Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 01, 2020, 03:43:50
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.
 Kaksi jytäriä ja paljon vettä.


Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Kopterijytän käyttökunnostusta
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kopterijytän käyttökunnostusta  (Luettu 3561 kertaa)
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #15 : Maaliskuu 11, 2020, 17:19:06 »

Moottorikoneistaja antoi tuomion että kyllä ne kansityöt on tehtävä. Puhallan ite karstat pois, vajaat viisikymppiä siitä on mun makuun liikaa. Koneistavat myös venttiilin päät siisteiksi. Tarvii vielä hommata uusia säätöruuveja kun nekin ovat ruvella.

Lisäsin kuvan puhtaasta lohkosta 8)


* 193169F7-B149-4407-A77C-2616AE6389D0.jpeg (135.88 kB, 900x1600 - tarkasteltu 93 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2020, 20:28:42 kirjoittanut mikko xs2 » tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #16 : Maaliskuu 17, 2020, 22:13:36 »

Hiekkapuhalsin kannet ja sylinterin samoilla vauhdeilla. Oli palanut lika sen verran hyvin kiinni ettei viittinyt jättää sellaisiksi. Tarvitsee maalata kansi hopealla ja sylinteri mustalla josko se estäisi lian kiinnipalamista. Lohkon tiivistepinnat käytiin läpi huolella ja senkkasin vielä varmuudeksi reiät ettei jää kantamaan niistä kohdista.
Ensi kerralla alakerran kasausta luvassa ja maalausta jos saan mieleiset maalit jostakin.


* 2104035A-4023-4F50-A3EF-C51F4186DF3F.jpeg (256.6 kB, 1280x958 - tarkasteltu 106 kertaa.)

* DA79B37E-6C7C-43F7-B41C-F0BF3F5A756D.jpeg (363.41 kB, 1280x958 - tarkasteltu 72 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #17 : Maaliskuu 18, 2020, 22:13:07 »

Puuhasteltiin kaverin kanssa alakerta nippuun. Tai mitä nyt saa tehtyä kun kone on ylösalaisin pukissa
Tein joskus vuosia sitten ton vaneri laatikon alakerran niputtamista varten, kohtuu näppärä on kuhan jaksaisi vähän parannella toteutusta.
Sellasen huomion tein että vaihteensiirtäjän tappeja on kahta versiota umpikamaa ja toinen missä on liukuholkki tapin päässä. Mikä lie ollu idea kun ovat muuttaneet rakennetta kehitys vai kulut?
Kuvassa yksi umpitappi ja kolme liukuholkki versiota


* AEC7806E-669D-4DED-BAA4-FD76E13D7EE3.jpeg (124.19 kB, 640x480 - tarkasteltu 70 kertaa.)

* BE8A2B1D-B423-4F53-8194-EE579E026544.jpeg (335.24 kB, 1280x958 - tarkasteltu 88 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #18 : Huhtikuu 18, 2020, 19:25:32 »

Taas vaihteeksi nytkähti kone eteenpäin. Sylinteri ja kansi maalattu vht spray maalilla, pohjamaali eka ja pintaväriä pari kerrosta päälle. 
Alakertaan kasattiin kytkin vanhoilla levyillä kun ei niissä ollu mitään erikoista.
Jäi uudenmaan eristyksessä mopo toiselle puolelle rajaa. Kävin eristyksen aikana maalaamassa kannen kun oli muuta käyntiä hyvinkäällä.


* D2A10F1D-56D9-4051-B799-B4A01C773AC7.jpeg (238.26 kB, 1280x720 - tarkasteltu 66 kertaa.)

* F511A593-8359-43D8-A7B6-067C25F25E80.jpeg (305.35 kB, 1280x720 - tarkasteltu 64 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #19 : Huhtikuu 20, 2020, 08:14:29 »

Moottori laitettiin nippuun sunnuntaina.


