Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 16, 2019, 17:24:10
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Tampereen Teiskon Kaanaassa kahinoidaan eli rinkulaa kierretään la 21.9.2019

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  K: Oletteko muuttaneet (ratastaneet) toisiovälitystä?
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: K: Oletteko muuttaneet (ratastaneet) toisiovälitystä?  (Luettu 483 kertaa)
Audio67
Jytäristi
*
Viestejä: 39


Profiili Sähköposti
« : KES?KUU 07, 2019, 10:45:52 »

Terve! Vaihteet tuntuvat loppuvan kesken kun tämmönen 70- kiloinen ajelee ilman matkatavaroita tasaisempaa tietä...Kone huutaa suotta, tekisi mieli saada 100 km/h nopeudessa n. 500 rpm pois. Sehän edellyttäisi takarattaan pienentämistä 4 hampaalla. (Välitys nyt 17/34, 18'' takapyörä). Oletteko näiden kanssa puljanneet, onko tuo 4 piikkiä liikaa, tukehtuuko liikkeellelähdöt väännön puutteeseen?

 Mielipiteet olisi mukavia, ei jaksaisi moneen kertaan asentaa...Kiitos!
« Viimeksi muokattu: KES?KUU 07, 2019, 10:51:06 kirjoittanut Audio67 » tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1421


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : KES?KUU 07, 2019, 12:00:20 »

Minä edustan sitä puoluetta, jonka mielestä jytäri ei ole mikään lypsykone vaan kierroksista tykkäävä "sporttibrittitwin".

17/30        3500 rpm    21.11 bhp     96 km/h
17/34        4000 rpm    25.12 bhp     97 km/h
17/38        4500 rpm    28.14 bhp     98 km/h

Eli minä valitsen mielummin 33% enemmän tehoa ja hieman enemmän kierroksia. (17/30 versus 17/38).
Eikä oma jytärini sen enempää tärise viidessä tonnissa kuin kolmessa. Sitten, kun mennään lähemmäs 6000 rpm (moottoritiellä +120 km/h), se alkaa pidemmän päälle hiukan rasittaa...
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : KES?KUU 07, 2019, 18:23:41 »

Mulla on vakio takaratas ja edessä yhden piikin suurempi ja täytyy sanoa, että tuo ei ole paras kombo matka-ajoon. 90 km/h vauhdissa ei olla vielä vetoalueella, joten vaihdetta saa vaihtaa tuon tuostakin. 100-110 km/h alkaa olla sellainen vauhti, että vääntöä löytyy jo riittävästi vauhdin ylläpitämiseen. Pelkkään nurkkaralliin nuo välitykset sopivat vielä vähemmän, kun ykkösen ja kakkosen väli on niin pitkä. Jos nokka-akseli olisi vakio, niin silloin yhden piikin suurempi eturatas saattaisi sopia paremmin matka-ajoon.

Mulla on samanlaiset kokemukset tärinän lisääntymisestä kierrosten suhteen, kuin jukalla, mutta siitä huolimatta tuntuu, että kaikki tärinästä johtuvat osien rikkoontumiset tulevat pidemmän 100-110 km/h ajelun jälkeen. Voi olla sattumaa, tai tärinän taajuus saa aikaan sellaisia resonansseja, joita ei itse huomaa.
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 726


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : KES?KUU 08, 2019, 12:47:58 »

Mulla on oma pyörä aikapaljon muuteltu, muistaakseni 17 edessä ja aiemmin oli 34 takana. Jossain vaiheessa muutin takarattaan offset palan pulttimutterivirityksestä tukilaakerilla varustettuun kalikkaan jolloin vaihdoin takarattaan 33 ja mopon luonne muuttui mielestäni aika paljon. Paljon iloisemmin lähti kiihtymään ja paikaltaan lähtiessä tuntui olevan vetoja erimalliin.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!