Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 21, 2019, 00:18:17
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pekan Projekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pekan Projekti  (Luettu 50299 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #150 : HEIN?KUU 21, 2012, 14:08:08 »

Katsotaan sitten miten paljon rönsyilee  ;)

Niin. Jos menee venttiilien vaihdoksi niin kai sitten saman tien vähän isommat? Ja kun kansi on purettuna niin kai kanavat ainakin vois kiillottaa? Ja jos kerran alakerran avaa niin miksein kääntäisi limppuja vähän siinä samalla? Ja jos kerran porauttaa pitää niin kai sitä voi mennä muutaman ylikoon saman tien? Ja orkkis kaasareistahan ei kukaan tykkää... :-\

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #151 : HEIN?KUU 23, 2012, 20:06:52 »

Kauan sitä jaksoi olla...  ;D

tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #152 : HEIN?KUU 24, 2012, 17:47:23 »

Hyvä hyvä! Äkkiä korjaten ja nippuun!!! Määkin löysin motivaatiota kaverin tallista, löytyi sellainen pieni pakokaasun kierrätyslaite...
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #153 : HEIN?KUU 24, 2012, 21:11:10 »

No nyt on kansi kansi ja pytty irti. Jos on jotain hyvää pakko hakea niin ei kone ainakaan laihalla ole käynyt. Senverran on nokea ja karstaa kiinni joka paikassa...

Sanokaas miten tuo tahma lähtee irti? Bensaan uimaan pariksi päiväksi? Suosiolla ultraäänipesuun? Lasikuula- tai soodapuhallus voisi olla ihan paikalla siistin ulkonäön saamiseksi.

pieni pakokaasun kierrätyslaite...

Niin mikä?

Pekka
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #154 : HEIN?KUU 24, 2012, 22:39:03 »

Joo, mullakin karstaa oli millitolkulla. Mää liottelin bensalla, mutta ei se silläkään meinannu lähteä. Soodapuhallus voisi kyllä olla hellävarainen puhdistuskeino. Sillähän voisi puhallella samalla jäähdytysripojen välit ja muutkin sokkelot. Ne kun tuntuu olevan aika vaikeasti saavutettavia paikkoja ja se vanha palanut "öljymaalaus" ei tunnu lähtevän millään liuottimella.

Nyt kun kasasin konetta, niin kiillotin palotilat, venttiilit ja mäntien laet, jotta karsta ei tarttuisi niin helposti. Saapa nähdä oliko tuosta mitään hyötyä.

Määkin löysin motivaatiota kaverin tallista, löytyi sellainen pieni pakokaasun kierrätyslaite...

Launtaina kävin kattomassa Kalajoella FHRA:n ajoja. Näytti olevan mutka monessa putkessa. Kieltämättä alko vähän tekemään mieli. Eikö semmonen remmivetonen olis pornompi!!!
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #155 : HEIN?KUU 24, 2012, 23:03:33 »

Soodapuhallus voisi kyllä olla hellävarainen puhdistuskeino.

Nyt kun kasasin konetta, niin kiillotin palotilat, venttiilit ja mäntien laet, jotta karsta ei tarttuisi niin helposti. Saapa nähdä oliko tuosta mitään hyötyä.
Pitäisi varmaan purkaa myös keinuvivut venakopan kannesta ennen kuin puhalluttaa. Pirkkalassa taitaa jopa olla firma joka moisia hommia tekeen.

Vähän kans tekis mieli kiillotella ja pahimpia pykäliä oikoa kanavista. Oli vähän karkeaa tuo tehtaan viimeistely.

Sanokaas että onko vakio nokassa symmetrinen profiili "nousu" ja "lasku" puolella? Tuossa mun nokassa kun ei ollut.

Sylinterit oli 75mm halkaisijalta eli vakio poraus taitaa vielä olla. Miten voisi varmistua sylinterin/männän/renkaiden kunnosta? Eli siis pitääkö porata vai ei?

Quote
Näytti olevan mutka monessa putkessa.
Kappas. Tajusin.  8)
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #156 : HEIN?KUU 25, 2012, 12:55:40 »

http://www.biker.net/650_service/650_svc_e3.PDF sivulta 26 löytyy tehtaan manuaalin mukaiset kriteerit pyttyjen hyväksyttävään kuntoon tai porauksen tarpeeseen.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #157 : HEIN?KUU 30, 2012, 23:35:10 »

Kiitos Jukka linkistä. Porauksen tarvetta ei ole joten vanhoilla männillä mennään.

