Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 20, 2021, 11:47:08
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärit baanalle mars! Että muutkin näkee.
28 käyttäjää kirjautunut sisään viimeisen vuoden aikana. Lukijoita piisaa kymmeniä päivittäin, mutta lienevätkö edes ihmisiä.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

Näytä kirjoitukset

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Audio67

Pages: [1] 2
1
Terve! Vaihteet tuntuvat loppuvan kesken kun tämmönen 70- kiloinen ajelee ilman matkatavaroita tasaisempaa tietä...Kone huutaa suotta, tekisi mieli saada 100 km/h nopeudessa n. 500 rpm pois. Sehän edellyttäisi takarattaan pienentämistä 4 hampaalla. (Välitys nyt 17/34, 18'' takapyörä). Oletteko näiden kanssa puljanneet, onko tuo 4 piikkiä liikaa, tukehtuuko liikkeellelähdöt väännön puutteeseen?

 Mielipiteet olisi mukavia, ei jaksaisi moneen kertaan asentaa...Kiitos!

2
Linkit / Hollannin klubi
« on: Elokuu 30, 2018, 09:15:02 »
Tapasin tuossa tulppaanimaan jytäristin ja tokihan heidän klubinsa sivut pitää tänne linkittää
https://www.xs650.nl/

3
xs650 Techboard / XS2 ohjaustangon maadoitus?
« on: Huhtikuu 30, 2017, 19:57:29 »
Moro! Ajattelin viime kesänä, että solenoidi on rikki, kun välillä starttaa, välillä ei. Nyt huomasin, ettei tällä ole edes edellytyksiä toimia, kun starttikytkin (ja äänitorven kytkin) ei maadoitu mihinkään. Tangothan ovat kumien takana ja siten irti rungosta. Eli on sattunut toimimaan silloin tällöin kun vaijerit sattuvat ottamaan maakontaktia koneesta...

Jenkkiforumin mukaan maa tulisi tankoon valokytkimien kautta vasemmalta, mutta omassani ei moista piuhaa ole (en tiedä moniko minua ennen sähköjä on asennellut/ poistanut ko. maajohdon?) Miten tämä alunperin pitäisi olla? En jaksa uskoa, että suunnittelu olisi luottanut heiluvien vaijereiden hoitavan stongan maadoituksen :)

4
Valot / XS2 takavilkkujen kiinnitys- kilkkeet
« on: Huhtikuu 30, 2017, 19:09:56 »
...tämmöinen tiedonjyvä, jos joskus jotakuta hyödyttäisi: Rudi mainitsee setin 11-6505 sopivuudeksi vm. -74- 84 ja on toki varmaan oikeassa. Mutta haarukkaa voi laajentaa taaksepäin vuoteen -70, jos hioo vilkkujen varsista ne kohdistusnastat pois. Tämän jälkeen sopivat paikalleen täydellisesti, eikä filunki ulospäin näy.. Ja ymmärtääkseni samat hilut sopivat XS2 etuvilkuille yhtä lailla. Oli mukava yllätys, kun tyhjään vilkkurautaan kokeeksi tilasin parin, että olisi edes jotain mistä alkaa kiinnitystä muokata ja homma oli sitten näinkin helppo.

5
Kytkin / Kytkinrummun säteittäisjousien vaihto -tutorial
« on: Huhtikuu 08, 2017, 19:28:00 »
Rudin setti 39-6515 menee oman näkemykseni mukaan paikalleen näin (ja melkoisen kiroilun jälkeen väittäisin, että vain näin). Kertokaa ihmeessä, jos helpommin voi tehdä:

0. Merkitse kytkinrummun, rattaan ja peltilevyn asemointi toisiinsa tussilla tai piirtopuikolla. Ei ehkä väliä, mutta ei huononna tulosta.
1. Varaa ainakin kolme keputölkkiä ja hyvä fiilis (ja puoli askia savukkeita, jos tupakkimies). Lisäksi siirtoleukapihdit, kärkipihdit, 5mm kuusiokoloavain, 13mm lenkki, rulla panostajien 1mm rautalankaa.
2. Rälläköi niitit koneen puolelta varovasti ihan pintaan saakka.
3. Kampea peltilevy irti. Niittien lyöminen tuurnalla ei auta, vastassa on olake. Tosin tärähtää sen verran, että saat kuvan niittien ääriviivoista. Vanhat kuoleentuneet jouset eivät tule silmille, mutta varominen sallittu.
4. Nosta ratas ja kolme väliholkkia pois. Holkit saattavat istua tiukassa niittien ympärillä =WD40 ja liikuttelua. Pidä huoli erinäisten välilevyjen sijainnista.
5. Usko loppuu, mutta avaa rohkeasti toinen Karhu
6. Pese osat ja voitele liikkuvat pinnat.
7. Purista uudet jouset yksi kerrallaan ruuvipenkissä kasaan ja sido yksi sivu kaksinkertaisella rautalangalla. Jäävät toki vinoon kun avaat penkin, mutta ei haittaa.
8. Asenna jouset kytkinrummun pesiin, rautalankojen sojottaen suoraan ylös. Hyvillä siirtoleukapihdeillä menevät juuri ja juuri. Katko surratut rautalangat lyhyemmiksi ja taivuttele suoraan ylös, että tulevat seuraavaksi asennettavan rattaan rei'istä läpi. Muista hengitys.
9. Älä jätä nyt niitä väliholkkeja siihen pöydälle kuten minä. Olutbudjetti on tiukka, ei kestä kahteen kertaan tekemistä...
10. Asenna ratas ja peltilevy. Edelleen, kaikki väliprikat oikeille paikoilleen
11. Jätä mutterit sopivan löysälle, katko ja poista rautalangat. Keskitä rumpu sorvissa mittakellon kanssa.
12. Kiristä mutterit.
13. Avaa mutterit yksi kerrallaan ja lisää ruuvilukite kierteisiin. Kiristä (ranne)momenttiin 20-30 Nm.
14. Valmis.

