Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
HEIN?KUU 23, 2019, 05:58:27
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Vehoniemessä kokoonnuttiin sunnuntaina 14.7.2019

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 19 jo mennyt, enää 31 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Recent Posts
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

 1 
 : Yesterday at 20:37:42 
Aloittaja mikajaterhi - Uusin viesti kirjoittanut mikajaterhi
Tämä olis myynnissä. Kone on uusista osista takennettu 998cc vetävällä kytkimellä. Ei vaan lähteny käymään kun kokeilin tänään. Kaasarit jumissa? 5000€. paljon osia mukaan.
Multa olis ehkä tulossa myyntiin tosi eksoottinen yläkerta. xs2 kampura ja nokka, kampuraan on kuitenkin sovitettu 533 kanget. 750cc sylinterit ja wisecon tako männät joilla ajettu pari skabaa. Hoonaus jäljet näkyy. Hiukan liiankin avaraksi portattu kansi jossa rosteriventtiilit,jäykät jouset ym. ja plaanattu sekä öljykanavat holkitettu. Tarjouksia voi tehdä.
Lisäksi löytyy projekti tavaraa, lohkoja, laatikon osia,kisa nokka ym. Olis tarkoitus myydä osakasa kerralla. Mika 044 3635356

 2 
 : Yesterday at 19:12:11 
Aloittaja mikajaterhi - Uusin viesti kirjoittanut mikajaterhi
Kone on tosiaan meidän krossisivarista. 880cc. Siinä, yamaha wasp 1978, on nyt tonninen kiinni. Kytkin on näissä käytetty ns vetävä kytkin. Nyt viikonloppuna on sipoossa classic motocross skabat siellä näitä jammuja näkis.

 3 
 : Yesterday at 16:49:52 
Aloittaja mikajaterhi - Uusin viesti kirjoittanut hexi
Näyttäs tulevan tosi upeasti rakenneltu laite, tuskinpa tuo konekaan alkuperäinen on.
Kytkin luultavasti on samanlainen kuin n. litraisissa sivuvaunucrossi jytäreissä on käytetty.

 4 
 : Yesterday at 06:16:28 
Aloittaja mikajaterhi - Uusin viesti kirjoittanut mikko xs2
Sehän edistyy ;)
Mikä kytkin modaus tuossa on vai näkeekö silmäni väärin?

 5 
 : Yesterday at 05:55:37 
Aloittaja mikajaterhi - Uusin viesti kirjoittanut mikajaterhi
Onnistuisinko laittaa tuoreemman kuvan.

 6 
 : HEIN?KUU 17, 2019, 11:27:23 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut mikko xs2
No minäkin kasasin koneen niinkuin se oli kasattu, vajaan viikon polkemisen jälkeen käänsin nokkaakselin oikeinpäin ;)
Se on onneksi tapahtunut joskus viimevuosituhannen puolella, oppirahat on makseltu

 7 
 : HEIN?KUU 15, 2019, 18:23:11 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Näitähän riittää...
Itse kokosin kytkimen ihan samalla lailla kuin se oli, kun se purin. Ja eihän se oikein toiminut.
Tässä tapauksessa virhe oli jopa korjausmanuaaleissa.
http://www.xs650.fi/jukka/pohja_files/history_2004.htm#1

 8 
 : HEIN?KUU 15, 2019, 16:33:53 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut Aatu
No niin...Nyt toimii...Mietiskelin kehtaako laittaa syytä joka löytyi?
No jos joku tästä hyötyy niin hyvä...!
Pyörä siis tuli mulle about 15 vuotta sitten jolloin sen purin konetta lukuunottamatta. Edellinen omistaja sanoi sen olevan ylikoossa ja ei oikein käy kunnolla.
No nyt tänä keväänä kun sitä innostuin tekemään, niin otin samalla tietty kaasarit ja muut ulkonevat kilkkeet nk työn alle ja mm kaasareita purkaessa kuvasin ne kun ei ollut kirjaa jossa olisi ollut hyvät kuvat....Netissä juu...mutta.
Kuten aiemmin kerroin käy hienosti tyhjää ja osat kaasareihin uusittu O renkaita myöden. Nyt joku varmaan jo arvaa.
Jouduin siis poistamaan ne neulaventtiilit joissa se O rengas on juuressa...Olivat aika tiukassa.
Kasasin ne myös joka kerta kuvan mukaan...mutta...nepä p.......n suuttimet oli laitettu alunperin väärin päin eli sojotti reijät ylöspäin kurkussa....Ihme homma, että alkoi toimimaan kun tajusin kääntää ne niinkuin se siellä kuuluu olla....Mutta nyt olen aikamoinen säätöguru sitten noiden kaasareiden kanssa kun sain ne niinkin hyvin toimimaan vaikka oli suuttimet väärinpäin..Ajoinkin reilun 100 km lenkin. Että tämmöstä.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, palataan seuraavan ongelman ilmaantuessa.

 9 
 : HEIN?KUU 15, 2019, 08:44:06 
Aloittaja jukka_xs650_fi - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Yhdeksän jytäriä saapui Vehoniemeen. Kiitokset paikallaolleille.

 10 
 : HEIN?KUU 13, 2019, 21:49:54 
Aloittaja jumake xs2 - Uusin viesti kirjoittanut jukka_xs650_fi
Liian laihalla käymisestä saa varmuuden (jonkun muutoksen jälkeen) ainoastaan, jos mittaa kannen lämpötilaa jatkuvasti samalla lailla ennen ja jälkeen muutoksen.
Itse vaihdoin uuden pakoputkiston ja ihmettelin, kun kevään reilun 10 asteen lämpötilassa kannen lämmöt nousi liki sataan asteeseen. Vanhalla pakoputkistolla ei edes 25 asteen ulkolämmöissä noussut kuin 70-80 asteeseen. Moottori kävi ihan normaalin kuuloisesti ja tehoa oli myös ihan normaalisti.
Myös muutaman kymmenen kilometrin jälkeen alkoivat ruostumattomasta teräksestä tehdyt pakokäyrät värjäytyä vauhdilla lähellä sylinterikantta.
Pistin välittömästi pari kokoa suuremmat pääsuuttimet paikalleen ja lämmöt laski sen jälkeen entiselle tasolle.
Toinen varma merkki laihalla käymisestä on reikä männässä. :-(

Tulpan väristä nykybensoilla on aika vaikea päätellä yhtikäs mitään.

Aikoinaan sain jytärin leikkaamaan kiinni ja epäilin yhdeksi perussyyksi liian laihaa seosta. Sen jälkeen olen aina säätänyt kaasuttimia niin, että lähdetään varmasti liian rikkaalla. (Mustaa savua pakoputkesta...) Alan pikku hiljaa pienentämään pääsuuttimia, kunnes ei enää röpötä kaasu seljällään moottoritiellä kiihdytettäessä vähän yli satasen vauhdista. Eli paikalleen jää suurin pääsuutinkoko, jolla ei enää röpötä. Sitten säädetään setti kasaan tyhjäkäyntisuuttimia vaihtamalla ja neulan lovipaikkaa säätämällä.
 

Sivuja: [1] 2 3 ... 10


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!