Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Helmikuu 19, 2020, 13:22:48
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  Tehomallin öljypumppu
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tehomallin öljypumppu  (Luettu 377 kertaa)
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 741


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« : Joulukuu 16, 2019, 21:19:57 »

Onko tarpeellinen kevyesti viritetyssä moottorissa? Lueskelin vanhoja viestejä muttei ollu oikeen ”tutkittu” tarkemmin hyötyjä ja haittoja.
Mulla on suoravetokaasarit ja 750cc pytyt wösnerin männillä, rallinokkaa vähän kaipais lisäksi.

Rupeekohan puskemaan tiivisteiden välistä öljyä jos sitä kerta kiertää enenmän.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1427


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2019, 09:40:10 »

Mitäänhän en tästäkään asiasta oikeasti tiedä, mutta sanon silti...

Mulla on tullut sellainen käsitys, että jytärin voitelukanavat on niin väljät, että pumppu rajoittaa virtauksen määrää. Eli tehopumppukaan ei nosta painetta ylemmäs eli vuotoa ei pitäisi syntyä yhtään enempää.

Pääsyy tehopumpun käytölle on yleensä lisääntynyt öljynjäähdytystarve eli lisätään öljyn virtausta erikseen lisätyssä öljynjäähdyttimessä. Suomen ilmasto-oloissa ei öljynjäähdyttimelle ole ollut perinteisesti tarvetta, jos moottorilla on normaali ajoilmavirtaus. Öljypohjan rivoitus on yllättävän tehokas lämmön siirtäjä.

Jossain sivukaunukrossissa ajonopeudet ovat liian alhaiset ajoviimajäähdytykseen ja tehotasotkin normaalista merkittävästi poikkeavat. Silloin tarvitaan erillistä öljynjäähdytintä eikä sekään aina riitä.
tallennettu
mikajaterhi
Jytääristi
**
Viestejä: 53


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Tammikuu 02, 2020, 05:54:45 »

Joo katupyörässä vakio öljy pumppu riittää hyvin.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!