Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Maaliskuu 25, 2019, 11:50:30
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Nyt vain kohden uutta ajokautta 2019! Lumi sulaa aina lopulta.

Nyt tarjolla XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.
Vai kiinnostaisiko XS650 Finland kangasmerkit?

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Recent Posts
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

 1 
 : Maaliskuu 16, 2019, 13:05:17 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jytaristiksi
Mullakin olisi tarvetta parille kangasmerkille!

 2 
 : Maaliskuu 16, 2019, 08:19:28 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut osmoahven
Ostaisin kangasmerkin jos niitä olisi/tulisi. Katsotaan jos muitakin heräisi hankintahommiin.

 3 
 : Maaliskuu 15, 2019, 20:39:15 
Aloittaja hexi - Uusin viesti kirjoittanut -mauri-
Minulla oli startissa ihan samanlainen ongelma. Otin startin rattaat irti ja puristin sitä linnunluun näköistä jousta vähän kireämmäksi.
Nyt pelaa startti ihan hyvin.

 4 
 : Maaliskuu 13, 2019, 20:24:49 
Aloittaja hexi - Uusin viesti kirjoittanut hexi
Moi
Tarkoituksena on laittaa puolipuristin ja sähköstartti  käynnistystä helpottamaan.   Oikea koipi ei kärsi potkaista noin raskasta myllyä käymään, vaikka jalassa on titaaniruuvi vahvistuksena. Jukan kanssa tuossa aiemmin todettiin että uudempi jytäri tarvitsee XS2 mallin keinuvivun, jotta puolipuristin toimii.  Oikeanlainen keinuvipu ja kohtuu kuntoinen löytyi vanhasta XS2 kannen yläosasta.
Keinivivun vaihtaminen vaati kuitenkin koneen irrotuksen rungosta, no jytän kone lähtee aika helpolla irti. Nyt vipu on paikoillaan ja puolipuristimen pitäisi pelata.
Laitoin starttimoottorin kokeeksi paikoilleen, aluksi se pyöritti konetta, mutta sitten kuului vain rohinaa.
Jotenpa  tilasin startin korjaussarjan Rudilta.
t hexi

 5 
 : Maaliskuu 10, 2019, 11:41:07 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Tämä tuli Hexin kanssa vastaan ihan käytännössä...
Venttiilien keinuvarsien osanumero on pysynyt samana koko XS650 moottorin tuotannon ajan. Nokka-akseli - venttiili -toimintaketjun kannalta muutosta ei ole tapahtunut. Mutta puolipuristimen vaatima nystyrä on jossain vaiheessa tuotantoa hävinnyt. Osaluetteloissa löytyy vain kuvallinen ero 1972 XS2 ja 1973 TX650 mallien osaluetteloissa verrattuna muihin malleihin. Liitteenä kuva 1972 XS2:n osaluettelosta (vasemmalla) ja 1974 TX650 (oikealla) osaluettelosta.

"On an 80 I don't think it will work. To work the rocker arm needs the nub. hump whatever you may call it on it. The shaft in the cover has a flat sot on one side. When not pulling the lever this flat spot rides over the nub. When you pull the lever the shaft rotates so the round side presses on the nub, opening the exhaust valve a bit.
I don't know just what year they quit making the rocker arms with the nub, my 75 has them. My 81 doesn't.
Replacing the stock exhaust rocker arm on you 80 with one with the nub is not hard to do, you just need to pull the head."

Puolipuristin vaatii toimiakseen keinuvivun venttiilin säätöruuvin puoleiseen päähän "jatkokynnen".

 6 
 : Maaliskuu 06, 2019, 09:43:30 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Ei lähtenyt vastakierretapilla pyörimään. No hyvään reikään sai kierrettyä ison ruuvin ja liukuvasaralla kolauttelemalla lähti liikkeelle ja irtosi lopulta ihan siististi. Hioin käsin katkaistulla hiomanauhalla holkkeja hieman ohuemmiksi, mutta lopulta toinen oli silti hieman liian tiukka ja piti naputella paikalleen. No seuraavaan öljynvaihtoon viiden vuoden päästä osaa sitten etukäteen varautua liukuvasaran käyttöön.

