Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Helmikuu 27, 2021, 20:41:29
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Julistan jytärivuoden 2021 alkaneeksi!

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pekan Projekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pekan Projekti  (Luettu 63803 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #165 : Elokuu 28, 2012, 18:13:05 »

Kiinalaisen änkkärin sisäputki on reilu 30mm. EDIT: 25 mm. Nuo pikkuänkkärit tuottavat parhaan vedon mitä mä olen jytästä irti saanut. Nuo mun huiluviritykset eivät toimineet sitten ollenkaan.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2012, 20:24:26 kirjoittanut pekka » tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #166 : Syyskuu 01, 2012, 17:23:18 »

Lisää huiluvirityksiä. Tällä kertaa änkkärien jälkeen. Melko tehokkaasti vaimeni se "popotus", joka tuosta isohkosta änkkärin päästä irtosi. Ja jopa vetää ihan hyvin näillä. Ei ainakaan yhtä dramaattisita tehonpudotusta kuin noilla ennen änkkäriä olleilla huiluilla. Tötterö on tehty Biltsun pakoputkisupisteesta, pellin palasesta ja 3cm pätkästä 22mm putkea. Pientä viimeistelyä kaipaa vielä...



Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #167 : Joulukuu 09, 2012, 15:26:58 »

Kappas vaan. TTR250 takavanne istuu suoraan jytäriin. Pari prikkaa saattaa vaatia jarrulevyn linjaamiseen mutta muuten se on kuin hanska. Jännää. Mitähän tästä tulee...

Pekka


* vanne.jpg (126.16 kB, 800x600 - tarkasteltu 469 kertaa.)
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #168 : Joulukuu 10, 2012, 14:36:39 »

Meinaakko että ensvuonna pelataan kovilla kaanaassa??  ;D
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #169 : Joulukuu 10, 2012, 17:26:53 »

Itseasiassa toivoisin että kieltäisivät nappulakumit tai rajaisivat omaan luokkaansa niin uskaltaisi porukka lähteä mukaan myös vähän "paremmilla" pyörillä. Mutta jos ei näin tapahdu niin...  ;D
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #170 : Tammikuu 05, 2013, 13:15:48 »

Jos voisi valita niin laittaisikos sitä 19" vai 18" takavanteen? 
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #171 : Tammikuu 05, 2013, 21:11:31 »

Endurossa käyttävät 18" rengasta isomman ilmatilan vuoksi. Rengas muotoutuu vaihtelevassa maastossa paremmin pinnan muotoihin ja lisää pitoa. Sitäpä en tiiä, että miksi crosseissa on 19" rengas.

Sun tarttee kysyä joltain pro-kuskilta. Saa varmasti tyhjentävän vastauksen.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #172 : Tammikuu 05, 2013, 22:53:12 »

Vaan jos jytärin takavanteesta puhutaan? 19" olis "siisti" mut 18":lle taitaa olla rengasvalikoima melkolailla perempi.

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #173 : Tammikuu 06, 2013, 10:17:46 »

No katoppakön. Mulla oli ajatukset jo ratan kiertämisessä... 8) Tuo rupulikumikuva vielä hämäs lissää. :D

Coolness factor ei taida olla ihan mun ominta aluetta, mutta mun mielestä 19" vanne tuo sellaista raacerihenkisyyttä. Eturenkaita löytyy tietysti 19" koossa vaikka huru mycket, mutta toimiiko ne sitten takapäässä ja löytyykö niitä tarpeeksi leveänä?
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #174 : Tammikuu 06, 2013, 14:40:14 »

Fiksuin ratkaisu varmaan olis se 18" ja 2.1" leveänä (vai mikä se "standardi" enskamopon vanne sitten olikin). Saisi vähän enemmän kumia alle. Ajattelin laittaa TKC80 renkulat ensi kesäksi. Etuvanteeksi Jytän vakio 19" valupyörä. (Ja toki tässä on myös ratan kiertäminen mielessä. Ainahan se on... ;D)

Tänään kävin TTR:llä pyörimässä muutaman kilometrin ympäri soramonttua. Spoorissa ajaminen se on ihan oma lajinsa. Kieli pitkällä odottelen jääradan valmistumista niin pääsee vetämään piiiitkää luisua. 8)

