Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 29, 2020, 01:10:32
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Taas on aika talvehtimisen. Talleissa tapahtuu...

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Jytärin tyyppiviat ja ominaisuudet
| |-+  Polttoainepuoli
| | |-+  Kaasuttimet
| | | |-+  röpöttää, pätkii, yskii keskikierroksilla 4000 - 5000 rpm
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: röpöttää, pätkii, yskii keskikierroksilla 4000 - 5000 rpm  (Luettu 15858 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1456


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : HEIN?KUU 04, 2010, 11:26:15 »

Alkuperäisten alipainekaasuttimien luistit alkavat nousta 4000 kierroksen yläpuolella. Yksi häiriötä tälle alueelle tuottava syy on se, jos neulasuuttimen juuressa oleva o-rengas on kuivunut ja hapertunut olemattomaksi. Vaihtamalla se uuteen ja turpeampaan on todettu ongelmien vähentyneen tai jopa häipyneen.
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1015


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : HEIN?KUU 04, 2010, 11:39:11 »

Kiitos Jukka vinkistä. Täytyy ottaa kaasarit auki. Vehoniemeltä takaisin tullessa röpötti jo enempi ja alkoi siinä 3500 kierroksen tietämillä eli oli joko ajaettava n. 3000rpm tai 4500rpm kierroksilla.
tallennettu

Honda750
Jytäristi
*
Viestejä: 9


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 28, 2012, 00:14:52 »

Mulla röpöttää juuri tuossa 3500:n paikkeilla. Tyhjää käy nätisti ja 4000:n jälkeen uhkuu voimaa. Auttoiko tuo neulojen virittely? Mulla oli kaasarit auki ja ne suutinholkit joiden sisällä neulat liikkuu, ovat hieman löysiä sovitteessaan runkoon. Mahtasikohan tuo vaikuttaa? Entä bensapinta? Pienen ajolenkin jälkeen tuntui putkien loppupäistä että oikea oli kuumempi. Olisko se pelkästään vasen joka röpöttää?
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1015


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Huhtikuu 30, 2012, 16:51:51 »

Mulla röpöttää juuri tuossa 3500:n paikkeilla. Tyhjää käy nätisti ja 4000:n jälkeen uhkuu voimaa. Auttoiko tuo neulojen virittely? Mulla oli kaasarit auki ja ne suutinholkit joiden sisällä neulat liikkuu, ovat hieman löysiä sovitteessaan runkoon. Mahtasikohan tuo vaikuttaa? Entä bensapinta? Pienen ajolenkin jälkeen tuntui putkien loppupäistä että oikea oli kuumempi. Olisko se pelkästään vasen joka röpöttää?

En osaa sanoa noista neuloista kun omani aiheutui loppujen lopuksi sytkäpuolella oleva ongelma.
tallennettu

Honda750
Jytäristi
*
Viestejä: 9


Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Toukokuu 01, 2012, 22:03:04 »

Minkälaista ongelmaa syttypuolella oli? Mulla näyttää olevan jo kärjetön tsydeemi.
Täytyy vielä ottaa ne imukaulat irti ja tarkistaa. Kun olen kaasareita useampaan otteeseen irrotellut, niin saattaa nuo vanhat kaulat olla kärsineet. Näitten viestien perusteella ne näyttävät olevan myös jonkilainen ongelmakohta.
Täytynee vielä soittaa kaverille joka tuon on aikanaan laitellut. Imukanavia näyttää olevan portattu ja ilmansuotimina on sellaiset kevyet vaahtomuoviset. Suuttimet on 150:t.
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 772


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2012, 21:36:17 »

imusarjassa jos on reilumpaa vuotoa niin tyhjäkäynnillä vetää laihalle, ja moottorijarrutuksessa aivastelee.
tee kaasukahvaan merkit 4.osavälein niin että voit katsoa ajaessa kahvan asennon. yleensä röpeltämisongelmat tulee juuri kun siirtyy "alueelta" toiselle.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Honda750
Jytäristi
*
Viestejä: 9


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Elokuu 20, 2012, 23:08:24 »

Vihdoinkin jytäri lähti toimimaan. Keskipakosäätäjän akselin herkistin ja sitten tärkeimpänä vaihdoin suuttimet 150:stä 135:een. Se vihdoin auttoi! Tässä 1975 XS650B:ssä oli Customin putket, kun sen ostin. Jytärin edellinen rakentaja oli laittanut nuo ISOT suuttimet. En tiedä oliko nuo putket ja suuttimet keskenään sopivat. llmanputsarit on jotkut kevytmalliset. Vaimentimina mulla on Stormin Bonneville vaimentimet, jotka on ihan avoimet. Laitoin pienet huilut ulostuloon, joilla hieman koetan jarruttaa uloshengitystä. Bensapintoja vielä hieman nostin pari milliä, mutta sitä en ole vielä ehtinyt testaamaan. On se vaan ihanaa kun lähtee paikaltaan, ettei tarvitse kytkintä luistattaa ja huilut hieman pehmentävät saundeja lähelle XS2:n ääniä.
tallennettu
hannuxs
Jytäristi
*
Viestejä: 17


Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 30, 2013, 17:59:31 »

Tänään lähti jytäri käymään ,,mutta käy vaan  kun ryyppy päällä,,sammuu  kun kierrokset nostaa ,,onko  kellään neuvoja tähän,,kaasarit alkuperäiset,,pyörä on xs650vm72,,kaasarit puhdistin kyllä.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1456


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2013, 19:22:44 »

Todennäköisimpiä syitä on:
Kaasuttimien kanavat (edelleen) tukossa. Yleensä kolmas puhdistuskerta tuottaa riittävän hyvän tuloksen.
Luistin kalvossa repeämä, tai kaasuttimen kannen sauma vuotaa eikä synny alipainetta nostamaan luistia.

