Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 13, 2019, 06:49:52
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Engelsmannityylistä irti
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Engelsmannityylistä irti  (Luettu 1764 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1424


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Helmikuu 04, 2008, 08:21:10 »

Öljyvuoto nousuputken juuresta aiheutti viime kesänä hieman englantilaistyyliä moottorin ja varsinkin pyttyjen väritykseen. Eilen aloitin purkutoimet moottorin irroittamiseksi.

     Jukka



* 2008_2_1.jpg (108.96 kB, 800x758 - tarkasteltu 286 kertaa.)

* 2008_2_2.jpg (89.87 kB, 800x600 - tarkasteltu 270 kertaa.)
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2008, 08:17:33 »

Samoja hommia tarvis tehdä, mutta ei putken kohdalta vaan ylempää koppien tiivistystä. Luulin myös että kampiakselin stefa vuotaisi kuin välillä merkkaa paikkaansa, mutta kuivahan se sieltä sisältä oli. Taitaa olla vaan toi mun vainoharhainen liika ketjujenrasvaus. Lämpimänä sitten ketjukoteloon kertynyt ketjurasva ilmeisesti juoksettuu niin että lähtee valumaan alle.
tallennettu

jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1424


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2008, 12:01:55 »

Uusi öljyputki on paikallaan ja vielä teflonteipillä tiivistettynä. Ja kun pistää pyörän ajoon, niin eikun vuotaa edelleen. Ihan yhtä paljon kuin ennenkin...

Pakko pistää pesuun ja rasvanpoistoon, jotta näkisi mistä oikein tihkuu. Mitään halkemaa en ole missään nähnyt.
Sitten hiukan lisää kiristystä ja lopuksi silikonipurkkaa liitoskohtaan, jos sieltä vaan aina vuotaa.

Joskus tää on vaan tällaista  :-[

      Jukka


* oljyp_1.jpg (54.15 kB, 536x600 - tarkasteltu 236 kertaa.)

* oljyp_2.jpg (80.95 kB, 800x565 - tarkasteltu 250 kertaa.)
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1424


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2008, 21:14:38 »

Tuo juurimutteri perskala oli löysällä....

Mutta ensin piti ostaa mahdollisimman "kapeanokkainen" 22mm kiintoavain. Sitten ensin löysätä ylempi öljyputken mutteri ihan löysälle ja sitten kiristää alempi juurimutteri - jokseenkin tiukalle.

Ylempi mutteri lukitsee kartiolla öljyputken alempaan mutteriin siten, että voi luulla sen olevan kireällä vaikka se vain on "yhtä puuta" öljyputken kanssa eikä väänny näin ollen mihinkään.

Kävin reilun sadan kilometrin koeajolla hienossa kevätsäässä eikä vuoda enää yhtään  ;D

      Jukka


* jt_2008_04_2.jpg (168.25 kB, 750x1000 - tarkasteltu 220 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!