Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 19, 2019, 16:01:26
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pekan Projekti
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pekan Projekti  (Luettu 49776 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #30 : Huhtikuu 22, 2011, 19:09:17 »

75km ajettu. Jytä on selkeästi parhaimmillaan kruisaillessa mutkatiellä 60 - 80kmh nopeudella. Hyvin mänöö reilua satastakin mutta melkoista repimistä on jo.

Kaasu täysin auki vähän tuntui yskähtelevän välillä. Mistä lie johtuu? Alle puolella kaasulla köröttely toimii hienosti. Sytkän ajoitus ja kaasarien synkka pitäisi kyllä vielä tarkistaa ja säätää kunnolla.

Vähän pästää öljyä nokkaketjun laahaimen kiristysruuvin suojamutterin välistä (tai jostain niiltä tienoilta). Pitäisikö siinä olla jonkunsortin tiiviste?

Pekka
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #31 : Huhtikuu 23, 2011, 09:13:36 »

Ketjunkiristimeen kuuluu tiiviste. Laahaimessa, siis sylinterin etupuolella ei käsittääkseni ole tiivistettä.
jytällä pitää ajaa luistit katossa ~+170 ;D
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
HBo
Jytäääristi
***
Viestejä: 235



Profiili Sähköposti
« Vastaus #32 : Huhtikuu 23, 2011, 19:25:24 »

Ketjunkiristimeen kuuluu tiiviste. Laahaimessa, siis sylinterin etupuolella ei käsittääkseni ole tiivistettä.
jytällä pitää ajaa luistit katossa ~+170 ;D

....  ;D Näin ajaa jytärillä VAIN Jukka  ::) ::) ;D
tallennettu

HBo & TX650 -73
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #33 : Huhtikuu 23, 2011, 19:56:04 »


sylinterissä olevan laahaimen kiinnitys ruuvien alle kuuluu kupariprikat.ei kai siellä muita tiivisteitä ole.

kaikilla nakupyörillä millä olen ajanut, alkaa satasen jälkeen ajaminen :P  jytällä en ole metriäkään kyllä ajanut.
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #34 : Huhtikuu 23, 2011, 20:06:59 »

sylinterissä olevan laahaimen kiinnitys ruuvien alle kuuluu kupariprikat.ei kai siellä muita tiivisteitä ole.

Luulisin että tihkuaa sen suojamutterin (se iso) välistä. Siinä ei oo nyt tiivistettä. Kun aikoinaan tarkisitn kiristimen säädön niin sieltä lorahti vähän öljyä sormille. Pitää tutkia.

Saas nähä kestääkö persaus ajella kesän työmatkat jytällä. 45km suuntaansa. Ei sitä viitsisi tientukkonakaan kahdeksaakymppiä körötellä. Ehkä pitäisi laittaa "Sons of anarcy"-henkinen visiiri? ;D

Pekka
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #35 : Huhtikuu 23, 2011, 22:33:09 »

....  ;D Näin ajaa jytärillä VAIN Jukka  ::) ::) ;D
En minä niin kovaa uskalla ajaa  ;D En ole vielä tänä vuonna edes 120 km/h nopeusrajoitusalueelle asti päässyt. Ja itse asiassa en ole ikinä ajanut jytärillä yli 160 km/h - sen verran huteralta alkaa tuntua siinä vauhdissa vaikka koneessa puhtia olisi vielä vähän kiihdyttää.

Mutta tänäänkin kiihdytellessä kierrätin hiukan yli 7000 kierroksen - kakkosella ja kolmosella. Hyvin kiertää eikä sen enempää tärise kuin muutenkaan. Ainahan jytäri tärisee, mutta se on säätöjen huonoutta, jos tärinät toimii kierrosrajoittimena.
Mulla nyt peräti vaihtovalo 7300 rpm kohdalla.  Kivasti vilkuttaa, niin ei tartte kierroslukumittaria tuijottaa. ;D
tallennettu
XS_NMF
Jytääristi
**
Viestejä: 61


Profiili Sähköposti
« Vastaus #36 : Huhtikuu 24, 2011, 19:17:20 »

mikäs paljon toi punaraja kierroksissa muuten olikaan? Ei oo kierroslukumittaria ja reilu satasen vauhdissa huutaa jo niin s..tanasti.. Välitykset 18/33.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #37 : Huhtikuu 24, 2011, 19:34:07 »

Jytarin koneen huipputeho on 7300 - 7500 rpm tienoissa. Käytännön punaraja on 8000 rpm, mutta huipun jälkeen ei enää oikeastaan tapahdu mitään lisää  ::)

18 & 33 välityksillä 100 km/h on vitosella 3800 kierrosta. 106 km/h on 4000 rpm. Tehoa on tällöin noin puolet huipputehosta - alle välikortin maksimin 25 kW.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #38 : Huhtikuu 28, 2011, 22:37:11 »

Välitilinpäätöksen paikka.

