Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 27, 2020, 12:38:42
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.
 Kaksi jytäriä ja paljon vettä.


Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  Rudigerin mittaristo
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rudigerin mittaristo  (Luettu 1035 kertaa)
_charger
Jytäristi
*
Viestejä: 47

...And the road becomes my bride


Profiili Sähköposti
« : Tammikuu 31, 2017, 08:38:19 »

http://images.xs650shop.de/51_0746C
http://images.xs650shop.de/51_0745C

Onko kellään tietoa käykö nuo mittarit suoraan vanhojen tilalle xs2 een?
Lähinnä mietin alkuperäisten vaijereiden ja kiinnityspaikkojen sopivuutta.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1454


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Helmikuu 01, 2017, 13:09:57 »

Vajaa kymmenkunta vuotta sitten testasin silloista Rudin vastaavaa eli samannäköistä nopeusmittariversiota. Vaijeri lähtee takaa suoraan, mikä aiheuttaa uudemmissa jytärissä hieman hankaluutta. Muistaakseni XS2:ssa lähtee jo alkuperäisessäkin mittarissa vaijeri suoraan eikä kulmassa niin kuin uudemmissa.

Silloinen versio mittarista kesti jytärin tärinää puolitoista vuotta ja noin 6500 kilometriä. (Silloin vielä ihan oikeasti ajelutin jytäriä.)
Sen jälkeen oli mittarin sisuskalut päreinä.
tallennettu
_charger
Jytäristi
*
Viestejä: 47

...And the road becomes my bride


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Helmikuu 01, 2017, 13:50:59 »

Googlettamalla löytyikin kuvia missä nuo kellot jytärissä kiinni, eli pitäis saada sattumaan.

Juu XS2 :ssa vaijeri lähtee suoraan alas. Itselläni tuo alkuperäinen kierroslukumittari ollut sökönä jo muutaman vuoden ja nopeusmittari lakkasi toimimasta viime juhannuksena. Tai siinäkin nopeus näytti mitä sattui jo pitkän aikaa mut viime kesänä matkamittarikin sökähti.
Sain irrotettua mittarista kuoren todetakseni ettei meikäläisen taidoilla (ja hermoilla) kannata purkaa enempää :D
Sisälle on joskus päässyt vettä kun aika hapettuneelta näytti kaikki sisuskalut. Kiekkamittarille en edes yritä tehdä mitään.

Itsekin mietin että mitenköhän kauan jytässä toimis nuo halvahkot tarvikemittarit. Varmaan tuurista kiinni :)
Pitää nyt katsella sorrunko noihin vai sijoittaisko johonkin laadukkaampiin. Tai sit etin jostain sepän joka korjaa vanhat.
Ei kesä tuu ihan vielä.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1454


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : Helmikuu 01, 2017, 14:07:00 »

Jos ei alkuperäinen ulkonäkö ole ehdoton, suosittelen elektronista mittaristoa. Noita kohtuuhintaisia tarvikeversioita löytyy kyykkypyöräluukista customluukkiin.

Mulla on nykyinen sellainen kestänyt jo vuosikausia ja 15375 kilometriä tähän mennessä. Kiekkamittari on "mekaaninen" viisari, vaikka ottaakin pulssit sytytyspuolalta. Nopeusmittarin anturi lukee etujarrulevyn pulttien ohimenosta nopeuden ja matkan.
Sitten on jotain lämmönmittauksiakin, mutta se menee jo vähän kikkailun puolelle.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!