Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
HEIN?KUU 21, 2019, 18:11:59
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Vehoniemessä kokoonnuttiin sunnuntaina 14.7.2019

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 19 jo mennyt, enää 31 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pekan Projekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pekan Projekti  (Luettu 48455 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #45 : Toukokuu 08, 2011, 19:59:55 »

Käytin kaasarit irti ja säädin läpät samaan asentoon noin niinkuin silmämääräisesti ja neuloja apuna käyttäen. Oikean puolen läppä oli selvästi pienemmällä kuin vasen. Siitä saattoi tuo laihuus oikealla johtua.

Pekka
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1413


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #46 : Toukokuu 08, 2011, 23:40:40 »

Tuo on yleensä hyvä lähtökohta. Eri puoliskojen virtausvastukset ovat kuitenkin käytännössä aina erilaiset, joten alipainemittaus on ainoa, millä oikeasti saa kaasarit synkattua.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #47 : Toukokuu 09, 2011, 18:29:36 »

Kyllä sillä näköjään oli selkeä vaikutus. Nyt ovat tulpat tasaisemman väriset eikä paukuttele enää moottorijarrulla.

Mut pienempi tekaratas pitää kyllä hankkia. 36 piikkinen oli näjemmä vähän liioittelua. Oliskohan 33 sit kuitenkin hyvä?

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #48 : Toukokuu 15, 2011, 14:47:58 »

Jännä juttu miten kytkimen toiminta keveni kun rasvasi vaijerin ja sääsi matoruuvin vivun parempaan kulmaan.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #49 : Toukokuu 17, 2011, 19:50:07 »

Kun nokkaketjun kiristimen säätää niin koneesta kuuluva kilkatus vähenee kummasti...  :P

Olin kyllä kurkannut monasti että säätö on kohdallaan mutta kun moottoria pyöritti ja ketju kiristyi niin säätimen tappi pakeni pari milliä säätöpultin sisään.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #50 : Toukokuu 26, 2011, 22:33:51 »

Jytäri se jatkaa jytäämistä. Takalokarin kaikki kolme kiinnikettä tärisi irtipoikki rungosta. Onneksi ei ajossa tippunut. Olisi voinut tulla jännä tilanne.  :(

Kaasareiden säätö ei edelleenkään ole kuin korkeintaan "hehtaarilla". Oikea puoli papattaa ja vasen tuhisee... Pitänee se alipainekello hommata.

Niin, ja takavalo tärisi hajalle. Uusi on kiinni kumieristein. Eiköhän siitä sitten tärise nylockit auki...

Masennus.

Pekka
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2011, 07:50:07 kirjoittanut pekka » tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #51 : Toukokuu 29, 2011, 20:11:36 »

Sadepäivän puhteeksi syntyi lyhennetty sivujalka. Nyt pysyy mopo pystyssä jopa tasamaalla.  8)


* 29052011055.jpg (167.65 kB, 800x600 - tarkasteltu 263 kertaa.)
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #52 : Toukokuu 31, 2011, 20:01:14 »

Semmonen 130km ja piti kääntää varatankille.  :P
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #53 : Toukokuu 31, 2011, 20:29:44 »

Onkos sulla kuinka iso tankki? Ite oon ajellu 150 km ja käynyt sen jälkeen tankilla. Vielä ei ole tarvinnu varatankille kääntää.

Oliko muuten tuo nokkaketjun kilkatus parista millistä kiinni? Itellä meinaa tyhjäkäynnillä hieman kilkattaa, vaikka omasta mielestä säätö on kyllä kohdallaan. Saattaahan tuo kyllä johtua huonosta kaasutimien synkastakin. Se kun tekee tyhjäkäynnistä vähän nykivää. Ajattelin koittaa tehdä alipainemittarit muoviletkusta ja jotain sopivaa värilistä nestettä sisään. Hyllyssä olis vihreää ohjaustehostimen öljyä, että se vois olla lähtökohta.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #54 : Toukokuu 31, 2011, 22:43:35 »

Tankki on noin 3.3 ameriikan gallonaa. Kun tankkasin niin sinne meni semmonen 8,5 litraa. Tankki on aika pystyssä ja hana ei ole kaikkein alimmassa kohtaa tankkia. Moorelta pitäisi hakea hana, joka istuu tankissa alareunassa olevaan kierteeseen (tohon tankkiin saa siis halutessaan kolme hanaa...).

