Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 21, 2019, 00:17:18
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Pikkujytäri XS 400 -81 CafeRacer
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pikkujytäri XS 400 -81 CafeRacer  (Luettu 3071 kertaa)
pecu_83
Guest


Sähköposti
« : KES?KUU 09, 2010, 14:41:59 »

Tervehdys foorumille!

Mulla on vaan tällainen vaajaakuutioinen, mutta tämä oli ainoa suomalainen XS foorumi minkä löysin, joten ajattelin liittyä seuraan, jos vaikka joskus saisin hommattua ne puuttuvat 250 kuutiotakin :D .

Ostin siis viime syksynä itäpyörän rinnalle (toivottavasti) vähän vähemmän huoltoa kaipaavan pyörän. Itse asiassa tarkoituksena oli ostaa valmiiksi Cafe tyyliin muuteltu jytäri, mutta se meni nenän edestä, niin sijoitin orkkiskuntoiseen XS 400 SE:hen.

Tolta se näytti pihaan tullessaan:



Viime syksynä puuhailin sitä heti hieman Cafe tyyliin ennen ajoon ottoa.



Tuollaisena ajelin sillä loppusyksyn, ennenkuin laitoin sen talviteloille. Talven aikana oli tarkoitus jatkojalostaa kapistusta, mutta tilat ja aika loppuivat kesken, joten sain pyörän työn alle vasta kesän kynnyksellä.

Nyt kun ajokelit on parhaillaan niin sain pyörän vihdoin osiin!  :D  Talven aikana ilmeisesti neulaventtiilit olivat päästäneet löpöt läpi ja öljyropun kautta tuli n.10 litraa mustaa bensaa   >:( .

Nyt sitten kuitenkin aloitin vähän ehostelemaan tätäkin laitosta.



Runkopaljaana. Useamman kerran sai pestä liuottimella eikä siltikään kaikki pinttymät lähteny.



Kytkin takelteli ja luisti joten se oli myös korjauslistalla.



Ja siinähän se syy takelteluun, melkoiset pykälät kruunussa.



Sitten vähän väriä päälle.





Vauhtiraitojen mallailua.







Ja vihdoin pääsi pistelemään osia takaisin kasaan.





Tankki ja pylly ja sivumuovit koemielessä paikoillaan.





Ensi viikolla saan kytkimen niin pääsen niputtamaan koneen ja nostamaan sen runkoon, jos vaikka ennen juhannusta saisi pyörän ajoon. Pyörään tulee täksi kesäksi 3 piikkiä pienempi takaratas, jotta saisi koneen kierrokset maantiellä alemmaksi. Tanko tulee joko dragbar tyylinen tai sitten rakentelen vielä clip-onit. Etujarru on myös tarkoitus päivittää jossain vaiheessa tälle vuosituhannelle  ;) .
« Viimeksi muokattu: KES?KUU 09, 2010, 14:47:23 kirjoittanut pecu_83 » tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : KES?KUU 09, 2010, 16:54:06 »

Tervetuloa ja hienoltahan tuo näyttää. Ei meillä jytäristeillä ruveta nipottamaan jostain pyttyjen koosta, kunhan henki on oikea(?).

Löysin hakemistoistani 1977 mallisen XS400:n varaosakuvaston http://www.xs650.fi/temp/xs400_77.pdf , jos kiinnostaa.

Löytyy näköjään XS650:n ja XS400:n lisäksi myös XS360, XS500, XS750, XS850 ja XS1100 varaosakuvastot, jos jotakuta kiinnostaa.

    Jukka
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : KES?KUU 09, 2010, 16:59:25 »

Ihan käheen näköinen laitehan tuo. Kyllä tolla kelpaa ajella.

Pena
tallennettu

pecu_83
Guest


Sähköposti
« Vastaus #3 : KES?KUU 12, 2010, 21:34:47 »

Noniin, pyörä alkaa olemaan taas vähäksi aikaa kasassa, nyt kun vielä keli tuosta hieman kuivuisi, niin pääsisi koeajollekin. Uudet kytkinlevyt löysivät paikkansa ja sain moottorin kuoret suljettua.

Moottori löysi paikkansa rungosta ja ilmanputsareiksi tuli power filter tyyliset ratkaisut.



Pakoputkien alkukäyrien krominruosteinen vaihtui kuumankestävään mustaan ja muutkin osat alkoivat löytää paikkansa.



Lampun kiinnikkeestä tuli melko karu ja tangoksi jäi vielä tällä hetkellä koevedos, mutta nyt se on taas ajokunnossa.



Tänään kävin ottamassa pihassa pari fiilistelykuvaa sadekuurojen välissä.





Ajokelejä odotellessa   8) ...
tallennettu
av
Jytäritari
****
Viestejä: 384



Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : KES?KUU 12, 2010, 22:41:44 »

kunnon cafehan siitä tuli!
vielä vähän niskaystävällisempi (matalampi) stonga ja kaasarit säätöihin. jos pitää pää edellä ajaa, niin voi sen edes tehdä tyylillä  ;D
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!