Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 08, 2019, 06:00:50
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  entisöinti
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: entisöinti  (Luettu 3435 kertaa)
lotus
Jytääristi
**
Viestejä: 71


Profiili Sähköposti
« : Lokakuu 04, 2009, 12:57:25 »

moro

oonko ainoo onneton joka on ruvennut entisöimään jytäriä?

t. masa


* jytä 029.jpg (136.88 kB, 640x480 - tarkasteltu 516 kertaa.)
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2009, 08:55:26 »

Ei et ole.
tallennettu

lotus
Jytääristi
**
Viestejä: 71


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Lokakuu 05, 2009, 15:56:44 »

minä jo luulin et oon. täytyy laittaa kuvia jos toi tosta nyt etenee. tökkii välillä.
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Lokakuu 09, 2009, 21:21:01 »

Ilman muuta laita kuvia, niitä on kiva katsella ja seurata mitä saat aikaiseksi.
tallennettu

mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : Lokakuu 09, 2009, 22:18:49 »

jätä toi tanko, olis aika helmi ;D
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
lotus
Jytääristi
**
Viestejä: 71


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Lokakuu 14, 2009, 20:00:06 »

se arkistoidaan tulevaisuutta varten 8)
tallennettu
PLä
Jytäristi
*
Viestejä: 30


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Marraskuu 30, 2010, 21:06:53 »

Olen aloittelemassa entisöintiprojektia (xs 650D '77). Kiinnostais millä värillä (valmistaja / värisävy) moottorin lohkot pitäisi maalata? Ainakin ylempi lohko on maalattu. Onko myös sylinterit ja kansi maalattu alunperin? Entä mikä on oikea lakka moottorin sivuposkiin?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #7 : Marraskuu 30, 2010, 22:31:38 »

Vanhojen standardijytäreiden (1974 ->) entisöinti varmaan kaatuu eniten äänenvaimentimiin. Alkuperäisen kaltaisia vaimentimia ei ole uustuotannossa ja alkuperäiset pahvipeltiset alkaa olla vähitellen haihtuneet ilmaan. Ja muilla vaimentimilla ei jytäri mielestäni ole entisöity.

Mielestäni moottorin sivuposkia ei ole lakattu alunperin. Jopa ajamatta säilytetyt ovat saaneet reilun neljännesvuosisadan jälkeen harmaata pintaan eli oksidoituneet. Kiillotusta ja tenua päälle aina vähintään kerran vuodessa, niin pysynevät alkuperäisen kaltaisina ja silokiiltävinä.

Moottorin yläkeskilohko on todellakin maalattu jollain, joka on melkein alumiinin väristä. Alapuolesta en ole varma, mutta luulisi olevan saman sävyinen. Siinä kai olennaista olisi suunnilleen sama värisävy. Käsittääkseni sylintereitä ja siitä ylöspäin ei ole alunperin maalattu. Hiekkapuhallettu pinta tenuttuna lienee originaalein. Ja originaalithan ovat käytössä likaantuneet ja tummenneet.

       Jukka

PS. Kelpuuttaisin kyllä moottorin ylä- ja alalohkonkin ihan vaan hiekkapuhallettuna.
tallennettu
lotus
Jytääristi
**
Viestejä: 71


Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Joulukuu 01, 2010, 06:12:31 »

huomenta
sivukopat juuri noin kun jukka kertoi. itse maalasin lohkot vht:n siihen tarkoitetuilla maalelilla. kunnon puhdistus, pohjamaali, pintamaali ja lakka. tulee siisti ja kestävä. hiekalla puhaltamalla tulee aika karkea jälki ja kaikki mömmö tarttuu helposti ja vaikea putsata. pytyt ja kannet lasikuulapuhalsin ja tenttua päälle, on ihan alkuperäisen näköinen. soodapuhallus myös yksi vaihtoehto. minulta löytyy vajaat purkit noita vht:n maaleja jos tarvetta. pitäs riittää yhteen moottoriin. tuo minun projekti muutti tampereelle viikonloppuna. pistin kiertoon kun en itse kerinnyt tekemään loppuun. ilmeisesti kesällä jo liikenteessä.

terv. masa 040-5484823
tallennettu
PLä
Jytäristi
*
Viestejä: 30


Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : Joulukuu 03, 2010, 22:21:38 »

Kiitos vastauksista.
Entä, mitä olette tehneet etupumppujen alaosille? Kiilotus ja lakkaus? Jos, niin millä lakalla? Sama kysymys koskee pyörien keskiöitä ja takajarrukilpeä.

Petri
tallennettu
lotus
Jytääristi
**
Viestejä: 71


Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : Joulukuu 04, 2010, 07:58:11 »

moro

sama kuin sivuposkille. joku on käyttänyt aluvanteille tarkoitettua lakkaa mutta ei sekään kuulemma toimi. kiillotusta ja tenttua.

t. masa
tallennettu
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2010, 09:53:08 »


joku vaha vois kans suojata jonkun verran...?

on muuten mulkeroa hommaa se kiillotus... :-\
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!