Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 19, 2019, 14:58:35
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  Pamco vai Boyer
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pamco vai Boyer  (Luettu 20705 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #60 : Tammikuu 09, 2011, 09:29:25 »

Tuli mieleen, että varmaan on syynsä miksi kaupalliset sytkäntekijät käyttää kahta liipaisuelintä (esim. magneettia) ja kahta anturia nokka-akselilla.
Vaikka periaatteessa pärjäisi kahdella liipaisimella ja yhdellä anturilla. Tai yhdellä liipaisemella ja kahdella anturilla...

     Jukka
tallennettu
-mauri-
Jytäääristi
***
Viestejä: 135



Profiili Sähköposti
« Vastaus #61 : Tammikuu 09, 2011, 12:11:52 »

Tuli mieleen, että varmaan on syynsä miksi kaupalliset sytkäntekijät käyttää kahta liipaisuelintä (esim. magneettia) ja kahta anturia nokka-akselilla.
Vaikka periaatteessa pärjäisi kahdella liipaisimella ja yhdellä anturilla. Tai yhdellä liipaisemella ja kahdella anturilla...

Tätä samaa asiaa minä mietin myös, kun pyörittelin Masan Boyerin osia käsissäni. Siinä oli kaksi magneettia ja
kaksi kelaa antureina, ja kelat olivat yhteen kytketty (rinnan vai sarjaan-en muista).
Tosi on, että yhdelläkin anturilla tai magneetilla homma onnistuu. Ehkä valmistajat haluavat,
että laitteet sopii useaan pyörämalliin mahdollisimman pienin muutoksin, ja sen takia em. ratkaisuun on päädytty.

-mauri-
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #62 : Tammikuu 09, 2011, 12:42:52 »

Tätä samaa asiaa minä mietin myös, kun pyörittelin Masan Boyerin osia käsissäni. Siinä oli kaksi magneettia ja
kaksi kelaa antureina, ja kelat olivat yhteen kytketty (rinnan vai sarjaan-en muista).
Tosi on, että yhdelläkin anturilla tai magneetilla homma onnistuu. Ehkä valmistajat haluavat,
että laitteet sopii useaan pyörämalliin mahdollisimman pienin muutoksin, ja sen takia em. ratkaisuun on päädytty.

Mulle tulee ekana mieleen redundanssi. Toinen kela jos laukeaa niin toinen vielä pelittää. Ehkä.

Pekka
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #63 : Tammikuu 09, 2011, 14:27:16 »

Moro..
Pikkasen menee meikäläisen hilseen yli keskustelu,mutta asentamani Ignitecin säädettävä sytkä
"haistelee" kampiakselin päästä joka kierroksella,ja tuplapuola iskee kipinää,puola maksoi jotain 30e.
T:KT


* IMG_0624.JPG (92.24 kB, 640x359 - tarkasteltu 326 kertaa.)
tallennettu
-mauri-
Jytäääristi
***
Viestejä: 135



Profiili Sähköposti
« Vastaus #64 : Tammikuu 09, 2011, 20:48:14 »

Onko kampiakseli kuvassa perusennakon kohdalla?
Tätä simppelimmäksi sytkää tuskin mekaniikaltaan saa. Anturiin näyttää menevän vain
yksi johto ja maadoitus on varmistettu omalla johtimella. Voisi ajatella, että akselilla
olevan kiekon kieleke on perus- ja täyden ennakon välissä ja anturi kytkee keltaisen
johdon runkoon kun kieleke on kohdalla. Kontrolleri tietää siitä, missä asennossa kampiakseli on
ja hoitaa siitä sitten ennakon ja kosketuskulman. Kielekkeen kohdalla oleva aukko lienee tasapainotusta varten?

