Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Elokuu 25, 2019, 19:04:06
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärillä Hyvinkäälle su 25.8.2019 10:30 - 11:30

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  Kärjettömistä sytkistä
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kärjettömistä sytkistä  (Luettu 7849 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1420


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : KES?KUU 18, 2007, 12:21:13 »

tepe141171 kirjoitti vanhalle "laudalle":
myynissä näkojään kahdenlaisia, onko suuria eroja toimivuuden tai asennuksen kannalta?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1420


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : KES?KUU 18, 2007, 12:31:21 »

Elektronisia sytysjärjestelmiä jytäriin on myynnissä useampiakin ja sen lisäksi on vielä "amatööriviritelmiä".

Yleisin lienee http://www.boyerbransden.com/ Se ei tarvitse enää mekaanista ennakonsäädintä. Älä silti osta vanhaa analogista versiota, jollet saa tosi halvalla.

Newtronic lienee toiseksi yleisin. Käyttää alkuperäistä mekaanista ennakonsäädintä.

Uudemman jytärin (1980 -) alkuperäisen black boxin käyttö vaatii samanikäiseen malliin tarkoitetuun laturin roottorin ja staattorin.

http://www.mototronic.com/ tarjoaa kovalla hinnalla huipputason ratkaisun. Esim. itse ohjelmoitava ennakkokäyrä.

Eikä tässä varmasti ollut kaikki vaihtoehdot...

     Jukka
tallennettu
eaglhart
Guest


Sähköposti
« Vastaus #2 : KES?KUU 18, 2007, 15:21:05 »

Kävin tuolla boyerbransdenin sivulla mutta en oikein sieltä saanut selkoa siihen että mitä sellainen systeemi kaikkineen maksaa? On aikeissa itelle ensi talvena sellainen hommata. Eli jos joku on jo kärjettömän sytkän jytäriinsä laittanut niin olis kiva kuulla mikä noista vaihtoehdoista tuli valituksi ja mitä kustansi? Entä onko miten työläs homma asentaa?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1420


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : KES?KUU 19, 2007, 09:18:21 »

Rüdigerilla Saksassa http://www.xs650shop.de/DE/shop03.htm 12_0089          Zündanlage Boyer -Micro Power Digital-    230 euroa (mukana myös puola, tulpanjohdot ja tulpanhatut).

Kohta viisi vuotta olen vastaavalla ajellut. No problems. Ajoitusta täytyy periaatteessa säätää vain, kun purkaa moottorin. Olen varmuuden vuoksi kerran vuodessa ajoituslampulla tarkastanut.

Asennusohjeet tulee mukana. Löytyy niitä netistäkin. Ei hankala homma.

Itselläni peruste hankkia oli se, että mekaaninen ennakonsäädin oli päreinä ja uusi olisi maksanut puolet elektronisen sytkän hinnasta. Jos nyt sellaisen olisi jostain silloin saanut...

     Jukka
tallennettu
eaglhart
Guest


Sähköposti
« Vastaus #4 : KES?KUU 20, 2007, 13:18:11 »

Näyttäis noita kärjettömiä sytkiä saavan Suomestakin:

http://www.motomaster.fi/

sieltä Sähköosat -sivulta linkki  KÄRJETTÖMÄT SYTYTYKSET KATUPYÖRIIN:

"Laadukkaat Newtronic sytytyspaketit sisältävät ohjausyksikön,  liittimet, johdot, anturit, ja selkeät ohjeet.
Sytytyspuolia ei tarvitse vaihtaa. Huom. Kaikkia malleja ei varastossa. Toimitus noin viikossa."

Yamahan kohdalta löytyy mm. seuraavat:

XS1, XS2, XS650, XS650SE YAM6 STANDARD  190;-
XS1, XS2, XS650, XS650SE YAM6A RE-PHASED  220;-

Mitähän eroa noilla on, siis standardilla ja re-phasedilla? Paitsi hinta?
tallennettu
eaglhart
Guest


Sähköposti
« Vastaus #5 : KES?KUU 20, 2007, 13:20:07 »

Niin, ja jos tuo Newtronic käyttää sitä alkup. mekaanista ennakonsäädintä niin onko se sit kannattava ostos vai kannattaisko kuitenkin kallistua tuohon Boyerbransdenin versioon?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1420


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : KES?KUU 20, 2007, 14:03:53 »

Re-phased tarkoittaa, että triggauselementit toimivat toisistaan riippumatta ja sylinterien välisen ajoituksen voi laittaa vapaasti.

