Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Elokuu 11, 2020, 07:34:53
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.
 Kaksi jytäriä ja paljon vettä.


Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 22 jo mennyt, enää 28 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 16 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Street trackeri
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Street trackeri  (Luettu 38008 kertaa)
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 156



Profiili Sähköposti
« Vastaus #15 : Lokakuu 19, 2011, 20:48:27 »

Harmaita hiuksia taitaa tulla taas lisää, partahan onkin jo aika harmaa.
Huomasin että rekisterikilpi ja takavalo puuttuu, luultavasti se on pudonnut
montulle. Täytyy käydä huomenna päivällä tutkimassa. Olihan siellä radalla
niitä hyppyreitä...
Miten on saako katsastuskonttorilta uuden kilven, vai mistä se on anottava.
t hexi
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : Lokakuu 19, 2011, 21:21:53 »

Taitaa saada sieltä konttorilta. Ei taida ne kilvet olla edes hinnankiroissa.
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 156



Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : Marraskuu 24, 2011, 20:15:20 »

Pudonnutta kilpeä ei löytynyt vaikka takalampun jäänteet oli tien sivussa, joku oli korjannut kilven talteen omiin tarpeisiinsa.
Uuden kilven saaminen edellytti käyntiä poliisilaitoksella, missä tehtiin katoamisilmoitus ja
tällä paperilla sai sitten katsastuskonttorilta uuden kilven, hintaan n 20 EUR.
Poliisi suositteli ottamaan uuden tunnuksen, koska vanha rekkari merkittiin anastetuksi.
Ja siten olisi joutunut liikenteessä turhaan poliisin silmätikuksi.
t hexi
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 156



Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : Marraskuu 30, 2011, 21:30:44 »

Viime viikonloppuna nappasin sitten koneen irti rungosta ja otin yläkerran auki.
Tarkoitus on tehostaa kulkua Shell#1 nokalla , isommilla venttiileillä ja 750 satsilla.

Oheisesta kuvasta näkee kuinka nokkaketjunohjuri on tullut finaaliin ja ketju on hangannut metalliin, muoviluisti on  kuitenkin  suhteellisen hyvä, mutta liimaus on pettänyt .

Toisessa kuvassa taas näkyy XV 750 Jammun 2 mm suuremmat venttiilit jytärin kannessa.
Venttiilit sopivat sellaisenaan , ainoastaan kantta piti työstää.
Eikä olleet MC Scaterilla hinnan kiroissa , alle kuudenkympin kotiin tuotuna.
t hexi



* PB280992b.JPG (111.18 kB, 845x634 - tarkasteltu 498 kertaa.)

* PB300994b.JPG (84.38 kB, 845x634 - tarkasteltu 530 kertaa.)
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2011, 22:00:57 »

Kun en noita venttiileitä ole vielä pois käyttänyt, niin onko kannessa erilliset seetit vai onko pinnat koneistettu suoraan kanteen?

Tuollaisella setillähän koneesta saatta tulla aika räyhäkkä peli. Meinaatko muotoilla kanaviakin?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1451


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #20 : Marraskuu 30, 2011, 22:17:07 »

Jos en nyt ihan väärin muista tuotantojytäreissä on teräksestä tehty kuppi palotilana. Seetit on koneistettu suoraan tuohon teräskuppiin.
Niin sanotut "Kenny versiot" jytärin koneesta käyttivät kokoalumiinisia kansia (erilliset venttiiliseetit terästä). Venttiilien seetien kesto oli hyvin rajallinen, mutta kyllä ne yleensä yhden kisan kestivät...

"Racing combustion chambers were hemispherical, aluminiun, with steel valve seat inserts. Production heads had a steel cap cast into the alu and valve seats were cut directly into this."

http://thexscafedotcom.wordpress.com/2011/09/13/xs650-ouow72-heads/
tallennettu
hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 156



Profiili Sähköposti
« Vastaus #21 : Marraskuu 30, 2011, 23:37:09 »

Kannen koneistus kävi nopeasti ammattipajalla, isommat venttiilinaukot tehtiin suoraan teräksiseen
palotilaan ilman sen  kummempia temppuja.
Kanavien muotoilua täytyy vielä harkita, mutta eiköhän sitä potkua tule näillä eväillä jo ihan tarpeeksi.
t hexi
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #22 : Joulukuu 01, 2011, 21:09:19 »

No sehän helpottaa paljon venttiilien suurentamista, kun ei ole erillisiä seetejä. Tuossa Jukan linkittämässä Kenny-kannessa ei näyttäisi olevan squish-bandia ollenkaan ja palotila näyttää aika isolta, joten männätkin on varmaan olleet enemmän pallopäät. No voihan se olla, että kuva vaan hämää silmää.