Rojekti on nyt ainakin tilapäisesti valmis. Tehty on mm seuraavaa:

- Runko siivottu, vahvisteltu ja jauhemaalattu
- Tankki 3.3gallonan Mustang by Emgo
- Penkin takaosa ja akkulaatikko omavalmisteita  1.5mm pellistä ja 6mm pyörötangosta
- Penkki omavalmiste 5mm alumiinia, rouhepuristevaahtomuovia, kenkänahkaa ja popniittejä
- Pakoputket lyhennetyt alkuperäiset (olivat ruostuneet puhki) höystettynä heatwrapilla ja  kuumakestomaalilla
- Lamput Biltemasta...
- Tanko LSL Stormilta
- Keula madallettu 40mm ja maalattu
- Kaasukahva ja kumit 70-luvun NOS japanilaiset (tai niin ainakin Lowbrow:lla väittivät...)
- Kilpiteline omaa tuotantoa 5mm alumiinista.
- Vanteet maalattu
- Irroitettava sissybar matkustajia tai matkatavaroita varten
- Potkustartti
- Kärkisytkä
- Sähköt omaa tuotantoa: Huco lataussäädin ja 2 tavallista tasasuuntaussiltaa tasurina. Virtalukko ohjaa releellä sähkö päälle. 20A Pääsulake, oma 10A sulake valoille ja muille ja toinen 10A sulake sytkälle. Vilkuille johdot valmiina...

Jatkosuunntelmissa ainakin kärjetön sytkä, omatekoiset pakoputket, 2-into-1 imusarja ja muuta pientä.

Kuva otettu kännykällä Kangasalan harjulla. Lisää ja parempia myöhemmin.

Kiitos foorumilaisille neuvoista ja kommenteista! Kovaa ajoa!  8)


* kangasalla.jpg (293.21 kB, 1000x750 - tarkasteltu 373 kertaa.)
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #39 : Huhtikuu 30, 2011, 16:43:56 »

Vehoniemi. Meni pesuhommiksi kun ol vähän tie märkä...


* vehomniemi1.jpg (320.17 kB, 900x675 - tarkasteltu 318 kertaa.)
tallennettu
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #40 : Huhtikuu 30, 2011, 19:18:04 »


hieno laite :)

erityisesti takapää on onnistunut,tankista en niinkään pidä,mutta makuasiota tietenkin.

viimeistely näyttää olevan viety aika pitkälle,maalaukseen voisi sopia vaikka esim numero lisäksi..  :)

keep on choppin' 8)
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #41 : Huhtikuu 30, 2011, 20:58:16 »

Kiitos kehuista! Tankki on vähän kysymysmerkki tosiaan. Se on ainakin vähän turhan pystyssä. Saattaa mennä vaihtoon jossain vaiheessa.

Pekka
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #42 : Toukokuu 03, 2011, 21:37:27 »

Oikean puolen tulppa vaaleampi kuin vasemman. Tulpan "maatappi" on oikealla kokonaan vaalea ja vasemmalla juuresta ~2mm musta.

Pitäisi olla kaasareissa samat säädöt. Oikean puolen kärjissä vähän pienempi väli. Oikea pytty oli inan aikaisemmalla kuin vasen. Kaasareiden synkka ei välttämättä ole ihan just.

Kysymys: Voiko mainitut erot aiheuttaa värieron tulpissa? Vai onko ulträänipetyissä kaasareissa tukkoja kuitenkin? Vai vuotaako toinen pakarin liitos? Vai häh vai täh?

Pekka
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #43 : Toukokuu 03, 2011, 23:02:16 »

Koskaan ei oo mulla jytärin tulpat ole olleet samanlaiset. Paitsi uusina, käyttämättöminä.

Tästä tulppien ainaisesta eroavaisuudesta löytyy maailmalla jos jonkinlaisia teorioita alkaen moottorin massan epätasaisesta jakautumisesta moottorin puoliskojen välillä. Minua ei ole yksikään vakuuttanut.

Yksi sankari myi pitkään kovalla hinnalla kaasarin neuloja, joita oli viilattu korjaamaan tämä jytärin pyttyjen eroavaisuus.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #44 : Toukokuu 04, 2011, 22:44:59 »

No se siitäkin huolesta sitten :) Ehkä pitäisi hakea Motonetistä lambda-anturi ja sohia sillä pakoputkia. Tuskin siitäkää juuri viisastuu mutta ompahan taas harrastettu.

Pekka
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!