Keskittäminen sorvissa voi olla liioittelua, mutta jos mahdollisuus on niin ei kai se asennusta ainakaan huononna.

Edit: Lyhennä pultit kiristyksen jälkeen muttereiden tasolle. Riski, että pulttien päät ylettyvät lohkoon. Kiitos, Ossi Viita-Aho.

6
xs650 Techboard / Kytkinrummun säteittäisjouset (ei levyjen jouset)
« on: Huhtikuu 07, 2017, 19:45:22 »
Moro. Oletteko asentaneet tätä Rudin korjaussettiä?  http://images.xs650shop.de/pdf/39-6515.en.pdf    Omastani oli yksi jousi poikki, kilisi siellä ihan perkeleesti ja luulin koko viime kesän että oikean puolen pakoputkesta on vaimennin irti :) Tuli mieleen, että pitäisikö alumiinirumpua keskittää rattaaseen vaikka sorvissa mittakellon kanssa ennenkuin kiristää paikalleen? Aika väljäthän ne korjaussarjan kuusiokoloruuvit on originaaleihin niitteihin verrattuna. Vai onko turhaa hifistelyä?

7
Ostetaan / Öljypumpun käyttöratas
« on: Huhtikuu 02, 2017, 21:09:56 »
Kampiakselilla oleva 17- hampainen öljypumpun "ensiöratas". Omani näytti katkenneen kiilauran kohdalta, lieneekö yleinen vai harvinainen vika..?

Yamahan numero lienee 235-03324-01-00, kiitos jos jaksatte kaivella miljoonalaatikoita..

-simo

8
Yleistä Keskustelua / Vakuutusmaksut
« on: Huhtikuu 29, 2016, 12:07:56 »
Hämmästyin siinä määrin eri yhtiöiden hintaeroista, että ajattelin muistuttaa muitakin tarkistamaan hinnat näin ajokauden alkaessa. Yksi yhtiö tarjoaa seisonta-ajallista vakuutusta (-20% bonus) hintaan 1350e ja kilpailijalla sama maksaa 560 e. Onneksi omani jo on jälkimmäisessä... Mutta jos erot on tällaisia, voisihan sitä joutessaan jatkaa vieläkin kierrosta.

9
Yleistä Keskustelua / Klassikko-LP
« on: Huhtikuu 04, 2016, 22:14:38 »
Löytyy nyt vinyylinä hyllystä :)

10
xs650 Techboard / Iso kiitos forumilaisille
« on: Maaliskuu 19, 2016, 17:10:03 »
...avusta ja kärsivällisyydestä kuluneena talvena! Olihan se aika rouheata ajaa tänään elämäni ensimmäiset metrit jytällä, kun sitä on pikkupojasta asti (yli 40v) odottanut. Laitetaanpas tuohon linkki eilisestä koekäytöstä   https://www.youtube.com/watch?v=MgFpGxBTwV4    Savutus kuvassa tulee vielä asennusöljyistä, lakkasi kyllä sitten (onneksi)...

11
xs650 Techboard / Oppia ikä kaikki...
« on: Maaliskuu 09, 2016, 21:30:26 »
...en suosittele kovasti ylistämääni ultraäänipesuria sylinteriryhmälle. Ei tullut mieleenkään että kaksi eri metallia saundaakin eri tahdissa ja tuloksena toinen sylinteriputki nousi muutamia kymppejä sijoiltaan. Onneksi laskeutui kotiuunissa 200C takaisin paikalleen. Touhuilin siinä pienessä hönössä ja käyttämiini apupalikoihin oli jäänyt kai sitten öljyä tms... avovaimoke oli töistä tullessaan sitä mieltä että pienempikin sininen savu asunnossa riittäisi mainiosti :) Älysin sentään ennen testiä poistaa palovaroittimen pariston.

