Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Toukokuu 27, 2019, 04:28:46
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jo tilauksessa XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut

Nyt tarjolla XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Recent Posts
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

 1 
 : Toukokuu 21, 2019, 17:14:55 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut Aatu
Jep mukana!

Muutaman kipaleen otan kyllä kun/jos saat.

-A-

 2 
 : Toukokuu 10, 2019, 12:29:08 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut swampman
Kiitokset! Yritin kuvaakin laittaa, mut en handlannu ainakaan tällä kännykällä 🙄 Harjottelen uudestaan kunhan kotiudun/toivun firman kekkereistä 😉

 3 
 : Toukokuu 10, 2019, 12:02:48 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut mikko xs2
Tervetuloa remmiin minunkin puolesta! Panes kuvia kansan ihmeteltäväksi, jytä chopperit kiinnostaa aina 8)
T mikko

 4 
 : Toukokuu 08, 2019, 20:48:36 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut swampman
Sain lopulta ähellettyä kumikurkkujen ruuvit irti. Melkonen homma, mut sentäs tehtävissä. Piti se venttiilinsäätökoppa irrottaa ja kaasari kääntää melkeen 90astetta vinoon, niin sai lyhennetyllä kuusiokoloavaimella käännettyä himpun kerrallaan.

Eikä se hukkaan menny.. toinen kumikurkku oli halki ja toinen menossa. Nyt pitäs jostain ettiä ehjät samanlaiset. Vielä kun tietäis mitä palikoita tossa on käytetty..

Reikiä mittailin, niin kaasarissa 38mm, kurkussa n.34mm ja kannessa reilu 35mm. Kannessa aukko näytti siltä, että sitä on vähän snurrailtu.

 5 
 : Toukokuu 08, 2019, 10:50:58 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Jaa, että heti törmäsit edellisten omistajien ylläreihin :-(

Kiire ja/tai laiskuus iskeneet eikä jaksanut kehitellä ja toteuttaa ilmansuodatushässäkkää irroitettavaksi. Otan osaa.

Saahan nuo kurkut varmaan irti, kun ne on tässä tapauksessa kaasarien asennuksen jälkeen pakko päästä kiristämäänkin.

Itse kun vaihdoin aikoinaan uudet kaasarin kurkut, huomasin edellisen omistajan poranneen ja kierteyttäneen kurkkujen kiinnitykset M8 ruuveille, kun alkuperäinen kiinnitys on M6. No kurkut oli irtonaiset ja porasin niihin vähän isommat kiinnitysreiät. Mutta näitä riittää.

 6 
 : Toukokuu 08, 2019, 10:29:01 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut swampman
Kiitokset!
En hoksannu mainita tossa että mulla on se ilmanputsari puoli modattu niin, että sillä puolella ei oo tilaa. Siihen on siis tehty sellanen kotelo, josta tulee putket kaasareita kohti ja ne tiivistetään suoraan kaasareihin sellasilla kumisuikaleilla ja pannalla. En siis saanu kaasareita liikkumaan taaksepäin kun joku pari milliä. Kotelo ja putket on siis hitsattu runkoon. Sinällään hyvä systeemi kun kaasarit on tukevasti molemmista päistä kiinni, mut tää purkaminen on n toinen juttu.. On tota aika paljon muutenkin muuteltu, tsopperi kun on. Esim takahaarukkaa on levitetty ja jatkettu 50mm, että saatu autonrengas taakse.

 7 
 : Toukokuu 08, 2019, 08:40:08 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Tervetuloa jytäremmiin. Vähän laiskanpuoleista touhua ollut viime aikoina, kun kaikki vanhenee ja ihmiset rapistuvat iän myötä. Jytärit sen sijaan kestävät aikaa ja ovat todennäköisesti seuranamme (maailman)loppuun asti. Omaanikin olen silitellyt jo 18 vuotta.

Alunperin rungossa ja moottorissa on ollut samat numerot. Mutta ajan kuluessa palikat vaihtuu. Eikä aina edes jytärin palikoihin. Yamahan 70 luvun eri malleissa on paljon samoja tai yhteensopivia osia. Esimerkiksi itselläni on TX750 takapyörä ja XS400/XS500/TX500 kaasuttimet (joissa suuttimet ja kaasuttimet toisiinsa kytkevät osat piti vaihtaa) sekä ohjaustangon sähkökytkimet.

