommasin  eteen käytetyn  Mitaksen  90/90/21 rallinastarenkaan, jossa on 306 nastaa,
takana pyörii Icetrackerista lainattu 110/100/ 18 Kings Tire.
Tällä rengasyhdistelmällä meno on suhteellisen vakaata normaaleissa talvioloissa polanteisella pikkutiellä.
Lunta on jo hieman maassa, mutta kyllä sepeli tuli esiin kun vetelin tänään iltahämyssä muutaman kierroksen navettaa ympäri. ;) .
t hexi
ps eikö olekkin asiallinen xs 650 aiheinen valomainos


* P1260653b.JPG (266.39 kB, 1306x980 - tarkasteltu 325 kertaa.)

* P1260654b.JPG (145.13 kB, 1306x980 - tarkasteltu 286 kertaa.)
tallennettu
HBo
Jytäääristi
***
Viestejä: 234



Profiili Sähköposti
« Vastaus #71 : Tammikuu 27, 2014, 07:22:34 »

Asiaa...  ;D  ;D
tallennettu

HBo & TX650 -73
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #72 : Tammikuu 27, 2014, 16:36:04 »

Komiaa! Jos jonain talvena sattuu olemaan Jytäri nipussa niin nastarenkaat pitää kyllä laittaa! Eteen motocross takarengas ja taakse enskarengas? Aijai kun olis kiva mennä jäärataa sladissa :D

Pekka
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #73 : KES?KUU 10, 2014, 16:58:01 »

MORON...
Nostetaas vähän,kun joku oli kysellyt virinokkaa :o


KT
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #74 : Elokuu 05, 2015, 21:14:06 »

Tulpanjotojen vaihdon vuoksi jouduin irrottamaan tankin ja satulan.
Samalla kokeilin miltä XT 600 tankki, satula ja sivupaneelit näyttävät jytärin päällä.
Tohon kun vielä laittais pidemmät takaiskarit, yläputket, pohjapanssarin ja XT 600 keulan.
Voi olla,  että tämä jää vain jesarilla ja kakkosnelkulla kyhätyksi kokeiluksi... ::)



* P8051137b.jpg (552.2 kB, 1306x980 - tarkasteltu 172 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!