-mauri-
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #65 : Tammikuu 09, 2011, 23:13:49 »

Uskoisin että toi on magneettinen "pick-up" tuo anturi. Eli kestomagneetti, jonka ympärillä käämi. Kun kiekon uloke tulee anturin kohdalle tulee magneettikenttään muutos ja anturin lähtö pompsataa ylös (tai alas) ja palautuu taas nolliin kun muutos on ohi. Kun uloke poistuu anturin edestä heilahtaa anturin lähtö toiseen suuntaan. Toimii samoin kuin kitaran "mikki".

Vaan tuossa ei taida olla laturia lainkaan? Kisapeli? Onko kampuran päässä sisäkierteet vakiona? Olispa näppärää jos olis...

Pekka
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #66 : Tammikuu 10, 2011, 13:44:01 »

Juu,pick-up puola se on.Perusennakko säädetään manuaalisesti 3-22astetta ja loput hoidellaan
ohjelmalla.Kampiakselin pää on katkaistu ja tehty sisäkierre.

T:KT
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #67 : Helmikuu 17, 2011, 19:36:47 »

Hep. Lisää "hyviä" ideoita... Saisiko imusarjojen alipaineanturilla jotenkin autettua sytytyksen säätöä? Ymmärtääkseni vanhoissa autoissa käytettiin alipainetta keskipakosäätäjän kaverina auttamassa tilanteessa kun koneen kuormitus on kova.

Alipaine imusarjassa laskee (paine nousee) kun kerroksia on vähän ja lusikka on lattiassa (läppä on auki mutta virtaus pyttyyn pieni). Silloin kai ennakkoa voisi entisestään vähän vähentää? Tai jotain. Tietääkö joku tarkemmin?

Vai onko taas niitä "ei mitään käytännön hyötyä" -juttuja?

Pekka
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #68 : Helmikuu 17, 2011, 21:23:47 »

Käsittääkseni yksi kalvoluistikaasareiden idea on moisen tilanteen estäminen. Nuo jytärin alkuperäiset kaasuttimet ovat CV eli constant vacuum - vakio alipaine tyyppisiä.

Luistia ei saa väkisin ylös ja imuaukon pinta-alaa kasvatettua. Kaasuläppä tavallaan antaa ohjearvon luistille, joka sitten nousee alipaineella, kun moottori kerkiää kerätä kierroksia.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #69 : Helmikuu 17, 2011, 21:44:26 »

Kah! Taisin juuri tajuta kalvokaasarin idean! ;D Olinkin miettinyt että mikä järki niissä oikein on. Jatketaan arvuutusta...

Pekka
tallennettu
kari.j.tuominen
Jytäääristi
***
Viestejä: 108



Profiili Sähköposti
« Vastaus #70 : KES?KUU 11, 2013, 20:02:52 »

Morjens...Mites pellepelottomien sytkävehkeet pelittää....Oriveden laastinheittäjällä on kuulemma
kisapelissä yks teidän tekeleistä,taitaa olla  Pekan aikaansaannos?...hyvä,hyvä....onko muita?



KT
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #71 : KES?KUU 11, 2013, 22:59:56 »

Kah. Kaikkea sitä on tullut höpistyä...  ;)

Kyllä vehkeet pelaa. Mulla on Toyotan pick-uppi ja reluktori naitettuna GM 4-pinniseen HEI moduuliin ja Camaron tuplapuolaan. Laastinheittäjälle viriteltiin muuten sama setuppi mutta Moparin pick-uppi ja reluktori. Hyvin pelaa sekin. Mitä nyt akkujen kanssa ollut vähän säätöä. Ennakonsäätäjä on edelleen mekaaninen ja sisältää kaikki mekaanisen ongelmat... Just laitoin omaa sytkää myöhäisemmälle kompensoimaan väljää mekaniikka. Ohjelmoitava malli on edelleen ajatuksissa. Hyvin suunniteltu ja kokonaan tekemättä...

Konsultaatiota saa tarvittaessa. Viestiä tulemaan vaan.

Pekka
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!