* 423EF5BF-2C07-4606-B6D3-8F6A6343B104.jpeg (385.03 kB, 1280x958 - tarkasteltu 62 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #20 : Huhtikuu 22, 2020, 23:30:18 »

Saatiin jo konekkin paikoilleen, pikku jumppa siinäkin oli mutta enää ei tarvii pelätä naarmuja rungossa niin meni vähemmillä kirosanoilla paikoilleen.
Sähköt riivin mäkeen kun olivat jo muutamaan kertaan korjatut ja takavalon romun heitin nurkkaan. Johdot oli muuttuneet kiinalaisiksi taistelupiuhoiksi, kovia kuin kivi.
Aika saman henkisillä johdotuksilla jatketaan, ei ole tarkoitus lisätä mitään ylimääräistä sähköihin. Eikä kyllä mikään elektrooninen toimisikaan kun ei ole akkua, vapen aspassa ihmeteltiin sitäkin kun boyerin sytkä toimii mulla ilman akkua.
Laturin johdot oli hieman lämmenny ajan saatossa sekä sulkerasian syöttöjohto, nyt tuli blue sean 30a kestävä vesitiivis sulakepesä. On aikapaljon tukevamman tuntuinen kun edellinen tekele.
Virtajohto menee meritin kiertokytkimelle josta +15 karva menee takavalolle sekä tappokatkaisijalle
Yksi karva menee drl led valoille ja sitten normaalit pitkät ja pätkät. Eli aina palaa joku valo jos mopo on käynnissä, etu parkkia mulla ei oo ollenkaan mutta nyt huomiovalo sammuu kun pistää valot päälle.


* 029CC70F-FF86-4033-B938-1BCE58C7C3D9.jpeg (152.1 kB, 640x480 - tarkasteltu 67 kertaa.)

* AFA6001E-A88F-44AF-8289-4819EC5B8D3C.jpeg (237.73 kB, 1280x720 - tarkasteltu 70 kertaa.)

* 9DD9CC5A-09D0-4733-878C-73F1103DBC0B.jpeg (96.21 kB, 640x480 - tarkasteltu 68 kertaa.)

* 6EDCE5BA-A97F-4AC2-B561-2228AA7E2EF8.jpeg (103.32 kB, 640x480 - tarkasteltu 64 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #21 : Toukokuu 03, 2020, 23:55:51 »

Muutamana kertana on käyty tallilla ja saatu jotain aikaankin. Boyeriltä ei kuulunut mitään staattorilevyyn liittyen niin päätin yrittää korjausta. Hioin pikkuhiomakoneella epoksilla liimatut johdot pois ja kolvilla sulattelin tinatut johdon jämät vastapuolelta, kätevästi epoksi otti kipeää ja oli helppo rapsia liimajämät pois piirilevyltä. Uudet silikonijohdot paikoilleen tinaten ja tippa liimatiivistemassaa johtoja tukemaan. Lisäksi vielä nippuside kiinni aivan kuten alunperinkin siinä oli.

Tänään ruuvattiin mikunin tm33 kaasarit paikoilleen, ne oli olleet etäsijoitettuna kawasakiin viime vuodet. Tietenkin toinen imukaula kadoksissa jota sitten sai ettiä toista tuntia. Löytyi kyllä pari sarjaa bs38 imukauloja joita en muistanut edes omistavani.
Onneksi se lopulta löytyi aivan eripaikasta kuin toinen.

Tilasin m10 kierretankoa 10.9 kovuudessa pätkän alakiinnikkeeseen kun runkoa on sen verran levitetty ettei vakio pultti yllä mitenkään läpiasti eikä ebayssakaan löydy tarpeeksi pitkää tiheäkierteistä pulttia.



* C186D93C-0E18-423A-9E4C-C57E14419E53.jpeg (337.38 kB, 1280x720 - tarkasteltu 52 kertaa.)

* B636EBBF-4C83-46CC-A9DA-EBE77F4F4459.jpeg (313.83 kB, 1280x958 - tarkasteltu 48 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2020, 00:00:14 kirjoittanut mikko xs2 » tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #22 : Toukokuu 10, 2020, 08:44:23 »

