Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 22, 2019, 14:25:24
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Jalmari
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jalmari  (Luettu 24175 kertaa)
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« : Marraskuu 20, 2012, 21:23:21 »

Tättärää - Ensimmäinen yamahaprojekti pitäisi aloitella kun sellainen rojukasa tuli hankittua. Pyörä vuosimallia -72 ja tehty jäykäksi jo Ruotsissa jossain vaiheessa elämäänsä. Tiedä sitten oisko tää bobberi vai chopperi, ehkä enemmän jälkimmäistä kun keulakulmaa ja runkoa töllöttää. Suomessahan tää ei ole koskaan leimassa vielä ollut, saa nähdä millainen via dolorosa tästä(kin) tulee. Tää on mun toinen moottoripyörä, etummainen oli ja on edelleen 350CB honda. Junnuna ajeltiin crossia suuntana SM taso mutta risa selkä lopetti sen jo yläasteikään tultuna.

Nyt on selkä kunnossa ja siksi jouseton kulkupeli tuntuisi kivalta :D

Keulan rapsaisin jo 82 vuoden XJ650 kulkineesta kaikkine tykötarpeineen, koska aihiosta on joku keulan jo nyysinyt kun pyörä on hetken ollut palasina. Pari tankkiaihioo, etuvaloa, änkkäreitä ja muuta kivaa pientä sälää hommailtu jo Lowbrow Customsilta. Vielä hakusessa penkki ja stonga kunhan saan tuon aihion kotiini parin viikon sisään - se on vielä ollut Oulun seudulla kaverillani evakossa kun en oo ehtiny hakureissua sinne tehdä täältä etelästä.

Tulen varmasti tarvitsemaan apuja ennenkuin tää liikkuu tiellä, ja ennenkaikkea kertokaa hetimmiten jos teen jotain täysin käsittämättömän hölmöä. Etuvanteeksi tohon XJ aluvaluvanteen tilalle kattelin jo 21" kehän, mutta jostain pitäisi saada napa pinnavanteelle ja tuplalevylle, tai edes vakio XS toispuoleinen napa lainaan että saan mitoitettua originaalin mukaisen tuplalevymallisen ja sorvailtua sen sitten.

laitetaan perään kuvanen laitoksesta minkä perusteella sen viikon flunssakuumehouruissa ostin...

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/551895_10151036456478183_54649398_n.jpg

Tästä raavittiin keularoippeet ja jarruhilut

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/300400_10151075083038183_1561025164_n.jpg

Ja ajankuluksi täytyy koitella mitä näistä sais aikaiseks ennenku itse aihio saapuu sekavaan talliin

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/281434_10151148785953183_326307624_n.jpg

Hankintalista tulee vielä olemaan varmasti pitkä, mutta tarttis jonkunmoinen pääsylkky saada takajarrulle ja kaasukahvakin puuttuu vielä...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2012, 21:23:19 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Marraskuu 21, 2012, 21:19:31 »

Aika projekti on, mutta haastetta pitää olla. Tätä tulee olemaan mielenkiintoista seurata.

Pena
tallennettu

Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Marraskuu 22, 2012, 21:12:26 »

luonne on sellainen että tykkään tehdä projekteja ja kun ne on ajokuntoisia, ne lähtee uusiin koteihin. En oo oikeen ajomiehiä kuulemma :) Nyt on autoja leivottu vuodesta -94 niin jotain muuta välillä vaihteluks. Saa nähdä saako tätä enskesäks ees koeajoon, tuossa on vielä samaan aikaan askartelussa 356A ja töikseni vielä ramppaan reissuhommissa...
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Marraskuu 22, 2012, 21:52:50 »

Määkin kattelin vähän sillä silmällä tuota projektia, silloin kun se oli myynnissä. Jäi nyt kuitenkin ostamatta. Tekijämies kun on hommissa, niin pari pikku hommaa ja baanalle... ::) Vai pitäiskö siteerata yhtä parhaimpiin suomalaisiin elokuviin lukeutuvaa vilimiä: Pikku vikoja, heleppo korijata.

Tuommonen 356 kyllä aiheuttaa kuolan valumista ja omistamisen halua. Taitaa kyllä jäädä ikuisiksi ajoiksi haaveeksi. Eipä noita kyllä taida ruuhkaksi asti olla Suomessa.
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Marraskuu 22, 2012, 22:08:06 »

Ei tuo mun 356A sentään ihan aito ole, mutta on se aika paljon harvinaisempi kuin aito ;). Käsin ruotsissa aikanaan laminoitu -54 coupe kori. Speedstereitähän saa kaupasta kyllä rakennussarjoina.
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Marraskuu 22, 2012, 22:56:12 »

No kyllähän sitä replicallakin fiilistellä voi. Sen verta kauan on alkuperäisen valmistamisen lopetuksesta, että 99,9% ihmisistä ei erota aitoa ja replicaa.