Mustaa oli vanha öljy ja metallipölyistä (alumiinia?). En tiedä montako vuotta ovat olleet sisällä ainakin viisi tai enemmän. Huuhtelin moottoriöljyllä (20W) ja olipas vaimennusta reilusti verrattuna haarukkaöljyn 10W paksuuteen. Puhdas huuhteluöljykin mustui vielä aika lailla.

Öljyä meni kurapyörän melkoisiin putkiloihin (jytärin putkiin verrattuna) noin 550 ml per putki, kun sääti öljypinnan speksin mukaiseen 120 mm korkeuteen. Tehtaan manuaali väittää 583 ml, mutta ilmeisesti vanhaa ja/tai huuhteluöljyä oli jäänyt putkeen jokunen lusikallinen.

Tsekkasimme ihan mielenkiinnosta tallikaverin kanssa talvisäilössä olevin motojen etupumppuja. Ainoastaan vanhemmissa pyörissä oli etuteleskoopin alapäässä tyhjennysproppu. 1990 luvulta alkaen ei enää moista näy. Haluavatko valmistajat, että (merkki)huolto hoitaa etuteleskoppien öljynvaihdon vai mikä lienee tähän nykykäytäntöön syynä?

 7 
 : Helmikuu 28, 2019, 21:30:02 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut mikko xs2
Soittamalla selviää, varmaan konttori kohtaisia eroja.

 8 
 : Helmikuu 27, 2019, 20:37:02 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut -mauri-
Justhan mä hokasin, että täytyy käyttää Jammu muutoskatsastuksessa, kun laitoin taakse 16" vanteen ja rekisteriotteessa lukee 18".
Mitäköhän tuo maksaa, onko kellään kokemuksia? Koetin katsella hintoja katsastuskonttorien sivuilta, mutta en löytänyt kuin "hinnat
alkaen" (40 - 45 €)  :-\

 9 
 : Helmikuu 25, 2019, 19:19:08 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Tsekkasitko 16 tuuman takarenkaan ulkohalkaisijan keskikohdalta. Yllättävän monet 16 tuuman renkaat ovat ympärysmitaltaan (keskikohdalta) melkein samat kuin 18 tuuman renkaat. 18 tuumaiset on ilmeisesti sen verran matalaprofiilisempia. Toki istunta elopainolla voi laittaa 16 tuuman rengasta joustamaan hieman enemmän ;-)

Itse ostin uustuotantokeskiseisontatuen, kun vanha petti punnertaessa. Sen jälkeen on tuelle saaminen ollut kertaluokkaa haastavampaa voimanostopunnerrusta. Eli se on tosi pienestä kiinni. Vaikka mitat olisivat samat, niin vanhassa olivat anturat hieman hioutuneet ja kiinnitysreiät soikeutuneet. Toivotaan, että ajan kanssa elämä uudenkin keskijalan kanssa helpottuu.

 10 
 : Helmikuu 25, 2019, 18:58:16 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut -mauri-
Vastaavia kuormaliina- tunkki- vipuvirityksiä olen joutunut itsekin käyttämään. Pudotettuani moottorin työpukin päältä lattialle aloin
vahvasti harkita jotakin oikeaa nostovekotinta, mutta hankkimatta tuo jäi, ja nyt on mopo kasassa.
Jammun siirtely tallissa on vähän hankalaa, kun sitä ei meinaa millään saada keskiseisontatuelle varsinkaan maalatulla betonilattialla.
Johtunee siitä, että vaihdoin taakse 16 tuumaisen renkaan, jotta olis tällaiselle persjalkaiselle penkki vähän alempana. Keskijalka on
nyt sitten vähän liian pitkä. Täytyy kokeilla miten sen kanssa pärjää vai pitääkö katkaista jalasta pätkä pois.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!