Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 25, 2020, 01:22:06
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Ajoilmat paranee. Kausi 2020 etenee.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Recent Posts
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

 1 
 : Toukokuu 23, 2020, 22:07:41 
Aloittaja mikko xs2 - Uusin viesti kirjoittanut mikko xs2
Tänään raahauduin tallille väsäämään mopoa eteenpäin. Takarenkaan sovittelin paikoilleen. Jarrupuolen holkkia kavensin kun sen paikoilleen saaminen ollu yhtä tuskaa aiemmin. No muutos holkkien leveydessa toi ongelman akselia kiristäessä kun mutterit pohjas. Eiku uutta holkkia sorvaamaan, mitään sopivan kokoista rst tankoa ei osunut käteen niin joku vanha akselin tapainen sorviin ja sieltä se pikku hiljaa muotoutui paksummaksi aluslaataksi.
Sitten muistin tuoneeni 10.9 kierretankoa tallille moottorin alakiinnityspulttiaihioksi. Pätkäsin sen ja sorvilla tein pienet upotukset akselin molempiin päihin siksi että saan takaakselin varmasti suoraan mittaamalla akselin keskellä olevasta upotuksesta moottorin alakiinnikepultin keskelle.
Mopo sportista tilasin perjantaina jarruvalokatkaisimen etujarrukahvaqn niin tänään tuli ilmoitus että on saapunu pakettiautomaattiin. Jarrun tiivisteet vielä matkalla hollannista. Ja kaverilta on tulossa toinen jarrusatula ja pari sellaista osina josko niistä sais paremmat männät tuohon jarruun.
Kallen karkkikaupasta (srt.fi) kävin hakee ylikylän uniball nivelet vaihdestagaan ja samalla otin etujarruun toisenlaisen banjoliittimen kun se jarruvalokatkaisin muuttaa letkun reititystä. Ompahan osilla erillainen tuntu kun vertaa kiinalaisiin halpisosiin. No olihan ne ihan hintasiakin Kun 75€ jäi hintaa kahdelle m6 nivelelle ja yhdelle banjoliittimelle.

 2 
 : Toukokuu 22, 2020, 12:01:21 
Aloittaja ctostah - Uusin viesti kirjoittanut ctostah
Kiitos kommenteista. Täytyypä ottaa kansi pöydälle tutkittavaksi.

 3 
 : Toukokuu 20, 2020, 14:13:51 
Aloittaja ctostah - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Elikkä arvailisin seuraavaa,,,
Mahdollisesti epätasainen lämpeäminen hitsauksen aikana on saanut aikaan sen, että eri lämpölaajenemiskertoimen omaavat alumiinivalukansi ja teräksinen palotilan kuppi ovat repeytyneet irti toisistaan ja teräskupin yläpuolelle on avautunut halkeama/ontelo, jota kautta öljy ui tulpanreiän yläpuolelle ja sotkee paikat.

Periaatteessa ketjukammion puolen pään "avauman" tukkiminen lopettaisi öljyn kulkeutumisen. Mutta millä sen tukkisi????

Sinänsä halkeamilla on taipumus edetä ja laajentua, mutta tässä tapauksessa on hyvin mahdollista, että moottorin elinikä loppua ennen kuin mitään isompaa vahinkoa tapahtuu. Mutta varmasti sitä ei tiedä kukaan. Suurin riesa lienee, että halkeaman laajentuessa onnistuneetkin tukkimiset pettävät ja taas alkaa öljyä kulkeutua.

 4 
 : Toukokuu 20, 2020, 09:39:31 
Aloittaja ctostah - Uusin viesti kirjoittanut ctostah
Lisään tähän pari havainnollistavaa kuvaa, eli kuvan kansi ei ole minun vaan netistä otettu.

Olen tarkastellut vain ulkoapäin kantta ja halkeama näyttäisi olevan luotisuora, eli olisikohan jokin valusauma juuri tällä kohtaa. se mihin se kannen sisällä menee ei ole varmuutta, mutta kun katsoo tulpan taakse tyhjään tilaan kohtisuoraan ketjukammioon päin niin halkeama on vaakasuorassa. Halkeama ulottuu sisällä joko suoraan ketjukammioon tai viistosti ylöspäin nokan alapuolelle.