Sää taidat olla merkkiuskollinen, kun eikös tuossa yhdessä kuvassa ole 914.
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Marraskuu 23, 2012, 13:15:50 »

Toi runko on kyl linjoiltaan kohallaan!
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : Marraskuu 23, 2012, 19:32:53 »

Niin että toi vikassa kuvassa ollut boxeri ei ollutkaan tulossa projektiin vaan on noin vw-porsche projekteihin. Olisitko ystävällinen etkä hehkuttaisi noilla 356-projekteilla, syttyy vaan liikaa mielenkiintoa taas noihin bokserivehkeisin, muutenkin on kuplaa taas tehnyt mieli  ;D

Ei vaiskaan on hyvä että löytyy leveällä skaalalla kalustoa ja projekttia, riittää aina joka päivälle ja illalle jotain tehtävää. Kun nyt mennään tota offtopiccia muutenkin niin onkos sulla mitään kuvia tuosta replicasta ? Millainen kone siinä on?

Pena
tallennettu

Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Marraskuu 23, 2012, 20:42:44 »

No jauhetaan tässä ny sitte muuta niitänäitä ennenku jalmari saapuu talliin. Replica on -72 1302S pohjalle tehty, ja ihan vakiolla 1600 pannulla koska luvissa sanoo niin (eihän siihen saa muuta silloin laittaa, joskus joutuu siirtämään 2332 kuutioisella moottorilla kun tuo 1600 on hieman öljyä pudottava enkä halua pihaan tippoja). Porscheja ja volkkareita mulla on aina ollu, vahingossa 2 opelia, yhteensä 2 viikkoa ennenku myin ne pois.  914:ssa oli alkujaan 1,7 litrainen neloskone, sitten 3 litrainen kutonen, ja nyt viimeisin -06 vuoden subarun EJ20 16V kone ja -93 etuvetoloota.
Joskus pihalla näyttää tältä:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/422534_10150622826943183_1151960806_n.jpg
Ja tää viimesin minkä sain tallista kesällä veks valmiina
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/8929_130309518182_6207187_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/466773_507936945886318_1958386924_o.jpg

ps. tuo 356 replica on kyllä kaupan, koppa on irrallaan just ny kun leivon etupäätä kynätolpille ja lasken koppaa pohjaan nähden noin 100mm
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : Marraskuu 23, 2012, 21:49:30 »

Onneks mulla ei oo tilaa missä rakentaa  ;) muuten vois jopa kiinnostua enempi ihan oikeasti, mutta kun toi autokatos ei oikein houkuta rakenteluun.

Tätä Kuplaa kaipaan vieläkin, ihan perus 1200 pappamalli vuodelta 1964. Vm.-64 oli viimeinen vuosi kun tuuletusikkunan tolppa oli suorassa ja oli ns. paksutolppanen. Kerkes olemaan vajaat 11 vuotta mulla, ainoastaan jytäri on ollut nyt pitempään. Mulla kun on kalusto tuppanut vaihtumaan todella tiuhaan, parhaimmillaan parin kuukauden välein. Kerran jouduin tekeen oikein kirjallisen sopparin vaimon kanssa että nyt en vaihda autoa kahteen vuoteen. No se aika kun tuli täyteen niin kahden viikon sisään se vaihtu. Mikähän siinä on että aina pitäis olla jotain uutta kierroksessa. En uskalla taaskaan mennä nettimotoon tai autoon vilaseen.


* Oma kupla0329.JPG (287.76 kB, 1738x1192 - tarkasteltu 292 kertaa.)

* Oma kupla0332.JPG (301.74 kB, 1676x1087 - tarkasteltu 291 kertaa.)

* Oma kupla0335.JPG (284.59 kB, 1738x1142 - tarkasteltu 303 kertaa.)
tallennettu

Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2012, 08:31:41 »

Jihaa, konkeli kotona, lievän puutumisen aiheutti 990,8km ja 11,5h autossa kun Seinäjoelle menin töihin ja totesin ettei illalla mitään tekemistä ja kävin siinä naapurikylässä oulussa hakemassa pyörän kyytiin aikani kuluks.  Onhan siinä mokomassa puuhaa joksikin toviksi, mutta osasälää olikin reilusti enemmän kuin mitä ilmoituksessa annettiin ymmärtää.
Josko saisi jotain kuviakin aikaiseksi viikonloppuna viimeistään.  Kaasareista toisen on joku urvelo lasikuulapuhaltanut, toinen koskematon :( Onko kuinka oikukkaita nuo 72 vuoden mehumaijat, via onko syytä ajatella suoraan uudempien korvaavien hommaamista (tai jopa megasquirttiä läppärungoilla - sillä sais sytkänkin kivasti)

Fillari tehty 2000 luvun lopulla tuohon asuun, tuli oikeen Calles Chopperdelarin raamitodistus tietoineen ja tyyppihyväksyntöineen ruottalaisen rekisteriotteen kanssa missä on nuo uudet tiedot akseliväleistä ja rengaskoosta.

