Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 27, 2020, 12:06:52
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.
 Kaksi jytäriä ja paljon vettä.


Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  Sytytys
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sytytys  (Luettu 907 kertaa)
markol
Jytäristi
*
Viestejä: 8


Profiili Sähköposti
« : KES?KUU 20, 2018, 08:58:45 »

Sytytyksen kanssa olen häärinyt ja seuraava vähän ihmetyttää. Kun laitan polttimolla sytyksen F-kohtaan näin kun videossa > https://www.youtube.com/watch?v=aziKRn5fwsA
Sitten kun lähden säätämään ajoituslampulla niin yli 2000rpm merkki siirtyy liikaa vasemmalle?
Nyt säädin sytyksen lampulla niin että yli 2000rpm. siirtyy juuri siihen vasemman puoleiseen merkkiin, mutta tyhjäkäynnillä on T-merkin kohdalla?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1454


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : KES?KUU 20, 2018, 10:14:13 »

Tyypillinen jytärin mekaanisen ennakonsäätimen kulumisilmiö. Ennakon skaala maksimista minimiin laajenee. Tärkeintä on joka tapauksessa, että maksimiennakko on merkissään tai nykybensoilla mielellään hieman sen alle. Moottori viettää varmaankin 99% käynnissäoloajastaan täydessä ennakossa.

Itselläni oli joku edellinen omistaja juottanut katkenneet ennakonsäätimen korvakkeet sen verran väljästi, että maksimiennakon ollessa kohdallaan sytytys tyhjäkäynnillä tapahtui männän ollessa puolimatkassa alaspäin. Ei muuten oikein jaksanut tyhjäkäynnillä käydä. Niinkuin kilpavehkeissä piti kaasulla pitää käynnissä.

Ostinpa sitten hyvin äkkiä Boyerin elektronisytkän sähköisellä ennakonsäädöllä.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!