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #175 : Tammikuu 06, 2013, 21:18:58 »

Juu, 18" koossa on aika hyvät valikoimat monenlaisilla kuvioilla. Tuosta Mitaksen taulukosta näkee aika kätevästi renkaiden todelliset leveydet ja halkaisijat, jotta voi kaavailla tietyn koon sopivuutta. luonnollisesti koskee vain Mitaksen renkaita, mutta pääsee siitä kuitenkin kuusaalle, että mihinkä päin renkaan todellinen koko muuttu eri kokomerkinnöillä.

http://www.mitas.eu/index.php?stranka=400&scid=7&a_search%5B15%5D=&a_search%5B16%5D=&a_search%5B18%5D=18

Taulukko toimi ainakin mulla ihan hyvin nastarenkaiden valinnassa. Tarkoituksena oli saada pikkasen pienempi rengas taakse, jotteivät piikit hipsi iskarin kuraläppään ja nastaratas oli juuri sopivasti matalampaa mallia. Kesäkumi oli Pirelli MT21 (140/80-18) ja nastaratas Mitas XT-244 (4,4-18).

Tänään tuli pyörähdettyä meren jäällä, mutta ei siellä oikein tahdo löytyä pitoa. Jää on sen verran kovaa, että rallinasta/enduropiikkirengas ei pure siihen. Tai sitten vaan 100 hv on ihan liikaa... No, kovaksi tamppaantuneella lumisella tiellä löytyy sitten paremmin pitoa.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #176 : Helmikuu 04, 2013, 09:33:48 »

"Peltivalmista" syntyi eilen ihan mukavasti:

Uusi penkki pitää tehdä joka talvi...


Pakarikääreen sijasta tämmönen:


Jalkatapit taaemmas ja alemmas:


Ei näin...


Vaan näin...


Symoticilta vielä kehä ja pinnat:


Olipas vähän isoja kuvia...

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #177 : Maaliskuu 25, 2013, 09:18:04 »

Jarrulevy mallia vanha FZ tai Ducatin Monsteri tai joku semmonen. Noin puolet kevyempi kuin vakio. Vaati 3mm simmiä levyn alle ja 4mm jarrusatulan alle. Eli hoitui prikoilla. Pientä pintakäsittelyä vielä vaatii. Kiitoksia Jezuz hyvistä kaupoista.

Pekka


* levy.jpg (179.69 kB, 750x1000 - tarkasteltu 410 kertaa.)
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 541


Profiili Sähköposti
« Vastaus #178 : Huhtikuu 04, 2013, 20:39:51 »

Internetin innoittamana (http://motorcycleinfo.calsci.com/Airboxes.html) päätin ottaa vielä pikaisen lisäprojektin: "viritetty" ilmanputsarikotelo.


Kuvassa on käynnissä imutorvien sovitus.

Tarkoitus olisi virittää tuo resonoimaan siinä 4000rpm huitteilla. Hyvällä tuurilla resonanssi painaa vähän lisää ilmaa koneeseen ja parantaa vääntöä. Ja jos ei toimi niin ainakin ilmanputsarit ja sähköt on säältä suojassa. (Ja jos ei kotelo valmistu ajoissa niin vanha akkulaatikkon on vielä purkamatta...)

Tilavuutta kuupalla on noin 7litraa. Imutorveksi noin 5x11x5cm. Imutorvi tulee kotelon kanteen ja kylkeen tulee huoltoluukku, josta vaihdetaan akkua ja sulakkeita tarpeen mukaan. Ilmaa suodattamaan vaahtomuovisukat (Pipercross) pöntön sisään tai vaihtoehtoisesti kanteen K&N:n paneeli ja imutorvi sen alle (jos mahtuu).

pekka
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #179 : Huhtikuu 05, 2013, 16:17:00 »

Onks noi putket marteliuksen käyriä? Meinaan itte kun sovittelin taannoin noin putkia niin ei tuntunut menevän nätisti katkaisematta ja kääntämättä käyrää.

Ps. täytyys vielä mahd. ens talvena tehä 304:sta uudet putket niin ei happane.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.18 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!