Onko luistit oikeinpäin? Alapään viiste taaksepäin.

Sähköisellä puolella ongelmana voi olla se, ettei ennakko siirry aikaisemmalle kierrosten noustessa. Käytännössä akselinnokka-akselin läpi ennakonsäätäjältä kärkiä avaavalle nokalle on jumissa.
tallennettu
hannuxs
Jytäristi
*
Viestejä: 17


Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : Maaliskuu 31, 2013, 10:45:03 »

Kiitos Jukka vinkeistä, pitää alkaa selvittämään ongelmaa on tässä hyvin aikaa pyhinä
tallennettu
Aatu
Jytäristi
*
Viestejä: 9


Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : HEIN?KUU 09, 2019, 22:54:47 »

No niin...Ongelma seuraava: kaasarit putsattu about 10 kertaa ja joka ikinen kanava spoolattu/ rassattu. Uusittu kaikki tiivisteet, suuttimet, kohot uudet ja korkeus 25mm, luistit uusittu joissa tietty uudet kumit, kaulat uusittu ja uudet peltirinkulat. Kaikki neulan korot kokeiltu, kokeiltu suuttimia 13-150 väliltä vitosen kokoeroilla, ennakkosäädin pelaa todella herkästi, venavälykset imu 0.10 pako 0.30. Kärkiväli 0.30. Uudet tulpat, konkat ja puolat, kokeiltu original ilmaputsareilla ja " vapaasti" hengittävillä. Bensapuolella omat suodattimet ja se O rengas vaihdettu neulasuuttimen juureen MUTTA... Lähtee käyntiin nk laakista ( polkaisemalla) käy nätisti tyhjää ihan tyhjäkäyntipiirillä eli ei tarvitse ruuveja kääntää, seosruuvi auki sen 3/4 eikä hirveesti muutu vaikka ruuvaa patsi kiinnipäin jolloin vaikeutuu. Mutta kun antaa hanaa, niin välittömästi n2000 kiekan kohdalla räkii,pätkii,rykii ja jos saa houkuteltua yli, niin pelaa ok tohon n 5000 nurkille jolloin alkaa kakiminen...Sytkä on lampulla about paikallaan paitsi toinen pytty hiukan myöhäsellä mutta tasottuu kun antaa kiekkoja ja ennakko siirtyy suht koht etumerkkiin..
Nyt on oikeasti keinot lopussa. Oisko guruilla jokin kikka kuutonen?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1456


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #11 : HEIN?KUU 09, 2019, 23:20:25 »

5000 rpm tienoilla alkaa alipaine nostaa luistia ja ilma virrata oikein urakalla. Onko luistit oikeassa asennossa? Viiste suoraan taakse päin?

Mutta voi ongelma olla sähköinenkin. Sytyspuolat voi olla väsyneitä. Samoin tulpanjohdot tai tulpanhatut. Onko sytytyskonkat uusittu?
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 772


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #12 : HEIN?KUU 10, 2019, 17:42:19 »

Oletko kokeillu hyppyjohtoja suoraan puolalle akulta?
Heiluuko kärkien nokkapyörä eli onko akselin puslat väljät?
Paljon on akkujännite ajaessa? Tai puolilla
Kipinöikö käret?
Onko kärjet viilattu kärkiviilalla kuntoon? ei tavan viilalla!! Jos siis vanhat käret
Pölynimurilla voi kokeilla pelaako luistit
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #13 : HEIN?KUU 10, 2019, 18:54:51 »

Sytytysongelmat näkee monesti lampulla. Laittaa lampun kiinni vuoron perään molempien pyttyjen tulpanjohtoihin ja antaa jengaa koneelle, niin valo alkaa pätkiä räkimisen tahtiin, jos kipuna ei kulje. Tämä ei ole ihan 100 %:n varma keino, mutta tuolla tyylillä tulee ensimmäisenä testattua.
tallennettu
Aatu
Jytäristi
*
Viestejä: 9


Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : HEIN?KUU 10, 2019, 22:22:15 »

Kiitos vinkeistä. Tosiaan puolat ja konkat + johdot ovat uusia.tosin ilmeisesti vaihdoin ne turhaan kun mikään ei muuttunut. Kaasarit on myös ultraääni putsatut. Pitää vielä tuota sytkä puolta ihmetellä. Kärjet on viilattu. Paneudun nyt vielä tuohon virran kulkuun ja ajoitukseen.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!