Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Joulukuu 13, 2019, 13:46:41
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  XS-72
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: XS-72  (Luettu 431 kertaa)
Potsi
Jytäristi
*
Viestejä: 33


CoccoRider


Profiili Sähköposti
« : Joulukuu 31, 2018, 14:43:12 »

Aloitetaans pikku projekti niin on jotain uutta täälläkin.

XS ollut minulla muutaman vuoden käytännössä ajamatta ja odottanut ns. inspiraatiota.

Viime kesänä se sitten tuli, eli pyörä paloiksi ja kone auki kaikkine hyvineen.
Pakolliset sähkömuutokset on tullut jo tehyä aikaisemmin - Boyer, PMA ja piuhat.
Lisäksi hydraulinen kytkin.

Nyt on runko tyhjä, odottaa vain puhallukseen menoa.
Samoin takaswingi.
Kertokaas miten nuo messinki helat lähtee helpoiten irti. Vai on helpointa ollenkaan.
Vai suoraan hydraulipuristajaan?

Vielä ei ole oikein varmuutta mitä rungolle tehdään. Jos mitään muuta kuin uusi pulveri päälle.

Keulaksi ehkä TC Bros Springer keulaa, pitää vähän mittailla.

Moottorin pilkkominen on hyvässä vauhdissa ja ainakin nokka-akseli ja rocker armit menee vaihtoon.

Nokka-akselin löytämisestä meinasi tulla jo tuskanhiki kun luki muutamia sivustoja.
Sitten löytyi tämä

http://www.smedspeed.co.uk/index.html

Kaikkea kivaa mootoriin.

Mitenkä moottorin maalaus onnistuu?
Kenelläkään kokemusta hyvästä ja pysyvästä ratkaisusta?
Kun kuitenkin menee atomeiksi niin olis palat jo erillään.

Palataan asiaan kunhan projekti etenee.

Vai halutaanko moottorin purkaukseta kuvia?









* Project-72.jpg (810.29 kB, 1621x1233 - tarkasteltu 70 kertaa.)
tallennettu

Potsi
XS-650, -72
FLH - 84
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2019, 20:32:08 »

Ainakin yksi tapa, millä takaswingin helat (muovi & messinki) saa irti, on sahata rautasahan terällä hela poikki putken sisältä pitkittäissuunnassa. Sen jälkeen lyömällä ja/vääntämällä saa ulkokehän pienemmäksi ja irtomaan swingiputkesta. Sen jälkeen pitäisi tulla lyömällä tai puristamalla iisisti ulos.

Muovihelojen irroittamiseen näyttävin keino on polttaa ne toholla tai hitsipillillä pois. Mutta silloin menee swingin maalauskin uusiksi. Saattaa toimia messinkisiinkin? Ainakin periaatteessa messinki sulaa ennenkuin teräs?
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!