Kansi, kanavat ja männät puhdistuivat kotikutoisella soodapuhallussysteemillä. Motonetistä ostin 5kilon kannun soodaa ja värkkäsin osapuilleen tällaisen: http://www.aircooledtech.com/tools-on-the-cheap/soda_blaster/. Lika lähti varsin hyvin. Ainoa ongelma oli kompuran tarjoilema kosteus, joka tukki letkua.

Nyt on pytty paikallaan ja seuraavaksi pakokanaville näytetään vähän Dremeliä ja sipaistaan pahimmat pykälät pois.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #158 : Elokuu 03, 2012, 21:42:04 »

Nonni. Venttiilit hiottuna, kanavat avarrettuna, kone kasassa ja runkoon asennettuna. 8) Toivottavasti tuli kaikki osat paikalleen ja tiivisteet pitää. Kyllä venttiilien säätö ja hionta jotain vaikuttaa. Nyt on kiksi paljon jäykempi ja puristuksia siis huomattavasti enemmän. Pakarit ja kaasarit vielä ja baanalle.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #159 : Elokuu 05, 2012, 00:07:03 »

Nonni. Taas mennään. Toivotaan että toimii syksyyn asti.

Ennen:


Jälkeen:


Tein kokeeksi pakoputkiin huilut. Asiallinen "saundi" mutta aivan naurettavan kova ääni silti...


Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #160 : Elokuu 24, 2012, 22:14:46 »

Väliyhteenveto:

Tankki: Husqwarna WR 1979, tunneli uusittu
Akkulaatikko: Ruotsin armeijan pakki
Takalokari: omavalmiste
Etulokari: Tuntematon japanilainen
Penkki: omavalmiste, asennettu 20x15 mm tärinänvaimennuskumien päälle
Pakoputket: omavalmiste 38mm putkea
Änkkäri: Emgo Shorty (+ omavalmiste huilut)
Etuvalo: Biltema
Takavalo: Mr. Moore
Tanko: LSL Flat Track
Peili: Biltema
Kahvakumit: Amal (Brittihelmet)
Kytkin ja jarrukahva: Minidirty
Sähköt: omavalmiste, kärjetön sytkä
Kaasukahva: Lowbrow Customs
Takaiskarit: Hagon SA
Renkaat: Pirelli Night Dragon

Teräspunos jarruletkut
Uudet vaijerit
Uusia tiivisteitä
Vaihdelaatikko vaihdettu nuorempaan
Venttilin ohjurikumit uusittu, venttiilit hiottu ja kanavia siistitty
Kaasarissa numeroa isompi TK ja vakio pääsuutin (132.5)
Uudet keulajouset

Pyörän nimi on "99". Nimi muistuttaa isoäidistäni, joka nukkui pois 99 vuotiaana viime vuoden pääsiäisenä. Samana päivänä sain jytän ensimmäisen kerran ajoon.

Kiitokset kaikille foorumilaisille, jotka ovat jaksaneet vastailla hullun huuteluun. Toivotaan että jytä pysyy kasassa Kaanaan Kahinoihin asti. Siellä tulee kummiskin kontattua...

Pekka


* 24082012136.jpg (285.62 kB, 1000x750 - tarkasteltu 345 kertaa.)
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #161 : Elokuu 25, 2012, 19:42:11 »

Aika ovelan näköinen laite ja tuo pakoputki ratkaisuhan on oiva. Kyllä tolla kelpaa kurvailla.

Pena
tallennettu

Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #162 : Elokuu 26, 2012, 11:27:22 »

Hieno peli!
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #163 : Elokuu 27, 2012, 20:50:32 »

Kiitoksia!

Änkkärisäätö jatkuu. Huilut vaimensivat mukavasti ääntä mutta veivät myös vedon mennessään... Versio 1 oli aivan mahdoton (keskialueella vaan röpötti eikä vetänyt ollenkaan) ja versio 2 myös melko kamala. Ei juuri vetoa ala- tai keskialueella.



Ja kun kiinanpoika laittaa villaa änkkäriin niin se on just! "Pikkusen" vaimeni käyntiääni kun kääri reikäputken ensin pakarikääreeseen ja täytti loput oikealla änäkkärivillalla.



Nyt on tyhjäkäynnin äänet kohdillaan mutta jotain pitää vielä keksiä että saa kiihdyttelyn äänet kuriin.

Pekka
tallennettu
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #164 : Elokuu 28, 2012, 17:06:30 »

Mikä tossa reikäputkessa on sisähalkaisija? Ja oliko tolla kiinanputkella vetojen kanssa ongelmia?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!