12
xs650 Techboard / Jako pielessä välttämättä...ketju RIP?
« on: Helmikuu 11, 2016, 21:36:23 »
Kyselisin, osuuko uudella nokkaketjulla kasatessa merkit TÄSMÄLLEEN kohdalleen vai muutaman millin toleranssilla? En nimittäin saanut sytkään ennakoita rälläköimättä kärkien levyyn lisää säätövaraa (kyllä on uusi keskipakosäädin, käyttönokka ja välyksetön "advance rod") ja lähdin epäilemään ketjun venymistä tai kasausvirhettä. Myös imuventtiili näyttäisi avautuvan kymmenisen astetta myöhässä, mikäli staattorin 40 asteen merkki on tarkka. Imu aukeaa muutaman asteen merkin jälkeen, kun pitäisi aueta 47 BTDC. Ei ole astelevyä eikä mittakellolle jalkaa, eli en pysty kertomaan asteen tarkkuudella.

Otin koneen lattialle ja venttiilikopan auki ja myöhässähän se nokka oli. Puhutaan luokasta 3-5mm nokan rattaan ulommalla merkillä.  Mutta kun siirsin yhdellä hampaalla, mentiinkin suurinpiirtein saman verran aikaiselle. Tutkailin varsinkin rattaan ulkokehän pistemerkkiä (kytkimen puolella) suhteessa kopan tiivistetasoon, sitä sisempää merkkiä laturin puolella kun on huonompi silmällä arvostella... Rahatilanne houkuttelisi kasaamaan vanhalla ketjulla muutaman asteen aikaiselle, mutta kieltäkää nyt helvetissä jos tuo on ilmiselvä merkki loppuun ajetusta ketjusta. Ketjussa tuntuu vierekkäisissä lenkeissä just ja just havaittava mitätön välys, mutta näyttää ihan priimalta. Ajokilometreistä ei ole mitään tietoa..

Edit. imuventtiilin aukeamista tutkailin säätämällä repair manuaalin kehoittamana mittausvälykseksi 0,3 ja sitten (astelevyn puuttuessa) vain pyöritin kampuraa ja pysäytin liikkeen kun välys hävisi keinuvivulta. Sitten silmäilin roottorin 40 asteen ennakkomerkin jo ohittuneen. Ei tietty tarkka tapa, mutta selkeästi mielestäni ajoitus myöhässä... Ai niin kone siis 256

13
xs650 Techboard / Öljypumpun paineventtiili?
« on: Helmikuu 06, 2016, 14:50:35 »
Mites, kun ei pumpussa näytä olevan koko vehjettä? Jokainen manuaali näyttää jousen ja kuulan vahtimassa max  öljynpainetta, mutta omassani ei näy edes valussa paikkaa missä se voisi olla...Onko tämä joku kasaritarvike tms.? Sinänsä terveen näköinen ja pienivälyksinen pumppu tuntuisi olevan. Kasaanko tällä vai laitanko Rudille lisää flooraa ruisleivän päälle? Etukäteen kiitos vastauksista!

14
xs650 Techboard / Pähkäilyä sytytysennakon säädössä
« on: Tammikuu 26, 2016, 23:01:09 »
Tällainen tapaus: Putsailin/voitelin ennakonsäätimen ja vaihdoin sinne uudet jouset. Seuraavaksi vaihdoin katkojankärjet.  Vaikka kone on muuten vielä kesken, aloin joutessani laittamaan sytkää karkeasti kohdalleen yleismittarin kanssa. Ilmeni, että sytytys näyttää jäävän myöhäiselleen, vaikka kärkilevyn koko säätövara on käytetty. Ennakonsäädin "kiinni" saan ennakkoa korkeintaan muutama aste YKK:n JÄLKEEN ja painot levälläänkin jää aika kauas max-ennakon merkistä. Molemmat puolet sinänsä saan identtisiksi...Pitäisikö epäillä kärkien käyttönokan kuluneen? Silmämääräisesti huono arvuutella varsinkaan kun ei ole uutta/ehjää vieressä...

Toinen kysymys: Onko klappi säätäjässä ominaisuus vai vika (eli kärkien nokka pyörii ensin vähän joutavaa ennenkuin jouset ottavat kiinni) eli onkohan nuo painojen kynnet kuluneet niin pahasti?

toim.huom. tämä on ihan siis orggis-systeemi kaksilla kärjillä ja puolilla. Kärkiväliä on n. 0,35-0,4

15
xs650 Techboard / XS 2 jarrupääsylinterin kumi(t)
« on: Tammikuu 12, 2016, 09:34:24 »
Moro! Tuohon ei käsittääkseni korjaussarjaa ole saatavilla. Oletteko sattumalta löytäneet sopivia kumeja autovaraosista tms.?

Pages: [1] 2


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.18 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!