Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 19, 2019, 21:17:24
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Jytärin tyyppiviat ja ominaisuudet
| |-+  Moottori
| | |-+  Yleistä
| | | |-+  Öljyn nousuputken alapään öljyvuodon tukkiminen
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Öljyn nousuputken alapään öljyvuodon tukkiminen  (Luettu 2229 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Tammikuu 18, 2009, 18:06:28 »

Kiristä juurimutteri kunnolla ennen kuin laitat putken paikalleen. Putken alapään kartioliitos lukitsee juurimutterin paikalleen ja estää sitä kiristymässä. Kiristys vain yrittää vääntää nousuputkea mutkalle.
 
Ihmettelin nimittäin öljyvuotoa juuresta vaikka kaikki oli kireällä. Sitten älysin irroittaa putken mutterista ja kiristää sitten juurimutteria. Ja löysällähän se oli perhana.
Sitten kiristin ensin juurimutterin ja vasta sen jälkeen laitoin putken paikalleen ja kiristin sen omalla mutterillaan. Ja ei sen jälkeen ole (sieltä) öljyä vuotanut.
 
    Jukka

PS. Tiivistystä voi vielä maksimoida laittamalla ohuesti putkiteippiä (PTFE kestää kuumaa) kierteisiin.
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2009, 20:11:27 »

Näin varmaan on, mutta kannattaa kuitenkin kiristää sitä juuri mutteri maltilla eikä voimalla ettei käy kuin pohjanmaan pojalla että lohkeaa lohkon puolelta.

Sä oot Jukka sitten käyttänyt konetta tallissa ilmeisesti tai varmaan kylläkin pihalla. Jostain syystä nyt polttelis ihan pirusti päästä jyräyttämään muutama kilometri jytärillä. Alkaako olla kevät jo lähellä  ;D
tallennettu

jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Tammikuu 19, 2009, 23:51:58 »

Kokemukset ja opit jytäristä kirjoitetaan täällä viipymättä tiedoksi kaikelle kansalle  ;D
Edellämainitut kokemukset tapahtuivat vasta vajaa vuosi sitten viime keväänä...

Kannattaa muuten ostaa se kunnon kiintoavain siihen mutteriin. Mahdollisimman kapealeukainen. Pääsee kiristämään alamutteria, kun putken kartion mutteri on löysätty, mutta nousuputki on edelleen paikallaan.

Viimeksi päräytin jytäriä 28.12.2008, kun viimeinkin sain öljynvaihdon aikaiseksi. Ja laskin bensat pois ja öljysin pytyt.
Vielä ajelin jokusen metrin sisätiloissa ja lastaussillalla, jotta sain koneen lämpimäksi. Pihalle en uskaltanut lähteä, kun oli niin jäistä.

Maaliskuussa pitäisi siirtyä uuteen talliin muutaman kilometrin päähän. Vanhan tiloista tulee osa parkkihallia. Saa nähdä hoituuko siirtymä pakettiautossa vai omin voimin.

       Jukka

PS. Tampere - tuo taantuvan teollisuuden kaupunki: nykyinen talli on entisellä trikootehtaalla. Uusi on entisellä makkaratehtaalla (HK tietysti ;-).
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!