Eilen tuli vähän puuhasteltua mopotinta eteenpäin. Mulla on suicide sifteri käytössä eli käsivaihde ja samassa käsikytkin. Se on ollut turmioksi muutamallekkin vaihdevivulle, välys kun hieman kasvaa booreissa niin hetken päästä ne on kuluneet olemattomaksi. Nyt tuli laitettua saksijousi tjsp. tohon vipuun ja siitä tuli kyllä pirun hyvä. Käytin samanlaista jousta kahvassa kuin mikä on moottorin sisällä samassa tehtävässä vaihteistossa.
Lisäksi puuhastelin tammikalikan kahvaan.
Takavalonkin sain nyt mieleisen, ermaxin äärivalo johonkin hyötyajoneuvoon. Otin varuiksi kaksi jos tarvii tehdä erilliset jarru ja parkki valot. Onneksi valossa oli sellainen ratkaisu että pystyin muokkaamaan valon yhdelle 21/5 polttimolle. Poltin on ba15d joka ei ole tavan jarru/parkkipoltin vaan sen voi asentaa kummin päin vaa. Jjoten uuden asennuksen kanssa tarvii kattoo että menee oikeinpäin eikä jarruvalo pala kokoajan
Pieni takaiskukin koettiin.  Se tuli etujarrun mukana kun todettiin ettei männät oikein liiku siten kuin niiden kuuluisi liikkua. Kaliiberi palasiksi pöydälle ja tutkimaan tappiot,  toinen mäntä ei liiku juuri yhtään. Ja pölysuojatkin käsittääkseni puuttui kun purkaessa löytyi vain yhdet kumit per mäntä. Tarvii hommaa korjaussarja kun männät on sen verta syöpyneet että on ihan hilkulla ettei rupee vuotamaan.
Onhan tuo jarru ollu käytössä mulla 22vuotta eikä sitä ole huollettu kertaakaan. Jarrunesteet korkeintaan vaihdettu jos on letkuja muokattu. Eikä se ollu uusi silloinkaan kun mä sen sain.
No nyt on hiekkapuhallettu sisäpinnat ja laitettu ruosteensyöjänesteet sisään että lähtee viimeisetkin ruosteen alut pesistä pois.


* 57353613-21A4-4D2C-A826-398CA31B146B.jpeg (287.72 kB, 1280x958 - tarkasteltu 58 kertaa.)

* 78318905-58CD-4258-91AF-C75C44F9EAC8.jpeg (339.82 kB, 1280x958 - tarkasteltu 54 kertaa.)

* EA30BFB3-E8B4-4733-A2A5-C100432C2BAD.jpeg (361.62 kB, 1280x958 - tarkasteltu 45 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #23 : Toukokuu 23, 2020, 22:07:41 »

Tänään raahauduin tallille väsäämään mopoa eteenpäin. Takarenkaan sovittelin paikoilleen. Jarrupuolen holkkia kavensin kun sen paikoilleen saaminen ollu yhtä tuskaa aiemmin. No muutos holkkien leveydessa toi ongelman akselia kiristäessä kun mutterit pohjas. Eiku uutta holkkia sorvaamaan, mitään sopivan kokoista rst tankoa ei osunut käteen niin joku vanha akselin tapainen sorviin ja sieltä se pikku hiljaa muotoutui paksummaksi aluslaataksi.
Sitten muistin tuoneeni 10.9 kierretankoa tallille moottorin alakiinnityspulttiaihioksi. Pätkäsin sen ja sorvilla tein pienet upotukset akselin molempiin päihin siksi että saan takaakselin varmasti suoraan mittaamalla akselin keskellä olevasta upotuksesta moottorin alakiinnikepultin keskelle.
Mopo sportista tilasin perjantaina jarruvalokatkaisimen etujarrukahvaqn niin tänään tuli ilmoitus että on saapunu pakettiautomaattiin. Jarrun tiivisteet vielä matkalla hollannista. Ja kaverilta on tulossa toinen jarrusatula ja pari sellaista osina josko niistä sais paremmat männät tuohon jarruun.
Kallen karkkikaupasta (srt.fi) kävin hakee ylikylän uniball nivelet vaihdestagaan ja samalla otin etujarruun toisenlaisen banjoliittimen kun se jarruvalokatkaisin muuttaa letkun reititystä. Ompahan osilla erillainen tuntu kun vertaa kiinalaisiin halpisosiin. No olihan ne ihan hintasiakin Kun 75€ jäi hintaa kahdelle m6 nivelelle ja yhdelle banjoliittimelle.


* 7B8504DB-7370-4BC3-A30A-99A00AAA8550.jpeg (201.33 kB, 1280x720 - tarkasteltu 38 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #24 : Toukokuu 25, 2020, 23:26:59 »

Nyt se jo käy 8) Aika helpolla läks tulille, ja sytkäkin sattui viiden asteen päähän optimista.
 jarrutkin saatiin pelaa ja ilmat pois, neste jäi vähiin. Täytyy käydä hakee täydennystä jossain välissä.
Valot pelaa ja pikaisesti näyttäs siltä että ei vuoda öljyä.
Vielä jäi askarreltavaa kilven telineen ja toisenlaisen sivuseisontatuen muodossa. Ja tietty kytkimen säätöä sekä taka jarruvalokytkimen säätöä.
Jospa pääsisi kesäkuussa ajelemaan.


