Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 16, 2019, 01:39:30
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pekan Projekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pekan Projekti  (Luettu 50192 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #210 : HEIN?KUU 27, 2013, 13:21:17 »

Anakee on myös tarkastelussa. Ei tarvii olla mikään kovin rupuli kunhan on semmonen ennalta-arvattava pito myös soralla. Jos on vähemmän pitoa niin voi sitten ajaa leveemmässä slatdissa  ;D

Ja kerrottakoon että kaverien pyörien testaaminen voi tulla kalliiksi: Classic-sivuvaunukrossi jytän koneella. Luulin tietäväni miten jytän moottori käyttäytyy. En tiennyt.  :o Mitäköhän sillekin kokeilulle tulee vielä hintaa: männät/pyttysatsi, nokan hionta, 2-1 putki, kaasarit... 750cc satsi vai millin ylikokoon? Re-phase? Shell #1 nokka? EX500 CV:t vai pumppu Dellortto?  ???

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #211 : HEIN?KUU 27, 2013, 19:02:42 »

Se ei Pekka oo harrastus eikä mikkään, jos siihen ei mee kaikki aika ja raha. :D Osta sitä mitä mieli tekkee nimittäin sillä ei oo merkitystä kuinka paljon kerkesit rahhaa kerräämään, vaan sillä kuinka paljon sitä tuhlasit. Viimenen lounas velaksi...

No joo, semmosta se elämä on. Pelkkiä valintoja täynnä. Vaan työkaveri Jammu Jukka (mies jolle on tatuoitu Jammun pimpparaudat ohtanahkaan ja vielä sisäpuolelle) kehui kovasti Anakeeta. Kuulemma pärjää kaikkialla muualla paitsi liukkaalla savella, mudalla ja ruoholla. Mää en tuohon osaa sanoa mitään, kun mulla ei ole Anakeeta ollut.

Omiin tarpeisiin laittaisin karkeamman kumin ainakin eteen, mutta meillä saattaa olla ihan eri tarpeet. :) Mulla oli SE:n alla Pirelli MT21 ja tykkäsin kyllä siitä. Uutena se oli aika liponen asfaltilla, mutta soralla taas nosteli keulaa. Pikkusen kuluneena ominaisuudet muuttui ristiin. Takanen tais pyöriä jonkun pari tonnia alla ja etunen on vieläkin uutta vastaava. Tosin etunen on aika rauhaton lanatulla tiellä tai irtonaisella sepelilla ja tuntuu, että vautikaan ei rauhoita ollenkaan.

Viikko sitten käytiin velipojan kanssa Pihtipudas-Viitasaari soratiekiertue ja mää ruuvasin lähtiessä taakse Mefo Stonemasterin. Kyllä oli irtonainen olo koko reissun ja rengas oli ihan finaalissa, kun pääsin kotio. Ei tarttee enää laittaa noin karkea kumia alle.

Metzeler Karoosta oon kanssa kuullut kehuja ja saatta olla, että seuraavan ratas on semmonen. Tai sitten Mitas E-09 tai E-10
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #212 : HEIN?KUU 27, 2013, 23:21:45 »

Se ei Pekka oo harrastus eikä mikkään, jos siihen ei mee kaikki aika ja raha. :D Osta sitä mitä mieli tekkee nimittäin sillä ei oo merkitystä kuinka paljon kerkesit rahhaa kerräämään, vaan sillä kuinka paljon sitä tuhlasit. Viimenen lounas velaksi...

Juurikin näin ;D Ihan kohtsillään tulee mulla ja Jytällä 15000km yhteistä taivalta täyteen. Kilometreihin ja mopon ikään nähden aika helppoa on ollu.  ;)

Taidan laittaa renkaaksi jotain vähän sileämpää. Isomassa nappulassa ainoa miinus on tuo kesto. Ei viitsisi millään ostaa kahta rengasta kaudessa. Kaveri haki juuri Trumppaansa Siracin ja se vaikuttaisi aika hyvältä kompromissilta. Edessä jatkaa vielä tuo TKC. Se on toiminut oikeen mukavasti sen jälkee kun tiputti paineet sinne 1.8 baariin. Yli kahdella baarilla meni soralla ihan minne sattui.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #213 : Syyskuu 03, 2013, 15:42:15 »

Rengasasia ratkesi tilapäisesti Contin Escape 4.10 tuumaisella. On kyllä melko kapea ja hitusen hassun näköinen mut nyt on meinaan pyörä nopea kääntymään...