Taustaa: Alkuperäisessä jytärin kampiakseleissa männän kulkevat rinnakkain samaa tahtia. Tällöin voidaan molemmissa pytyissä systyttää aina samaan aikaan kipinä, kun vain toisessa on mitään syttyvää. Tärinöitä saadaan hieman toisenlaiseksi, kun kiertokangen alapäitä kierretään toistensa suhteen. Tämä tosin vaatii saman operaation nokka-akselien puolikkaille ja sytytyksenkin uudelleenvirittelyn. Hakusanalla "360 twin re-phase" löytyy viitteitä pilvin pimein.

Itse sanoisin, että mekaanisen ennakonsäätimen täytyisi olla lähes uutta vastaava ennenkuin edes haluaisin säästää muutaman kympin Newtronicin ja Boyerin hintojen välillä. Sitäpaitsi Boyerin hinnassa on vanhat puolat korvaava uusi (parempi) puola.

        Jukka
tallennettu
Hanu
Jytäristi
*
Viestejä: 32


Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : KES?KUU 21, 2007, 08:27:44 »

Samaa mieltä Jukan kanssa: Yksi keskeinen asia Jytärin sytkän parantamiseksi on hankkiutua eroon epätarkasta keskipaikoissäätimestä, ja siksi kannattaa hankkia Boyer.
tallennettu
eaglhart
Guest


Sähköposti
« Vastaus #8 : KES?KUU 22, 2007, 18:18:43 »

Kiitos tiedoista, eipähän sitä sitten kannata tosiaan tuota halvempaa vaihtoehtoa harkitakaan.
tallennettu
iivana
Guest


Sähköposti
« Vastaus #9 : HEIN?KUU 20, 2007, 17:52:15 »

Onko tämä koodi 12_0089  oikea paketti, joka on tässä ketjussa puhuttu elektroninen sytkä. Meinaan tuossa kuvassa ei ole uusia puolia ja tulpanhattuja.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1420


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #10 : HEIN?KUU 20, 2007, 18:53:34 »

12_0089          Zündanlage Boyer -Micro Power Digital-         
( kompl. mit Doppelzündpule, Zündkabel, Kerzenstecker )

Liitteenäkin olevassa kuvassa on yksi puola, joka korvaa kaksi vanhaa ja tulpanhatut laatikossa. Kuvasta puuttuu kaapelit puolasta tulppiin (Zündkabel) ja muutama ruuvi, mutteri ja kiinnitysholkki. Sekä kierretanko nokka-akselin sisälle.

        Jukka


* 12_0089.jpeg (43.66 kB, 458x470 - tarkasteltu 408 kertaa.)
tallennettu
iivana
Guest


Sähköposti
« Vastaus #11 : HEIN?KUU 20, 2007, 19:52:05 »

No niinpä on. Pitäisi visiin käydä optikolla. Pitää laittaa tilaukseen, jos vaikka loppuisi noi matkalle jättämiset:). Tänään jäi pyörä töihin, kun ei suostunut lähtemään liikeelle. Kävi kyllä, mutta kun antoi kaasua vaihteen kanssa sammui.
tallennettu
eaglhart
Guest


Sähköposti
« Vastaus #12 : HEIN?KUU 21, 2007, 12:59:51 »

Ilmeisesti siis tuossa paketissa oleva puola on kaksoiskipinäpuola?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1420


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #13 : HEIN?KUU 21, 2007, 16:50:15 »

Jeps, Boyerin idea on, että joka iskulla sytytetään molemmissa pytyissä. Toisessa on puristustahti ja syttyvä seos ja toisessa poistotahdin loppu eikä vielä mitään palavaa.

         Jukka
tallennettu
Jatu
Jytäristi
*
Viestejä: 1


Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : HEIN?KUU 11, 2017, 20:23:05 »

alkaa oleen ketjun linkit niin vanhoja ettei niistä löydy mitään niin heideniltä kun löytyy boyerin sytkä setti http://www.heidentuning.com/p/28/2788/mo74-cgp1%7C23=1/%23ht-0005-boyer-bransden-digital-ignition
niin tarviiko tuon lisäks viellä tilata jotain muuta vai saako tolla muutettua orkkis sytkän kärjettömäks ??
tallennettu
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!