Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 22, 2019, 05:32:47
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  ohjurin kumit
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ohjurin kumit  (Luettu 1283 kertaa)
1958hsa
Guest


Sähköposti
« : Syyskuu 23, 2009, 20:01:35 »

Jostain jäänyt mieleen että ohjurien kumit voisi vaihtaa koneen ollessa paikallaan tuleeko jollain jotain mieleen
hieno kesä ja jatkuu
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Syyskuu 23, 2009, 22:18:10 »

Teoriassa kyllä, käytännössä helpompi ottaa kone irti ja purkaa yläpää.

Keinuvipujen akselit pitää vetää ulos, jotta keinuvivut saa pois paikaltaan.
Sytytystulpan tilalle tiivis paineilmaliitäntä, jolla saa venttiilit pidettyä paikallaan.
Jollain ilveellä venttiilinsäätöreiän kautta puristetaan ventiilin jousta niin, että kiilat saa pois.
Jouset pois ja vaihdetaan varren tiivistyskumi.
Jollain ilveellä puristetaan jousi kasaan, niin että saadaan kiilat paikalleen.
Keinuvivut paikalleen ja niiden akselit paikalleen.

Näin siis teoriassa... omaa kokemusta ei ole. Vaihdoin itse kumit, kun yläpää oli paloina.
Ihmettelen vaan kuinka venttiilinjousia puristellaan säätöaukon kautta moottorin ollessa paikallaan rungossa?????

       Jukka
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Syyskuu 24, 2009, 21:31:18 »

mites toi xs2? Siinä taitaa olla tyyppivikana heikot männänrenkaat, ts öljyä jää sylinterin seinämiin.
itellä asiallinen savutus vaikka on kone tehty "vasta" vajaa 10v sitten. (orkkis männillä)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!