Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 22, 2019, 05:39:55
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Jytärin tyyppiviat ja ominaisuudet
| |-+  Moottori
| | |-+  Yleistä
| | | |-+  Dirty Hippie sanoo...
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Dirty Hippie sanoo...  (Luettu 2302 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Tammikuu 22, 2008, 23:11:58 »

-Xs:n kone on suoraa lainaa trumpan kaksipyttyisestä, eli mukit menee ylös-alas yhtä aikaa, joten tärinät on sen mukaiset. Siitä joko diggailee tai ei.
 Öljyvuotojen kanssa ei tarvitse suuremmin kikkailla. Jenkki- ja eurooppamallit eroavat toisistaan kampiakselin, kiertokankien ja mäntien suhteen.
 Käytännön eroa äänissä/tärinöissä ja tehoissa ei jenkki/euromallien suhteen paljoa ole.
 Yläkerta ja koneiden kuoret ovat samat. Varhaisissa malleissa ei ole sähköstarttia.
 Vaihteisto on ympätty samoihin kuoriin ja käyttää samaa öljyä koneen kanssa.
 Kaikissa jytäreissä on myös kiksi, ja koneen pitäisi käynnistyä helposti myös siitä.

-Jos on ihan pakko jotain negatiivista koneesta sanoa, niin öljynvaihtoväli on lyhyt (2000km) joka johtuu siitä, että kone pyörii kuula/rullalaakereiden
 varassa ja ne jauhaa paksunkin öljyn piloille, lisäksi jytärit tuppaa käymään pääsääntöisesti kohtuu kuumana, ilmajäähdytteisiä kun ovat.
 Käytännössä kunnon öljyt voi kestää vähän pidempäänkin.
 Jytärin kone kestää pitkitettyäkin rääkkäystä hyvin ja legendahan kertoo ettei sitä ajamalla rikki saa.
 Toinen legenda on se, että koneen voi ajaa niin loppuun ettei sillä uskalla kilinältä ajaa vaikka vielä pääsis.

-Öljynsuodatinta ei ole. Pohjassa on yksi, ja koneen kyljessä toinen metallinen siivilä, jotka vaatii putsauksen joka toinen öljynvaihtoväli.
 Uustuotantona saa ulkoisen öjyfiltteri- muunnoksen koneen pohjaan joka helpottaa öljynvaihtoa ja poistaa tarpeen siivilöiden putsaukselle.
 Öljynvaitoväliä tämä tuskin paljoa pidentää, mutta kone pysyy puhtaampana.

-Öljypumppu saattaa olla enempi ajetuissa jo kohtuullisen holo juurikin tuon hiukka puutteellisen suodatuksen vuoksi.
 Jos haluaa pelata varman päälle, uuden ja tehokkaamman saa n.150 eurolla. Pumppu on todella helppo vaihtaa.

-Koneen takakiinnike voi murtua, jos pultti pääsee löystymään. Se kannattaa tarkata aika-ajoin.

-Plussapuolista voitaneen todeta, että kone on suorastaan lapsellisen helppo purkaa ja lyödä takaisin läjään jos vähänkään on taipumusta kyseiseen touhuun. Jos tekee mahdollisimman paljon itse, kattavasta koneremontista voi odottaa maksavansa 1000- 2000 euroa tietysti riippuen siitä sun tästä.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!