PS: jotenkin muistelisin, että kantta olisi edellinen omistaja korjaillut, kun oli jokin hitsaus nokan alapuolella. Oliko se juuri tämä oikea puole, niin en muista, mutta vahvasti voisi olettaa.

 5 
 : Toukokuu 19, 2020, 22:37:36 
Aloittaja ctostah - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Vähän vaikea hahmottaa. Palotila on teräskuppi upotettuna alumiinivaluun. Meneekö halkema tulpanreiästä palotilakupin ympäri keskelle pyttyjen väliin vai jonnekin kanavaan (esim. pinnapultin ympärillä), missä on öljyä ja (pientä) painetta????

Jos näin on, niin halkeaman kautta ui vain öljyä eikä sen kautta purkaudu paineita. Lääkintä olisi tukkia halkeama jollain, joka kestää lämpöä. Tulpanreiän tienoilla saattaa olla vaan melkoisen kuumaa.

Sinänsä tuntuu, että jytärin pyttyjen seutu öljystyy aina ajan kanssa jostain. Sen verran engelsmannityyliä on koneessa.

 6 
 : Toukokuu 19, 2020, 18:01:40 
Aloittaja ctostah - Uusin viesti kirjoittanut mikko xs2
Ymmärsinkö oikein että halkeama kulkee tulpan reiästä nokkaketjun aukkoon?
Palotilahan on kokonaan terästä. Kunnostaminen lienee mahdollista mutta puhdistaminen hitsausta varten on työlästä.
Tai sitten patentoi sen jollakin epoksilla jos halvalla haluaa päästä.
Yhtään en oo korjannu enkä ole kuullut että olisi kannet halkeillu

 7 
 : Toukokuu 19, 2020, 15:01:13 
Aloittaja ctostah - Uusin viesti kirjoittanut ctostah
Ajokausi pitäis korkata...

Kansi rempattu n. 5 vuotta sitten (2000km) ja kaikki uusilla osilla. Nyt pitkään etsitty vuoto paljastui oikean tulpan puolelle ja halkio on ketjukammioon, eli ei palopesään. Sinänsä toimii joo mutta likaa pytyn. Onhan tässä jo nokkastefaakin pariin kertaan vaihdeltu ja luulut, että vika on stefoissa.

Onko kenelläkään tullut vastaavaa vuotoa vastaan, eli onko yleistä vai pitääkö alkaa lottoamaan?

Ja sitten, mitenkä tuollaisen halkeaman voi korjata? Vai tuliko kannesta paperipaino?

Kaikki apu tarpeen ja JOS SINULLA ON YLIMÄÄRÄINEN KANSI HYLLYSSÄ NIIN TARJOA. Kiitoos.

-Tomas

 8 
 : Toukokuu 19, 2020, 09:55:34 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Kyselen nyt täältä, ennenkuin ryntään tilaamaan Saksasta.

Onko jonkulla jäänyt hyllyyn käyttämättömiä XS2:n alkuperäisiin ilmansuodatinbokseihin sopivia ilmansuodattimia?
Tarve olisi yhdelle parille.

            "Ei itselle, mutta kaverille."

 9 
 : Toukokuu 18, 2020, 21:42:29 
Aloittaja hexi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Löysyys keräytyy kaiketi vain kiristimen puolelle. Kun kasaa konetta pyttyjen noston jälkeen kannattaa todellakin tsekata nokan ajoitus. Riippuen siitä, miten hammasjako osuu kohdalleen, pistäisin tässä tapauksessa nokan mieluummin hieman myöhäiselle, kuin aikaiselle.
Voisin arvata, että on käynnistyksen kannalta helpompaa, kun imuventtiili sulkeutuu myöhemmin. (Puristuspaine alkaa syntyä vasta, kun imuventtiili on sulkeutunut.)

 10 
 : Toukokuu 18, 2020, 18:39:13 
Aloittaja hexi - Uusin viesti kirjoittanut Ossi Viita-aho
Enpä ole tullut ajatelleeksi, että kuinka paljon löysää ketjussa on, mutta ainakin nokan ajotukseen 1,5 mm vaikuttaa jo monta astetta.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!