Mielenkiinnosta ostin Moutounetistä lämpömittaritarroja. Yhden liimasin enskamopon öljypumpun kanteen ja toisen jytän kytkinposken päälle.

Maantienopeuksilla moottoriposken tuo osa ei juuri yli 70 asteen nouse mutta tyhjäkäynnillä lukemat on nopeasti noin 95 astetta. Ajaessa tippuu nopeasti vaikka ei niin kamalasti edes vauhtia olisi. Parempi paikka tarralle olisi ollut varmaan tuossa öljynsuodattimen kannessa mutta ajattelin että on kiva tarkkailla lukemaa myös ajaessa.

Pekka


* lampomittari.jpg (256.92 kB, 1436x2036 - tarkasteltu 306 kertaa.)
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #214 : Syyskuu 08, 2013, 20:43:29 »

Jaha. Tärinä teki temput taas. Nyt ratkesi mun hienosta ilmanputsarikotelosta hitsaussauma. Höh. Ja se kun on oikeen kumien nokaan asennettu... Liian jäykkää kumia vissiin. Saumoissahan ei tietty oo mitään vikaa. :P Pikku projekti taas kun joutuu nyhtämään kaikki sähköt pois laatikosta että sen saa irti. Pöh.

Alumperin oli tarkoitus vaan pestä ilmanputsarit. Varman ruokalusikallinen santaa (ja todella hienoa sellaista) oli liimautunut putsareihin. Ensinä tärpättissä huuhtelu ja sitten lämmintä fairy-vettä ja runsas huuhtelu. Kuivaus ja sitten öljyä perään. Ajattelin laittaa tälläkertaa ihan vaan moottoriöljyä kun tuo Motorexin putsariöljy on niin pirun tahmeaa. Mitä mieltä?

Pekka
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #215 : Joulukuu 02, 2013, 21:16:06 »

No Putsariöljyä putsareihin!! Putsiskliin  :D

Tee jotain jäykkäreitä boksiin sopiville kohdille niin ei ratkeile, ainakaan samoista kohti :)
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #216 : Joulukuu 02, 2013, 21:47:21 »

Näyttääpi että putsarikotelo jää yhden kesän ihmeeksi... Myydään eniten tarjoavalle. Korjattuna toki. Nyt olis listalla kaasarit, änkkärit, hydykytkin, takahaarukka, retkeilyvarusteita... Pitäisköhän lähteä kesällä Norjaan?

Pekka
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #217 : Helmikuu 07, 2014, 15:12:09 »

Onkos tää edistyny yhtään?
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #218 : Helmikuu 07, 2014, 19:10:46 »

Hiiitaasti. Nyt on kansi korjattu, venttiilit laitettu, pytyt hoonattu ja seuraavaksi konetta nippuun. Aika kulunut alkaa olemaan motti. Ehkä se täydellinen remppa tulee vielä joskus tehtyä. Ehkä ei. Sit vielä lokari, akku, tankki, änkkärit... Kesällä olis tarkoitus vähän retkeillä eli jonkunlainen tarakka tai laukkuhirviö pitää laittaa.

pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #219 : Helmikuu 08, 2014, 16:42:55 »

Hmm. Nokkaketju on vähän venynyt. Laitoin nokan yhden hampaan edelle ja nyt se on arviolta 5astetta etukenossa. Lienee ok. Ehkä jopa parempi kuin ennen? Jännää taas koneen kokoaminen.

pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #220 : Helmikuu 23, 2014, 14:32:48 »

Takalokari asennettu, penkki vaihtui pieneen soolo malliin joka asentui kumituttien nokkaan, änkkärien kiinnikkeet hitsausta vaille valmis, kaasarit uä pesty, akulle tekeillä taas uusi asennus (tällä kertaa kumien nokassa).

Vielä on tekemistä.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #221 : Maaliskuu 22, 2014, 22:09:53 »

Kevät lähestyy uhkaavasti. Projekti etenee vaivalloisesti.









Pitäis tehä kerralla kunnolla niin ei tarttis tehä joka talvi uusiks.

Pekka
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!