Koneesta kuuluva kilkatus väheni ja muuttui vähän mutta ei poistunut kokonaan. Empä osaa sanoa millaista ääntä sen kuuluisi/saisi pitää. Mites synkkaus vaikutta kilkatukseen?

Näin kuvan "tee-se-itse" kaasarin synkkaimesta jossain: Se oli tehty kahdesta lasipurkista ja kolmesta letkusta siten että yksi letku meni purkista toiseen miltei pohjille asti ja purkkien kansista meni letkut kaasareille. Nestettä purkkeihin niin että purkkeja yhdistävän letkun päät on pinnan alla ja liitokset tiiviiksi. Jos nestettä ei siirry purkista toiseen niin synkka on lienee kohdillaan. Eikä mene vahingossa jarrunesteet pyttyyn.

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #55 : KES?KUU 01, 2011, 17:36:40 »

Synkkausta olen miettinyt ihan itsekseni. Jos vaikka vasen pytty käy tasaista tyhjäkäyntiä ja oikean kaasuläppä on vähän pienemmällä, niin eikö oikea pytty pyri koko ajan jarruttamaan. Pyörintänopeus muuttuu koko ajan ja aina kun se laskee, niin ketju pyrkii löystymään. Tämä on vain omaa pähkäilyä ja jollain muulla voi olla parempaa kokemusperäistä tietoa.

Kärjellisellä sytytyksellä on myös hyvät mahdollisuudet saada epätasainen käynti. Jos toisen pytyn kärkiväli on isompi, niin sehän muuttaa sitä pyttyä aikaisemmalle verraten toiseen. Sytytysväli ei enää olekkaan 360 astetta.

Talvella luin pari kirjaa Triumph Bonnevillen ja TR6:den historiasta. Toisessa mainittiin epätasaisen sytytysvälin olleen suurin syy värinöistä aiheutuneisiin takuukorjauksiin. Ennen vuotta -68 ei ollut mahdollista säätää molempien pyttyjen ajoitusta erikseen ja se teki säädöstä tarkkaa puuhaa.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #56 : KES?KUU 01, 2011, 18:44:29 »

Hmm. Mulla kärkivälit eivät ole tarkalleen samat mutta sytytyshetki kyllä on kohdillaan molemmissa. Mitä nyt vasuri on ihan inan edellä oikeaa. Vasemman puolenhan saa säädettyä eriksee kun oikea on hollilla. Pitäisi säätää uudestaan nyt kun on kunnon rakotulkki hommattuna.

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #57 : KES?KUU 01, 2011, 19:28:04 »

Joo eihän sillä kärkivälillä olekaan enää niin suurta vaikutusta, kun molempien pyttyjen ajoituksen voi säätää erikseen. Tietysti kärkien kuluessa epätasaisesti pyttyjen välinen sytytyskulma muuttuu. Ja väljä ennakonsäädin muuttaa kärkiväliä ihan satunnaisesti molemmista pytyistä. Työkaverilla on Honda CB450 Twin ja hän on tuskailut juuri sen ennakonsäätimen kanssa. Ei ole Hondan kärjettömissä sytytyksissä paljon valinnanvaraa, kun siinä on 180 asteen kone.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #58 : KES?KUU 02, 2011, 15:31:42 »

Päiväretki Mänttään: Rallisprinttiä ja wanhoja mopoja. Matchlessiä, BSA:ta ja tämmöinen aito Norton Manx.


* 02062011061.jpg (222.94 kB, 800x600 - tarkasteltu 237 kertaa.)
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #59 : KES?KUU 08, 2011, 20:34:04 »

Pienemmällä takarattaalla oli toivottu vaikutus: Huuto väheni. Ylläri :)

Pekka
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!