Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Tammikuu 17, 2025, 07:11:09
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Kylmän kalsea keli ajaa jytärit talleihin talviunille. Ensi vuonna taas pitkin baanaa.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Kuvia
| |-+  xs650 jäsenten pyörien kuvia.
| | |-+  XS 650 SE vm. 1980
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: XS 650 SE vm. 1980  (Luettu 3519 kertaa)
lasses
Jytäristi
*
Viestejä: 8


Profiili Sähköposti
« : Elokuu 06, 2019, 12:21:46 »

Tervehdys !!
Tässä kuva Us Customistani vuodelta 2006.
XS 650 SE , Us Custom saksan malli vm. 1980, 3L1-02xxxx.
70-80-luvulla ajelin RD125 vm. 73 ja RD350 vm. 73 jammuilla ja kovasti teki mieli jytä-jammua, mutta rahat ei silloin riittäneet. Mieliteko ei mielestä lähtenyt vuosienkaan varrella ja niinpä asuessani Belgiassa aloin todenteolla etsiä hyvää, alkuperäiskuntoista jytariä ja sellainen löytyi viimein tammikuussa 2006 saksasta Gifhornista läheltä Wolfsburgia. Myyjä oli ostanut pyörän uutena vuonna 1980 olessaan 18 vuotias ja kerinnyt reissata sillä vuosien saatossa 63tkm, koneremppa oli tehty 50tkm kohdalla. Kunto oli siisti ja hintakin kohdallaan niinpä kaupat syntyivät. Olen siis toinen omistaja. Belgiassa olessani ajelin jonkin verran, toki vähemmän kuin olin ajatellut ja kaikki toimi hyvin. Toin jytärin mukanani suomeen muuttaessani takaisin vuonna 2015 kesällä, rekisteröinti meni sujuvasti ja verokin oli pieni. Ainoa epämukava yllätys oli, etten saanut belgian vahinkohistorialla suomeen mitään bonuksia liikennevakuutuksen, kun belgiassa ei ole moottoripyörille erikseen bonussysteemiä. Liikennevakuutus on yhdistettynä auton vakuutukseen eli ns. kombihinnoiteltu. Täällä suomessakaan ei kilometrejä ole paljon kertynyt ja talven 2015-2016 seisominen kylmässä katoksessa hapetti paikkoja ja sähköjohtoja. kun lataushuolet saan selätettyä, niin sitten taas ajoa enemmän.
Lasse Suhonen, Mikkeli


* IMG_1252.JPG (768.32 kB, 2048x1536 - tarkasteltu 566 kertaa.)
tallennettu
jukka_xs650_fi
Ex-jytäristi
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1465



Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Elokuu 06, 2019, 13:08:53 »

Kahdeksankymmentäluvun alussa kuolasin työkaverin lähes uutta jytärin standardimallia ja pöristelin 70-luvan alun kakspyttyisillä CB350 Hondilla.

2002 ostin 1978 vuosimallin standardijytäri -koosteen. Oli aito suomipyörä ja olin neljästoista omistaja. Minkä vuosien varrella olen tullut huomaamaan.

Neljä vuotta sitten ostin 1997 mallisen reilu 10 000 km ajetun (!) Saksan tuonti SLR650 Hondan. Ja olen törmännyt useankin kerran siihen, ettei näitä pultteja ole taidettu ikinä vielä avata. Melkoista luksusta jytäriin verrattuna.

Tuolta löytyy tarinaa jytäriomistajuuden alkuvuosilta: http://www.xs650.fi/jukka/
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2019, 13:12:36 kirjoittanut jukka_xs650_fi » tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.19 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!