Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
HEIN?KUU 23, 2019, 05:47:51
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Vehoniemessä kokoonnuttiin sunnuntaina 14.7.2019

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 19 jo mennyt, enää 31 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  Tulokas ilmottautuu
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tulokas ilmottautuu  (Luettu 341 kertaa)
swampman
Jytäristi
*
Viestejä: 4


Profiili Sähköposti
« : Toukokuu 07, 2019, 23:00:33 »

Ehtoota vaan kaikille. Äijillä on täällä niin hyvät sivut, että pisti oikein rekisteröitymään.
Nyt olis siis mullakin jytäri tallissa. Näyttäs ton teidän kaavion mukaan olevan vm -72.. sekä runko, että moottori. Kai niissä kuuluis olla samat numerot?? Tossa oli siis toisiks viimenen numero rungossa 4 ja koneessa 7. Näky olleen jotain isompaa(?) pyttyäkin vaihettu. Erottaako noita jotenkin ulkopuolelta kenen tekemiä ja minkä kokosia ovat? Tarvis vielä kytkin fiksata (jumissa) ja bensapuoli saada kuntoon, kun kävi vaan yhellä. Letkut on ainakin kaikki ihan moro, bensa oli hajusta päätellen vanhaa ja tod näk kaasarit täynnä mujua. Sais vaan jotenkin askarreltua ne irti niin pääsis putsailemaan. En siis saanu mahtumaan avainta niihin kurkkujen sisempiin ruuveihin mistään välistä. Täytyy huomenna lyhentää kuusiokoloavainta ja koittaa uudestaan. Veikkaampa ettei nää oo alunperin kuusiokoloruuveilla ollu kasassakaan..
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1413


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2019, 08:40:08 »

Tervetuloa jytäremmiin. Vähän laiskanpuoleista touhua ollut viime aikoina, kun kaikki vanhenee ja ihmiset rapistuvat iän myötä. Jytärit sen sijaan kestävät aikaa ja ovat todennäköisesti seuranamme (maailman)loppuun asti. Omaanikin olen silitellyt jo 18 vuotta.

Alunperin rungossa ja moottorissa on ollut samat numerot. Mutta ajan kuluessa palikat vaihtuu. Eikä aina edes jytärin palikoihin. Yamahan 70 luvun eri malleissa on paljon samoja tai yhteensopivia osia. Esimerkiksi itselläni on TX750 takapyörä ja XS400/XS500/TX500 kaasuttimet (joissa suuttimet ja kaasuttimet toisiinsa kytkevät osat piti vaihtaa) sekä ohjaustangon sähkökytkimet.

Moottorin sisuksia voi myös aika lailla vaihtaa, joten ulkopuolelta on mahdoton sanoa, mitä sisällä on. Niinsanotut edellisten omistajien yllärit on tuttu juttu.

Noita kaasuttimen kurkkuja ei tarvitse irrottaa pytyistä. Se on todennäköisesti lähes mahdoton kaasuttimet paikallaan. Kannattaa ennemminkin purkaa ilmansuodatinpuoli ja löysentää/irrottaa kaasuttimen kurkkuun kiristävät pannat. Sitten kaasarit saa isommalla tai pienemmällä vakivallalla väännettyä irti kurkuista ja hieman asiaa pähkäilemällä myös ulos rungon ja moottorin välistä.
tallennettu
swampman
Jytäristi
*
Viestejä: 4


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2019, 10:29:01 »

Kiitokset!
En hoksannu mainita tossa että mulla on se ilmanputsari puoli modattu niin, että sillä puolella ei oo tilaa. Siihen on siis tehty sellanen kotelo, josta tulee putket kaasareita kohti ja ne tiivistetään suoraan kaasareihin sellasilla kumisuikaleilla ja pannalla. En siis saanu kaasareita liikkumaan taaksepäin kun joku pari milliä. Kotelo ja putket on siis hitsattu runkoon. Sinällään hyvä systeemi kun kaasarit on tukevasti molemmista päistä kiinni, mut tää purkaminen on n toinen juttu.. On tota aika paljon muutenkin muuteltu, tsopperi kun on. Esim takahaarukkaa on levitetty ja jatkettu 50mm, että saatu autonrengas taakse.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1413


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2019, 10:50:58 »

Jaa, että heti törmäsit edellisten omistajien ylläreihin :-(

Kiire ja/tai laiskuus iskeneet eikä jaksanut kehitellä ja toteuttaa ilmansuodatushässäkkää irroitettavaksi. Otan osaa.

Saahan nuo kurkut varmaan irti, kun ne on tässä tapauksessa kaasarien asennuksen jälkeen pakko päästä kiristämäänkin.

Itse kun vaihdoin aikoinaan uudet kaasarin kurkut, huomasin edellisen omistajan poranneen ja kierteyttäneen kurkkujen kiinnitykset M8 ruuveille, kun alkuperäinen kiinnitys on M6. No kurkut oli irtonaiset ja porasin niihin vähän isommat kiinnitysreiät. Mutta näitä riittää.
tallennettu
swampman
Jytäristi
*
Viestejä: 4


Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2019, 20:48:36 »

Sain lopulta ähellettyä kumikurkkujen ruuvit irti. Melkonen homma, mut sentäs tehtävissä. Piti se venttiilinsäätökoppa irrottaa ja kaasari kääntää melkeen 90astetta vinoon, niin sai lyhennetyllä kuusiokoloavaimella käännettyä himpun kerrallaan.

Eikä se hukkaan menny.. toinen kumikurkku oli halki ja toinen menossa. Nyt pitäs jostain ettiä ehjät samanlaiset. Vielä kun tietäis mitä palikoita tossa on käytetty..

Reikiä mittailin, niin kaasarissa 38mm, kurkussa n.34mm ja kannessa reilu 35mm. Kannessa aukko näytti siltä, että sitä on vähän snurrailtu.
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 725


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #5 : Toukokuu 10, 2019, 12:02:48 »

Tervetuloa remmiin minunkin puolesta! Panes kuvia kansan ihmeteltäväksi, jytä chopperit kiinnostaa aina 8)
T mikko
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
swampman
Jytäristi
*
Viestejä: 4


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Toukokuu 10, 2019, 12:29:08 »

Kiitokset! Yritin kuvaakin laittaa, mut en handlannu ainakaan tällä kännykällä 🙄 Harjottelen uudestaan kunhan kotiudun/toivun firman kekkereistä 😉
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!