On himottanut tilata tuollainen linkin kirjanen ihan mielenkiinnosta. Juurikin noiden kanavien muotoilu kiinnostaa. Vois vertailla omia ja kirjan näkemyksiä.

http://www.650performance.com/
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #23 : Joulukuu 02, 2011, 22:45:43 »

Moro...tuolta http://www.xs650.com/forum/showthread.php?t=12301 löytyy kuvia jytärin
porttauksesta...siinä tuning manuaalissa ei ole paljon kanavaporttauksesta,vaan yrittävät myydä
kansiguru Harry Lillie CNC-koneistusta kansiin...paljon on kyllä muuta tietoo...voisin pientä korvausta vastaan kopioida  ;D mahdolliset yhteydenotot privateviestinä
T:KT
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2011, 12:17:40 kirjoittanut kari.j.tuominen » tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #24 : Joulukuu 04, 2011, 07:51:31 »

Olipa aika mielenkiintoinen tuo porttausjuttu. Aikalailla samat näkemykset on mullakin katukoneen kannen porttauksesta. Eli kanavan pitäisi olla aika pieni, jotta virtausnopeus säilyy suurena. On tainnut tuo Jack tehdä kannen poikineen, kun osaa varottaa ohuista ainevahvuuksista tietyissä kohdissa.

Tuo venttilin taskun muotoilu ei ole vielä mulle avautunut täysin. Sen tärkeyttä painotetaan useissa eri lähteissä, aivan kuten tämäkin heppu sitä painottaa. Se tasku on vaan niin pieni alue ja sen muoto erittäin tärkeä. Ilmeisesti se liittyy siihen miten seos tulee sylinteriin. Seos pitäisi saada kiihtyvään liikkeeseen kanavassa, eli kanavan katon säteen pitäisi pienentyä venttiiliä lähestyttäessä. Vielä riittää opiskeltavaa...
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #25 : Joulukuu 05, 2011, 19:42:47 »

moi..tuolta http://downloads.650performance.com/An-Interview-With-Bud-Aksland-608.pdf  XS-velhon
kansimietteitä....


T:KT
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #26 : Joulukuu 06, 2011, 11:01:28 »

Karilla kyllä löytyy mielenkiintoisia linkkejä.

Eniten omaan silmään tökkää imukanavassa venttiilinohjurin ympärillä oleva järkyttävä möhkäle ja sen takana oleva kuoppa. Eli muotoilisin ohjurin pisaran malliseksi ja täyttäisin sitä kuoppaa ohjurin takana. Tämä taas kasvatta kanavan poikipinta-alaa eli virtausnopeus laskee. Siihen taas auttaisi kanavan lattian nosto... Onnistuneen virityksen jälkeen moottorin teho laskee korkeintaan 20%...
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2011, 17:41:40 »

Moro.. tosta muotoa http://www.popularhotrodding.com/tech/0610phr_cylinder_head_porting/photo_09.html kanavaan...
Joululahjavinkki...http://www.bookplus.fi/kirjat/bell,_a._graham/nelitahtimoottorin_viritt%C3%A4minen-4232612
saa myös kirjastosta,hyviä viriohjeita... ;D

T:KT
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2011, 17:45:47 kirjoittanut kari.j.tuominen » tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2011, 21:07:40 »



Tuo venttilin taskun muotoilu ei ole vielä mulle avautunut täysin. Sen tärkeyttä painotetaan useissa eri lähteissä, aivan kuten tämäkin heppu sitä painottaa. Se tasku on vaan niin pieni alue ja sen muoto erittäin tärkeä. Ilmeisesti se liittyy siihen miten seos tulee sylinteriin. Seos pitäisi saada kiihtyvään liikkeeseen kanavassa, eli kanavan katon säteen pitäisi pienentyä venttiiliä lähestyttäessä. Vielä riittää opiskeltavaa...
"Venttiilitasku,venttiilinohjaimen ja venttiilinistukan välinen tila.Jotta sylinteriä kohti virtaava polttoaine-
seos-pystyisi kääntymään sylinteriin mahdollisimman jouheasti ja pienellä virtausvastuksella,ei vent-
tiiltaskussa saa olla suoria seinämiä,koska sellaiset pilaavat hyvän virtauksen.Suorien seinämien sijasta imukanavassa tulisi olla ennen venttiilnistukkaa  kavennus,eräänlainen imukanavan"kurkku"ja kapeimmasta kohdasta kurkun eli kavennuskohdan halkaisija likimain 0.85-0.88
kertaa venttililautasen halkaisija"

T:KT
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #29 : Joulukuu 10, 2011, 19:47:55 »

Moro... tuolta vielä kotimaista kansiporttausta http://kotisivu.suomi.net/parkkila/index.htm


T;KT
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!