Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 15, 2019, 12:18:11
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Tyhjäkäynnin säätöruuvi sormikäyttöiseksi
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tyhjäkäynnin säätöruuvi sormikäyttöiseksi  (Luettu 1838 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Maaliskuu 29, 2008, 18:51:42 »

Itselläni ainakin kylmänä täytyy vääntää tyhjäkäyntiä ruuvista isommalle ja sitten taas lämpimänä pienemmälle. Alkuperäisen ruuvin vääntäminen sormin on aika hankalaa ja kylmän kauden ajohanskoilla käytännössä mahdotonta.

Päätin siis hommata systeemiin ns. sormiruuvin.

Ajattelin ensin ostaa valmiin siipi yms. ruuvin, mutta huomasin sitten, että ruuvissa on tosi hienokierre: 5 millin halkaisija ja nousu 0.5, jos oikein kierretulkkia tulkitsin.

No jostain löysin potentiaalisen muovinupin. Porasin ensin siihen 5 millin reiän ja sitten hieman kannan halkaisijaa (noin 8mm) pienemmän upotusporauksen. Sitten puristin ruuvin muovinupin sisälle.

Saa nähdä kestääkö ja toimiiko. Sen aika näyttää.

       Jukka


* ruuvi1.jpg (80.2 kB, 800x640 - tarkasteltu 292 kertaa.)

* ruuvi2.jpg (36.58 kB, 419x472 - tarkasteltu 248 kertaa.)
tallennettu
lankinen
Guest


Sähköposti
« Vastaus #1 : Maaliskuu 29, 2008, 21:47:43 »

Katohan, duunailin itte siten, että hitsasin 6mm pultin ruuvin jatkeeksi, aika näyttää painaako liikaa ja syökö tärinä kierteet..
Eli siis sullakin pitää kierrokset parissa tonnissa kun kone lämpenee kunnolla? Epäilin alkuun että on jotain ryönää kaasareissa mut eipä korjaantunu edes uusilla osilla. Huonoa laatua kun ei 28 vuotta vanhat kaasarit enää toimi kuin uudet.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!