Äkkiseltään jopa näyttää siltä että suurinpiirtein kaikki koneen korvat menee uusiks, ja rungossa takapää ei oo ihan keskilinjassa, liene ketjulinjan takia mikä ei oikeen mun silmään istu, se ei varmaan näy ku on kaikki roinat kiinni, mut tyhjänä näyttää aika rumalta. Muutenkin siististi tigillä kasattu runko on saanu räkäsaumamig kuorrutteita, mitkä tullaan repimään veks ja tiggaamaan uudelleen.

Kellään antaa vakion -72 etuhaarukan laakeriakselin mittoja, tai löytyykö netistä. Tuo XJ keula ei mahdu XS rungon reikään...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2012, 09:19:01 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
av
Jytäritari
****
Viestejä: 384



Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : Marraskuu 29, 2012, 15:06:04 »

hyvän olonen projekti lähdössä!
ohjauslaakerilaakerisettien mitat näkee esim tuolta http://www.sudco.com/steering.html (auttaa vertailussa). ja noi koodit on ihan kauppiaiden käyttämiä tuotekoodeja. muistaakseni jytärissä on ssy500 laakerit, eli ohjausakseli on alapäästä 30mm ja kapenee ylälaakerille 25mm...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
av
Jytäritari
****
Viestejä: 384



Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : Marraskuu 29, 2012, 15:10:39 »

onks tossa emäputkessa muuten irrotettavat laakerikupit? näyttää ihan harley-kamalta. sillon siihen ei mee oikeen kun 1" laakerit ja akseli. tossa xj650:ssä on nimittäin samat laakerit ja akseli kun jytässä...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #13 : Marraskuu 29, 2012, 17:16:57 »

Kyl noi näyttää äkkiseltään irrotettavilta, pitääkin naputella jos lähtis pois. Mulla on noi XJ:n omat pesät kuulineen kans tallessa onneks. Helpompi vaihtaa niille. Riittää jopa keulaputkissa pituus kun äsken sovittelin paikoilleen. Tuleepi sitten lowbrowsin mustang tankki kaupan kohta, se ei istu mitenkään tohon pakettiin, liian levee ja jää liian korkeelle. Teen toisesta aihiosta, mikä valmiiks puolikkaina, saan sen naitettua niin että koneen yläkorvakkeet jää tankin alle piiloon.  Vielä kun käyn hakemassa tohon sen 21" akrontin pinnavanteen eteen niin pääsee sovittelemaan kunnolla. Konekin pyörii ku polkee, se takayläkorvake on joskus murtunu irti ja hitsattu takaisin - toivottavasti on muuten pelaava kapistus, näyttää noi kärjet ja puolat vähän kulahtaneilta kun ovat silppulootassa pyörineet :(

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/424884_10151208496153183_1037284248_n.jpg

edit: ja lähtikin irti ne laakerikupit. Olivat kartiolakruilla, joten saan hyödynnettyä niitä somisteena noiden XJ lakrujen pesien kuorina. Tosin ei mahtunu silti tuo 30mm akseli läpi putkesta, taitaa mitta olla 27-27mm. No sorvaten sitten hitusen ja sovittelemaan taas...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2012, 21:19:11 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : Joulukuu 02, 2012, 21:02:13 »

Juu, 10min sorvilla ja homma hoitui. Kavensin 30mm kaulan 27mm ja alemmasta holkista reikä 28mm. Ilmeisesti harrikkasovitteet olivat, kartiorullalaakeripesät 2" kokoisena. Nappasin ulkokoolit veks ja sorvasin pienet holkit että kävi noi XJ laakerit suoraan. Muuta ihmettä ei tarvinnu tehdä ja ny on paikallaan sit. Etuvalon kiinnike on bolt on ikean vaatekaapin seinäkiinnike. Kävi suoraan haarukan pulttijakoon, ja sopiva reikä valon kiinnityspultille :D  Tosin saa tehdä jykevämmästä kyllä.  Kuinkahan paljon tyhjää tarttee jättää tankin ja koneen yläpään väliin, näyttää muutenkin siltä et jos jotain huoltaa haluaa, saa koneen napata pöydälle.

Samalla huomasin että ruottalaasessa otteessa on ei alkuperäinen runkonumero. Pyörän oma numeron on kyllä paikoillaan, toiselle puolelle stanssattu ruotsissa runkopajalla uus numero millä tuo on leimattu siellä. Ja nyt alko jänskättämään. Onneks mukana tuli ruottin kilpikin, aina voi ajella ja puhua hoono soomi, has ska du bara vara hussun tussun...

Jakkaralle ois tarvetta, selainen aatamivanha jousellinen ois kiva, uudet ei oikeen iske silmään - tosin ei tuo lankunpätkäkään kovin paha oo istuu :D

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!