* 42F5D2F4-4CEE-43C1-8F46-445BD57BF961.jpeg (414.09 kB, 1280x958 - tarkasteltu 45 kertaa.)

* 411DD6E1-15E6-402B-998B-3358B968D3B4.jpeg (422.91 kB, 1280x958 - tarkasteltu 32 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #25 : Toukokuu 26, 2020, 23:12:25 »

Pitihän se lähteä tänäänkin tallille tekemään sivuseisontatuen kiinnikettä. Jalka on harrikan repro osa kaverin rautis projektista yli jäänyt osa.
Sitä sitten piti sovitella hetkinen jytän runkoon. Tässä kiinteä osa on pystysuorassa levyssä kiinni jota ei tietenkään ole jytän rungossa. Eteenpäin viedyt jalkatapit jo löytyy niin sen runko-osaa ja alempaa moottorin etukiinnike pulttia hyödynsin tasopinnan kiinnityksessä. Aavistuksen se vielä jäi mittavirheen takia vinoon ja ahtaan tilan takia vielä pikkasen etukenoonkin.
(Halusin sen jalkaosan nousevan alakiinnitys pultin päälle ettei se ota kallistaessa kiinni maahan) Mutta näyttäisi toimivan kuitenkin ihan hyvin.
laiskuuttani sekoitin spraypullot sorvilla. Vähän asettaa vinoon ja pyörittää maltillisilla kierroksilla niin kai se väri sekottuu ;D


* B7253CEB-18D3-429A-AD52-1B30437570CA.jpeg (319.9 kB, 1280x958 - tarkasteltu 38 kertaa.)

* 49E62204-0A67-4ADE-A7AF-916691A30645.jpeg (273.31 kB, 1280x958 - tarkasteltu 35 kertaa.)

* C6FB7E75-2202-45D2-B3CD-33362DD53CC3.jpeg (354.58 kB, 1280x958 - tarkasteltu 37 kertaa.)

* EF1CBBE0-9C2D-428D-A6C3-C8E735D081B3.jpeg (648.12 kB, 750x1016 - tarkasteltu 36 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #26 : Toukokuu 31, 2020, 21:11:04 »

Nyt sain jytän liikenteeseen 8)
Ei puolla juurikaan ja vetoja on hyvin. Vähän saa kaasaria säätää jos täydellisen haluaa. Nopeusmittaria sai hieroo jonkun aikaa kunnes huomasin että johdot on poikki mittarin juuresta, uudet tinaukset ja taas rokkaa mittarikin. Peilille tein kiinnikkeen, ei oo ollu peiliä vielä tässä ohjaustanko versiossa. Neitsytmatkalla rötäs ja jätti kipunoita välistä, kaverin pihassa huomattiin että olin ajellu ryyppy päällä koko matkan. Onneks ei ollu isovika. Tokalla pysähdyksellä huomasin että jarrun reaktiotangon pultti on löysällä, kiristys riitti sille. Onneksi ei päässy irtoamaan, siitä tulee iso vahinko herkästi. On nimittäin käyny kerran itselle. 


* E87DFF78-6C83-4BC7-AF39-2FF6E17DB923.jpeg (154.66 kB, 640x480 - tarkasteltu 45 kertaa.)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 770


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #27 : Syyskuu 26, 2020, 22:22:35 »

Nyt on kesä huristeltu ilman mainittavia vikoja. Jotain vieman päälle 4tkm tuli mittariin, pelkästään suomessa tuli ajeltua. Vähä vielä tihkuu muutamasta saumasta mutten anna sen häiritä 

Muutaman hetken kuulunut omituinen sivuääni selvis tänään kun huomasin että nokkaketjun kiristin oli pyörinyt auki.
Tein myös loppukesästä ketjuille laahurin ja ketjusuojan. Laahuri on kamalan näköinen mutta eipä tuo laukun takaa hyppää silmille.
Jonkunverran myös huohotusta havaittavissa, tiedä sitten mistä se johtuu kun on uudet renkaat ja puristukset on tallella
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: 1 [2] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!