Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Huhtikuu 02, 2020, 14:30:18
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  XS2:n prötkötys
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: XS2:n prötkötys  (Luettu 1419 kertaa)
harppa
Jytäristi
*
Viestejä: 14


Profiili Sähköposti
« : Toukokuu 01, 2010, 09:10:45 »

Mikä on todennäköisin syy XS2:n (-72) oikean puoleisen sylinterin paukahteluun paukkupöntössä?
Olisko mahdollisesti sytytys myöhäsellä, tai venttiilivälykset liian suuret.
Mitkä ovat oikeat arvot välyksille. Joku ilmoittaa 0,078mm ja , 0,15mm,
toinen 0,15 ja 0.20. Kumpi on oikea?
Vielä sytytyksestä. En ole ehtinyt ``vielä``perehtyä asiaan mutta muistaakseni molemman
puolen sytytystä voi säätää erikseen. Paukahtelu muuten kuuluu vain kaasua löysätessä, ei kiihdyttäessä.
Ostin juuri alkuperäiskuntoisen 2:n jenkeistä ja on ollut samanlainen 70-80 -luvulla, siitä muistamattomuus.
Terveisin:Harppa vm-57
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1430


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2010, 12:04:37 »

Perinteisesti todennäköisin syy tuohon paukkumiseen on kaasuttimen tukossa oleva tyhjäkäyntikanava. Kaasutinsprayllä, ohuella kuparilangalla ja paineilmalla kannattaa avata kaikki kanavat kaasuttimien ollessa irrallaan ja purettuina.
http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=676.0 löytyy linkit kahteenkin kaasuttimien viritystä käsitteleviin dokumentteihin.

Toinen mahdollinen lähde on, kuten arvasitkin sytytyksen ajoitus. Alkuperäisellä kärkisysteemillä säädetään molempien pyttyjen ajoitus erikseen.

Sen sijaan venttiilien välykset aiheuttavat vain eritasoista raksatusta erikokoisilla välyksillä. Muuten sillä ei ole niin väliä, kunhan on jonkin verran välystä. Pauketta pakoputkessa ne eivät aiheuta.

     Jukka
tallennettu
av
Jytäritari
****
Viestejä: 384



Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2010, 18:17:06 »

vielä mahdollinen syy voisi olla vuoto jossain kohtaa pakopuolella.
liian laiha tyhjäkäyntiseos aiheuttaa vastaavaa ongelmaa, mutta luultavasti silloin sitä esiintyisi molemmilla puolilla. paitsi jos syy on juurikin tukkeutunut kaasari...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!