Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 12, 2019, 00:26:24
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Jalmari
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jalmari  (Luettu 24293 kertaa)
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #30 : Tammikuu 13, 2013, 20:39:37 »

mihinköhän vauhtiin piisaa 17/40 rattailla oleva 630mm halkaisijalla pyörivä pyörä. Vakiona vissiin 17/32 rattaat?

Jos jollain on hyvää starttia niin sellaisellekin voisi olla käyttöä, en oo vielä kurkannu onko siellä jotain muuta puutosta kannen alla, startin reikä on ainakin tulpattu.

Tänään myytiin Honda vihdoin ja viimein pois :)
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/37831_461983388384_3810344_n.jpg
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2013, 22:58:41 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #31 : Tammikuu 21, 2013, 22:24:43 »

Startti hommattu sentään, tosin rassaamista vaatii ennenku pelittää (jos pelittää)  

Ny on jo etuvanne purettu, selvitetään onko napa pahastikin seostettua vai pystytäänkö hitsaamaan. Uusista pinnoista hintakysely vetämässä, uudet kumit tilattu, ihmetellään mistä hiivatista löytyy uus takaratas ja takalevy, kun navan alkuperästä ei oo harmainta hajua.

Ratas 40 piikkinen, kiinnitysjako 152x6 (12 reikää joista 6 vapaana) ja keskireikä 125mm. alle 40 hampaista tohon ei ees saa, menee jo navan nurkille ketjut muuten. Levy 125x4 jaolla, halkaisija 220/105x5.

Jos onni on myötä niinku aina harrastaessa saan leipoa etulevyt ja takalevyn tyhjästä, pyöräyttää etunavan kangesta ja askarrella ton takarattaankin vielä jostain halpisteollisuusmallista...

Kaasaripari ebaystä lähti juuri kotia kohti, josko niillä lähtis käyntiin mukavammin ku ovat vielä amerikan bensalla täytetty

Harrastus tuntuu aina kivalta? :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2013, 23:09:13 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #32 : Tammikuu 26, 2013, 16:41:36 »

Rempsun Metalli tekee ja myy jarrulevyjä enska ja crossivehkeisiin ja tekevät myös mittatilauksena. Hinnatkin on varsin kohtuulliset. Sieltä ajattelin itselle tilata takajarrulevyn Yamahan crossinapaan.

Pekka
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #33 : Tammikuu 26, 2013, 17:59:22 »

Tuossa on edellisen duunin laserhommista sen verran suhteita että saan sitä kautta hyvin. Eilen illalla kaatui satulanahat...
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/73758_10151300436598183_1334273228_n.jpg
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2013, 18:17:19 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #34 : Tammikuu 27, 2013, 11:02:18 »

Eilen illalla kaatui satulanahat...

orgaanisesti kasvatettu istuin ....kuulostaa hyvältä ::)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #35 : Tammikuu 31, 2013, 02:11:19 »

Saakeli että ottaa pannuun kytätä aamuyölle asti tuplalevyllisiä etuvanteita/napoja ebaysta ja sit molemmat menee viimesekunneilla sivu suun vaikka korottaa reilustikin :(  

Pitääkö tyhjästä alkaa tekemään kun ei tunnu olevan noita kovin paljoa tarjolla...

Kellään 1 levyistä napaa irrallaan, että voisi ihmetellä saako siihen tehtyä toisellekin puolelle sopivalla askartelulla levylle jaon.

Pitkällisen intermetsän selaamisella takanavaksi paljastui Honda XR650R 2000 luvun alusta ja jarruina taitaa olla CBR600RR kanssa 2000 luvun alusta. Ainakin helpotti kovasti nyt levyn, rattaan ja jarrupalojen löytämistä, vielä kun eteen löytyis se 520 ratas tai taakke vastaavasti 530 ratas (noissa näyttää aina olevan 520)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2013, 21:35:58 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #36 : Helmikuu 18, 2013, 20:38:30 »

Nonni, taas nytkähtää hitusen eteenpäin. Saksasta lähti tulemaan 447 vanne, josta riivin sitten vaan navan ittelleni. Pinnojen väliin sain painoksi vielä takuutoimivan startin, tuota edellistä lähes ilmaista ihanuutta kun hieroin ja totesin sen olevan ankkuriltaan oikosessa. Muuten hyvä kyllä :)

Stongaksi hain LSL 840 leveen dragbarin. Koneen kiinnityskorvia lähtee laseroitavaks että saan tuon oikeesti runkoon kiinni, eikä vaan heilumaan polven päällä tehtyjen latanpätkien varaan.

Takavaloksi miksasin ny toistaseks tommosen Hellan kromatun peruutusvalon, mihin ymppäsin -54 volkkaribussin jarruvalon. Sehän on alkujaan vastaavassa hellan kehyksessä, mutta konepellissä, joten meni heitä sisään tyyppisesti. Saattaa vaan näyttää liian massiiviselta mun makuun. Edelleen hakusessa Solifer merkkisiä kromattuja fillarin etuvalon kuoria 50-60 luvulta, ruosteisetkin käy. Kuuppaan kun menee vaivatta -55 bussin takavalo, mikä ois sirompi
http://i1198.photobucket.com/albums/aa447/1956kombi/Restoration/IMG_0818.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/46841_10151312015778183_1320330044_n.jpg
http://i1198.photobucket.com/albums/aa447/1956kombi/Restoration/IMG_0848.jpg


Viimeinen yhteiskuva ennenkuin taloudesta lähti Honda pois
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2013, 14:47:34 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #37 : Maaliskuu 28, 2013, 22:50:05 »

Ja iloinen pieni takapakki takavanteen kanssa :( Piipahdin romujen kanssa symoticillä kun mietitytti takavanteessa olleet mutkaiset pinnat. No asiantuntijalausunto oli se että kehästä hitsattava reiät umpeen ja he prässäävät ne uudestaan oikeessa kulmassa. Nyt oli nipat aika kanituksella ja osa kaivautunut pahasti. Pinnajako ku fillarissa, joka toinen pari oli oikein, joka toinen pari väärin. Ompahan nyt kehät sitten putsattuna, takakehässä kaikki pinnareiät vingutettuna ja alkuviikosta hitsataan. Etuvanteestakin kahdet vannelukon reiät täytettävä.