Moottorin sisuksia voi myös aika lailla vaihtaa, joten ulkopuolelta on mahdoton sanoa, mitä sisällä on. Niinsanotut edellisten omistajien yllärit on tuttu juttu.

Noita kaasuttimen kurkkuja ei tarvitse irrottaa pytyistä. Se on todennäköisesti lähes mahdoton kaasuttimet paikallaan. Kannattaa ennemminkin purkaa ilmansuodatinpuoli ja löysentää/irrottaa kaasuttimen kurkkuun kiristävät pannat. Sitten kaasarit saa isommalla tai pienemmällä vakivallalla väännettyä irti kurkuista ja hieman asiaa pähkäilemällä myös ulos rungon ja moottorin välistä.

 8 
 : Toukokuu 07, 2019, 23:00:33 
Aloittaja swampman - Uusin viesti kirjoittanut swampman
Ehtoota vaan kaikille. Äijillä on täällä niin hyvät sivut, että pisti oikein rekisteröitymään.
Nyt olis siis mullakin jytäri tallissa. Näyttäs ton teidän kaavion mukaan olevan vm -72.. sekä runko, että moottori. Kai niissä kuuluis olla samat numerot?? Tossa oli siis toisiks viimenen numero rungossa 4 ja koneessa 7. Näky olleen jotain isompaa(?) pyttyäkin vaihettu. Erottaako noita jotenkin ulkopuolelta kenen tekemiä ja minkä kokosia ovat? Tarvis vielä kytkin fiksata (jumissa) ja bensapuoli saada kuntoon, kun kävi vaan yhellä. Letkut on ainakin kaikki ihan moro, bensa oli hajusta päätellen vanhaa ja tod näk kaasarit täynnä mujua. Sais vaan jotenkin askarreltua ne irti niin pääsis putsailemaan. En siis saanu mahtumaan avainta niihin kurkkujen sisempiin ruuveihin mistään välistä. Täytyy huomenna lyhentää kuusiokoloavainta ja koittaa uudestaan. Veikkaampa ettei nää oo alunperin kuusiokoloruuveilla ollu kasassakaan..

 9 
 : Toukokuu 05, 2019, 12:49:31 
Aloittaja jumake xs2 - Uusin viesti kirjoittanut excess650xs
Joo, tais olla veispuukki kaverilla nollarenkaat jo muutenkin finaalissa.
Muutenhan noita vuototapauksia olisi mahdottomasti, pienkonebensan käytön seurauksena...
Ilmeisesti jytäri on parempaa tekoa sitten, kun jo kaksi talvea on mennyt ongelmitta ;)

Joo itse teen -aina-  rälläköinnit ja hitsaukset tuossa ulkona, koska kun kerran kivitalotkin palaa, saati sitten puurakenteiset tallit..

Jahas hexi on päässyt taas navettakierrokselle :)

 10 
 : Toukokuu 05, 2019, 11:37:33 
Aloittaja jumake xs2 - Uusin viesti kirjoittanut hexi
Olen käyttänyt sitä Motulin säilöntäainetta myös 2T-laitteissa ilman ongelmia.

Kerran olen joutunut jytäreiden tankit tyhjentämään viimeistä pisaraa myöten. Marraskuussa 2015 pohjois Pirkanmaalle tuli melkein puoli metriä lunta yhdessä yössä. Meidän kunnasta oli sähköt poikki pari päivää, eikä sähköjä ollut kuin Tampereella. Kaivoin kiinalaisen agregaatin esille, jotta saadaan pakastin pidettyä kylmänä, mutta mistä lisää bensaa agregaatin tankkiin. Auton tankki oli melko tyhjä, joten ei voinut lähteä kaupungista hakemaan bensaa, Jytäreiden melko täysistä tankeista sain valutettua senverran, että pakastin pelastui ja saatiin keitettyä kahvia. Tulihan siinä käytettyä myös moottorisahan 2T bensatkin.

Taas kerran tuli todistettua oikeaksi se erään vanhemman mp-harrastajan käyttämä  sanonta, "että talossa ei ole koskaan liikaa moottoripyöriä".

Muutama kierros on navettaa ympäri on tullut jytäreillä vedettyä tänä keväänä, mutta täytyy vielä odotella ilmojen lämpiämistä ja sitä että naapurin kissa tulee alas puusta....

t hexi

Sivuja: [1] 2 3 ... 10


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!