Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 17, 2019, 13:38:15
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Tampereen Teiskon Kaanaassa kahinoidaan eli rinkulaa kierretään la 21.9.2019

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  Ajokausi 2019
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ajokausi 2019  (Luettu 1612 kertaa)
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #15 : HEIN?KUU 10, 2019, 19:08:10 »

Tänään tuli 20 km Jytällä täyteen... Jospa sitä saisi viikonloppuna reippaammin kilometrejä alle. Kottaraisella on tullut käytyä muutaman kerran töissä ja ainoastaan yksi pitempi reissu, kun käytiin viikonloppu Joensuussa. Oli ensimmäinen pelkkää asfalttia sisältävä reissu niinä 7:n vuoden aikana, kun Kottarainen on ollut mun tallissa.
tallennettu
excess650xs
Jytäristi
*
Viestejä: 48



Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : HEIN?KUU 10, 2019, 23:39:56 »

juu, enpä ole kerinnyt kuin samanmoisen lenkin heittänyt kuin sinäkin ... Vehoniemeen tekis tosiaan taas mieli tulla, mutta kun on näitä "päällekkäisiä menojakin", no katotaan nyt, eiköhän se nyt onnistu...
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : HEIN?KUU 12, 2019, 18:31:34 »

Tälle kesälle on kyllä sattunut monenlaista muuta. Vaan eilen sain ruuvattua latausjännitteen riittävän ylös, toisen etuputken stefan tiivistettyä ja kaasarit synkattua, niin alkaa näyttämään jo paremmalta. Kone kyllä vielä tiputtaa öljyä etuhampikkaan takaa.
tallennettu
excess650xs
Jytäristi
*
Viestejä: 48



Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : HEIN?KUU 12, 2019, 23:03:28 »

Ok, päivällä kävin tankilla ABC:llä ja ajoin takas talliin, sanomalehden päälle, niin kuin nyt aina , no pari kolme tippaa taaskin - ihan normia - mitäs noista - Stefakin jokunen vuosi vaihdettu...siis -  jytäri ei vuoda , se vaan merkkaa reviirin. :)
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : HEIN?KUU 13, 2019, 09:14:13 »

Mulla alkoi öljyvuodot siitä, kun erehdyin laittamaan kannen ja sylinteriryhmän väliin kuuluvan reikälevysiivilän paikoilleen. Siivilä ilmeisesti toimii huohottimen öljynerottajana, mutta samalla rajoittaa huohottimen virtausta. Siivilän poistaminen vaatisi vain, että käyttää koneen ja kannen pöydällä, joten antaa tiputtaa toistaiseksi.
tallennettu
hessu
Jytäristi
*
Viestejä: 6


Profiili Sähköposti
« Vastaus #20 : HEIN?KUU 13, 2019, 20:51:05 »

Laittelin talvella heideniltä ostamani power laturin kärjettömän sytytyksen (sama paketti) ajelin tänään 160 km lenkin ja kulutus tuolla matkalla 7 litraa, talvella putsasin kaasarit kaavin suuttimet puhtaiksi, kulutus ennen tätä hoitoa oli 8 l / 100 km eli käykö nyt laihalla?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1421


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #21 : HEIN?KUU 13, 2019, 21:49:54 »

Liian laihalla käymisestä saa varmuuden (jonkun muutoksen jälkeen) ainoastaan, jos mittaa kannen lämpötilaa jatkuvasti samalla lailla ennen ja jälkeen muutoksen.
Itse vaihdoin uuden pakoputkiston ja ihmettelin, kun kevään reilun 10 asteen lämpötilassa kannen lämmöt nousi liki sataan asteeseen. Vanhalla pakoputkistolla ei edes 25 asteen ulkolämmöissä noussut kuin 70-80 asteeseen. Moottori kävi ihan normaalin kuuloisesti ja tehoa oli myös ihan normaalisti.
Myös muutaman kymmenen kilometrin jälkeen alkoivat ruostumattomasta teräksestä tehdyt pakokäyrät värjäytyä vauhdilla lähellä sylinterikantta.
Pistin välittömästi pari kokoa suuremmat pääsuuttimet paikalleen ja lämmöt laski sen jälkeen entiselle tasolle.
Toinen varma merkki laihalla käymisestä on reikä männässä. :-(

Tulpan väristä nykybensoilla on aika vaikea päätellä yhtikäs mitään.

Aikoinaan sain jytärin leikkaamaan kiinni ja epäilin yhdeksi perussyyksi liian laihaa seosta. Sen jälkeen olen aina säätänyt kaasuttimia niin, että lähdetään varmasti liian rikkaalla. (Mustaa savua pakoputkesta...) Alan pikku hiljaa pienentämään pääsuuttimia, kunnes ei enää röpötä kaasu seljällään moottoritiellä kiihdytettäessä vähän yli satasen vauhdista. Eli paikalleen jää suurin pääsuutinkoko, jolla ei enää röpötä. Sitten säädetään setti kasaan tyhjäkäyntisuuttimia vaihtamalla ja neulan lovipaikkaa säätämällä.
 
tallennettu
Sivuja: 1 [2] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!