Ihmettelivät isommalla sakilla mistä on tällainen 32 pinnainen akrontin kehä tän kokosena löytynyt, yleensä kuulemma 36 tai 40 pinnaisia. En mäkään kyllä oo moista löytänyt vielä kun jo pari kuukautta sitten etsiskelin jos löytyis sellainen missä reiät ei ois pilalla.

vielä kun jaksaa navat nitkuttaa about kiiltäväks niin saa irtohilppeet takas symoticiin kasattavaks...


« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2013, 22:58:17 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #38 : Maaliskuu 29, 2013, 15:47:51 »

Tervehdys,

Miltä näyttäis tuollainen joutsenenkaulalamppu? Olisko tuo tarpeeksi siro?



* DSC_6617.JPG (149.37 kB, 960x642 - tarkasteltu 278 kertaa.)

* DSC_6608.JPG (124.38 kB, 960x642 - tarkasteltu 260 kertaa.)
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #39 : Maaliskuu 29, 2013, 21:12:50 »

mikäs vekotin tuo oikeen on ku ei SU kerro mitään. Makee lamppu kyllä ja aika kivan kokoinen!

Hitusen sähkötankkiakin kasailtu, päädyt tuli joltain toiselta foorumilta huomatusta ilmoituksesta, pänikän toinen pää tulee saranoilla että saa työkalut sisään, ja liene koitan tohon jonkunmoisen virtalukon yhdistää myös, sekä sulakkeet sisuksiin jne.

tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #40 : Maaliskuu 30, 2013, 10:45:33 »

Pyörä on NSU Maxi 175. Noissa on ollut myös perinteisempää paavinnokkalamppua, mutta en kyllä muista vuosimallia, missä vaihtuu.

Mää uskoisin, että noita lamppuja saa vielä uutena, kun pyörä on Saksalainen. Pistät vaan Googleen NSU teile, niin alkaa erillaisia osakauppoja löytyä. Hinta voi vaan yllättää...
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #41 : Maaliskuu 31, 2013, 19:21:22 »

Tää päivä hierottu napoja, toi takanapa on kyllä pain in the ass hinkata kiiltäväks. Voi olla että meikäläisen kiilloitus päättyy patapatakiiltoon, sellaiseksi se kuitenkin tulee parin kesän ajeluillakin päätymään.

Ja kysymys: Minkäs verran jättöä olisi minimissään hyvä olla? Nyt tuntuu tilanne olevan sellainen ettei voi ajon aikana laskee stongasta irti jos haluaa pysyä hengissä, T-kappaleet kun on aikasta lailla mitaten identtiset ylhäällä ja alhaalla, sekä fillarin akseli on keskellä etuputkia. Helpottais varmaan sikana jos sais ton akselin ees putkien etupuolelle parin sentin päähän. Ei vaan taida onnistua näillä putkilla. Samaten näillä T-kappaleilla ei ihan tosta noin vaan muutella kulmaa, ellei silvo pahemman kerran (mikä onnistuu kyllä :D)
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #42 : Huhtikuu 25, 2013, 23:19:20 »

Suitsait sukkela kierros karkeella vahalla, kuvassa vielä nököjä ja mustia vahalaikkuja. Huokosia ja skraiduja on, joita en ees jaksa alkaa hieromaan veke, muuten sais ottaa millin koko vanteen pinnasta ympäriämpäri...


Siittä se sitten kiiruhieronta alko kun tuli keikkaa Turkuun alkuviikosta. Pitäs saada ny napaset ja kehät sellaseks että kehtaa viedä samalla reissulla taas Symoticille, jos ne nyt pääsis pinnaamaan näitä vihdoin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2013, 23:42:24 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #43 : Huhtikuu 27, 2013, 22:15:49 »

Niin nätisti kiiltää että! Näyttelytasoista jälkeä on tulossa.

Pekka
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #44 : Huhtikuu 27, 2013, 23:09:42 »

No ei ne kovin hääviltä näytä ku kattoo tollee 50cm päästä, noi etukehät on ollu anodisoidut ja kun enskasta napattu niin osumaa on tullu, ja hapettumapoteroitakin on. Aivan järjetön duuni hieroo noita pinnan patteja takavanteessa takaisin muotoonsa täyttöhitsauksen jäljiltä. Saati sitten hiomiset siitä välistä ja lumputtaminen. Jos oisin jälleen ymmärtäny mikä savotta tää on, ois vetästy varmaan lasikuulalla navat ja kehät ja pulverikromi päälle.

Sinne jäi vanteet Symoticin hoiviin. Ilmeisesti on aika kiirusta päällä joten saa nähdä koska nuo takaisin saan. Ompahan aikaa katella moottoria ny kuntoon ja sommitella jakkara sekä tinailla tankki valmiiks...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2013, 17:24:26 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!