Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 16, 2019, 01:30:31
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pekan Projekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pekan Projekti  (Luettu 50191 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #180 : Huhtikuu 05, 2013, 21:08:37 »

Juu-u. Mut ovat 38 millisiä. Melko tiukalle tuokin meni (siis sikäli kun meinaat tuota runkoputkien välistä menevää putkea?) ja siksi piti tehä tuo katkos. On sitten helpompi lisäillä öljyä. Eikä taida kaikki liitokset olla ihan kohtisuorassa.  Säästin väärässä paikassa kun ostin mustia J-käyriä. Rosteria pitäisi olla. Mutta talvi tulee taas vääjäämättä ja hitsaaminen pitää sormet lämpimänä...

Tänään sain mopon pyörilleen taas! Jeii! Ilmaboksi vielä ja sitten 8).



pekka
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2013, 21:31:56 kirjoittanut pekka » tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #181 : Huhtikuu 05, 2013, 21:59:08 »

Tää on kyllä käheen näköinen, onnittelut.

Pena
tallennettu

hexi
Jytäääristi
***
Viestejä: 145



Profiili Sähköposti
« Vastaus #182 : Huhtikuu 06, 2013, 20:37:41 »

Moi
Nyt naapurikylän miehellä on tyyli kohdallaan.
t hexi
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #183 : Huhtikuu 06, 2013, 20:57:13 »

Kyllä kelpaa ruovitella tolla! Hiano!!
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #184 : Huhtikuu 06, 2013, 22:05:44 »

Vanteet ja rengastus on kyllä tosi rrrouheet! Passaa hyvin kokonaisuuteen.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #185 : Huhtikuu 07, 2013, 21:48:49 »

Kiitoksia kehuista  ;D Toivotaan että viimeisteltynä näyttää vielä yhtä hyvältä. Pikkuhiljaa sitä oppii mistä itse tykkää ja miten se toteutetaan...

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #186 : Huhtikuu 21, 2013, 20:35:22 »

Ilmapönttö etenee. Onhan ollu hommaa tuossakin. Jos joku tietää miten haponkestävää peltiä hitsataan niin että se ei väänny aivan perunapelloksi niin kertokoon toki.



Lisää kuvia: http://pjl.kotipolttoinen.com/random/

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #187 : Huhtikuu 27, 2013, 22:14:38 »

Ensisavut! 8) Pari "pikku" viimeistelyhommaa vielä ja sitten mahdollisimman paljon niitä huolettomia kilometrejä...

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #188 : Huhtikuu 29, 2013, 20:52:08 »

Luulin että viimekesän öljyvuoto tuli kytkinakselilta mutta ei. Ei ainakaan kokonaan. Näyttäisi vuotavan tuosta kuvan keskeltä. Siitä lohkojen saumasta. Kuvassa ei näy mutta se on ainoa märkä kohta tuolla laturin sisällä. Jos kampuran stefa vuotaisi niin öljyä olisi varmaan kuuppa täynnä.



Ilmeisesti jäi tiivistesilikonit laittamatta tuohon kohtaan... Ajattelin paikata läträämällä kunnon pallon silaria ulkopintaan.  :P

Muistaako joku suorilta oliko tuo mikä kanava? Öljyn paluu puolella kait. Pitää kaivaa manuaalista.

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #189 : Huhtikuu 29, 2013, 21:04:09 »

Painekanavahan se. Paluukanavia ei oikeastaan olekaan. Ainoastaan kannessa on pari reikää alaspäin.

Tuosta tulee öljy kytkinakselille.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #190 : Huhtikuu 29, 2013, 21:38:08 »

Jeps. Reikä ei voi olla kovin iso koska öljyä ei tule kovin paljoa. Luulisi jopa jytä öljynpaineen työntävän vähän reilummin tavaraa ulos. Tai sitten kanava on tukossa jo aikaisemmin...  ::) Toivotaan että silikoonipallo pitää öljyt sisällä. Ensi talvena piti motti harrastemielessä avata muutenkin.

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #191 : Huhtikuu 29, 2013, 22:55:18 »

Nyt kun muistelen, niin tuossa kanavassa taisi olla liimattu sokeointitulppa jommassa kummassa lohkonpuolikkaassa, joka suositeltiin irrottamaan ja liimaamaan uudelleen. Edelleenkin muistaakseni se tulppa jää osittain näkymään. Kannattee kattoa, ettei vuoda siitä tulpasta. Siis jos nyt vaan muistan oikein. ???

Tuon kanavan paine riippuu paljon kytkimen tangon puslan kunnosta. Jos on kulunut pusla, niin öljy lurahtaa helpommin kytkinakselin sisään. Mulla tuli vaikeuksia saada stefa pitämään, kun vaihdoin uuden puslan ja tehokkaamman öljypumpun. Vanhalla puslalla ja uudella pumpulla stefa piti öljyt oikealla puolella. Pitäis varmaan sorvauttaa sopiva holkki johon saa kaksi normaalia stefaa peräkkäin.

Mutta oli miten oli, niin koneen avaaminen piristää aina mieltä kummasti... ;D
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #192 : Huhtikuu 29, 2013, 23:11:49 »

Meneekö öljy tosiaan stefan välistä akselin sisään? No jopas. Laitoin talvella uuden Stefan ja yksiosaisen akselin. Ja vaseliinia kohtuudella... Tulppaa ei tulla puolen lohkoa ole.
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #193 : Huhtikuu 30, 2013, 07:12:10 »

Juu, ei stefan vaan kuluneen puslan välistä. Vai menikö sulla senat sakaisin? :)

Se ei oo mulle vielä selvinnyt, että mistä välistä öljyn kuuluu mennä kytkinakselin sisään, mutta sinne sen kuitenkin pitäis mennä. Kytkinakselissa taas on reikiä joista öljy menee hammasrattaille ja lopen vielä kytkimellekin.

Nyt kun mulla on uusi pusla ja kevlar levyt kytkimessä, niin vaikuttaa, että kytkin ei saa tarpeeksi öljyä. Meinaa aina kylmänä haukata. Aattelin vielä ostaa uuden puslan, ja viilata ulkokehälle katkoskohtaan pienen uran, josta öljy pääsee virtaamaan helpommin. Kaippa tuossa tehokkaammassa pumpussa riittä tuotto pieneen lisäuraan. Ja musta tuntuu, että se vanha kulunut pusla on holvannut vielä reilummin öljyä kytkimelle. Tää on joku jatkuvan säätämisen kierre... ;D

Tuostahan tuo öljynkierto selviää. Kaaviosta saa sellaisen käsityksen, että öljy menee puslan välistä, mutta mulla ainakin on niin tivi pusla, että ei siitä mitään mene.

http://en.650wiki.org/index.php/3.08.01_Oil_Circulation
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #194 : Huhtikuu 30, 2013, 09:26:22 »

Juu, ei stefan vaan kuluneen puslan välistä. Vai menikö sulla senat sakaisin? :)

Stefa, pusla, mitä näitä nyt on...  :D
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!