Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 18, 2019, 23:46:39
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  MOOTTORIÖLJYT
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MOOTTORIÖLJYT  (Luettu 2435 kertaa)
1958hsa
Guest


Sähköposti
« : Joulukuu 29, 2009, 10:25:51 »

Olen käyttänyt jytässä 20W50 mineraaliöljyä Shell sekä motonet vastaavaa nyt kuitenkin koneessa Kendall racing W50 tuntuu toimivan ainakin yhtä hyvin kuin em öljyt onko tietoa onko liian jäykkää kokemuksia?Ps.tässä pyörässä minun aikana startti lyönyt aina takaisin ratas vaihdettu sytytys mielestäni ok polkemalla laakin peli
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Joulukuu 29, 2009, 11:44:29 »

Kyllä tykilläkin voi sorsia ampua  ;D

Jytärissä ei ole käytännössä öljynpainetta lainkaan. Sen sijaan öljyä virtaa runsaasti. Kaikki laakerit ovat kuula tai rullalaakereita. Tämän takia mistään kalliista ihmeöljystä ei ole mitään hyötyä verrattuna halvimpaan mahdolliseen 10W40 tai 10W50 mineraaliöljyyn.

Olennaista on vaihtaa öljy usein, sillä kuula ja rullalaakerit hakkaavat öljyn piloille vaikka olisi rakennettu minkälaiset suodatukset alkuperäisten "suodattimien" tilalle.

Jos todella tarkoitat Kendallin racing (auto)öljyjä (hinta noin 90 euroa / neljä litraa?), ne saattavat kaiken lisäksi aiheuttaa kytkimen lipsumista, koska niissä on kitkanpoistolisäaineita. Kendallin moottoripyöräöljyissä näitä lisäaineita ei ole tai niiden haitat on kompensoitu jollain toisella lisäaineella.

Öljyn paksuus on makuasia. xxW40 tai xxW50 on alkuperäisen speksin mukaisia. xxW50 vaimentaa mekaanisia ääniä ja pysyy paremmin koneen sisäpuolella. Muutama mikrohevonen kuluu paksun öljyn vaivaamiseen, siksi jytärilla kilpailevat käyttävät jopa xxW30 öljyjä.
Joskus itseä olisi huvittanut kokeilla jopa xxW60:stä, mutta ne yleensä ovat kilpaöljyjä ja poskettoman kalliita.

Sähköstartin ongelmat ovat lähtöisin Yamahan suunnittelupöydältä, enkä ole kuullut öljyjen auttavan sen toimintaan. (Siksipä otin omastani pois kokonaan  8))

          Jukka
tallennettu
1958hsa
Guest


Sähköposti
« Vastaus #2 : Joulukuu 29, 2009, 16:03:46 »

KIITOS kommentista kallistahan toi Kendal on 18e litra mutta lahjaksi saatuna ei viitti olla käyttämättä
jos siitä ei haittaa ole, edellisissä jytäreissä ei startti ongelmia nyt us customissa tuntuu piisaavan eli kylmänä toimii melkein aina mutta lämpösenä lyö takaisin
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : Joulukuu 29, 2009, 21:20:47 »

Sähköstartin perusongelma on siis se armoton scraaatch, eli ei nappaa rattaalle.

Takaisinlyönti kuumana haiskahtaa ongelmille sytytyksessä tai bensan saannissa. Ei startin ongelmalle.

Kuumana ja startin tiputtaessa akkujännitteen alas, voi kipuna käydä heikoksi, jolloin seos syttyy milloin sattuu ja potkaisee vaikka takaisin.
Alkuperäiset puolat tuppaa hukkaamaan henkensä kuumana vanhemmiten. Tai sitten tulpanhatut tai tulpanjohdot tai liitokset välillä puolasta sytytystulppaan.

Kaasuttimissa saattaa olla tyhjäkäyntipiiri tukossa. Käykö kunnolla tyhjäkäyntiä lämpimänä? Potkiiko startatessa takaisin myös, jos käynnistät kaasu avattuna?
(Kylmänä ryyppypiiri hoitaa bensantuonnin ja tyhjäkäyntipiirin ongelmat eivät silloin ilmenny.)

        Jukka
tallennettu
1958hsa
Guest


Sähköposti
« Vastaus #4 : Joulukuu 30, 2009, 18:23:33 »

Taitaa kuitenkin olle se perinteinen scraats startatessa tyhjäkäynti kohdallaan kuumana ja kylmänä startilla käyntiin vain kylmänä kunnolla voipi mennä puolat vaihtoon ehdotuksia kiitos, enään 5 kuukautta kesään
tallennettu
Matu
Jytäristi
*
Viestejä: 16


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : HEIN?KUU 19, 2011, 13:46:30 »

Kuinka paljon 650 jytäriin tuota öljyä suodattimen ja öljynvaihdon yhteydessä kannattaa koneeseen tuupata?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : HEIN?KUU 19, 2011, 14:31:18 »

Öljytikusta kannattaa katsoa ja täyttää puoleen väliin minimin ja maksimin väliin.
HUOM! Moto ajoasennossa, ei keski- eikä sivujalalla.
HUOM2! Öljynmittatikku kevyesti huulilla, ei siis kierretteynä pohjaan.

Öljyä menee noin 2.1 - 2.2 litraa

Jos täyttää yli mittatikun puolenvälin, se yläpuolinen osuus tuntuu hupenevan nopeasti ja yleensä pursuavan jostain ulos.
tallennettu
Matu
Jytäristi
*
Viestejä: 16


Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : HEIN?KUU 19, 2011, 14:43:48 »

Selvä peli! Kiitos jukka! Ja siis ilmeisesti 20W50 mineraaliöljyä, kuten aiemmin mainittuna!?
tallennettu
-mauri-
Jytäääristi
***
Viestejä: 136



Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : HEIN?KUU 19, 2011, 17:30:56 »

Delvakkia!  ;D

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=19037;st=0

-mauri-
tallennettu
Matu
Jytäristi
*
Viestejä: 16


Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : HEIN?KUU 21, 2011, 14:15:47 »

Onko jytärissä siis usemapi öljynsuodatin joka pitää vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä? Mistä mahtaa löytyä kyljessä, kopassa sijaitseva öljynsuodatin kun ainakaan stormilta ei moista löydy lainkaan valikoimasta? Mistä olette muut ostaneet?
« Viimeksi muokattu: HEIN?KUU 21, 2011, 14:19:58 kirjoittanut Matu » tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #10 : HEIN?KUU 21, 2011, 14:23:22 »

Alunperin molemmat suodattimet ovat pestäviä metalliverkkosuodattimia.
Öljysumpun pohjalaatassa on toinen ja oikeassa sivussa olevan kannen alla toinen.
Niitä ei tarvitse vaihtaa, jolleivät ole repeytyneet rikki. Pesu riittää.

Lisätarvikkeena saa sitten virityksiä käyttämään vaihdettavia paperisuodattimia, sekä öljypohjaan imupuolelle että sivulle. Molempia tuskin kannattaa vaihtaa paperisiksi.

Kun itselläni oli alkuperäiset suotimet, pesin ja tarkastin ne kerran vuodessa. Nyt, kun mulla on paperisuodatin kyljessä ja se vaihdetaan joka öljynvaihdon yhteydessä, en jaksa öljypohjaa enää ottaa auki...
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #11 : HEIN?KUU 21, 2011, 14:25:14 »

haku http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=390.0
http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=142.0
http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=6.0
http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=172.0
« Viimeksi muokattu: HEIN?KUU 21, 2011, 14:28:27 kirjoittanut mikko xs2 » tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!