Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 19, 2019, 20:49:09
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  Yamaha XS 2 1972 (museo) ajettu 8700ml kohokammio tulvii
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Yamaha XS 2 1972 (museo) ajettu 8700ml kohokammio tulvii  (Luettu 850 kertaa)
harppa
Jytäristi
*
Viestejä: 14


Profiili Sähköposti
« : HEIN?KUU 13, 2017, 20:49:04 »

Olisko jollai tiatoo/vinkkiä ongelmaan ko kohokammion alaletkusta (ylivuoto) tippuu pensaa mopon ollessa sivutuella? Keskituella pystyssä
ongelmaa ei ole, eikä myöskään sivutuella (jalalla) ollessa, jos pensahana on auki. Koskee vain vasenta kaasaria, siis sivutuen puolta.
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : HEIN?KUU 13, 2017, 22:25:02 »

Liittysköhän se kohon toimintaan siten että oikean puoleisesta kaasarista valuu bensaa vasemmanpuoleiseen kun koho ei sulje kunnolla neulaventtiiliä ?? Jos hana auki niin koho painaa neulaventtiiliä paremmin.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
harppa
Jytäristi
*
Viestejä: 14


Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : HEIN?KUU 14, 2017, 09:57:36 »

Voi olla niinkin. Viime vuonna sama homma. Tulviminen loppui kuitenkin ajaessa sulkemalla pensahanat, ja avaamalla taas kun kohokammiot tyhjenivät. Toistoja muutama kerta. Täytyy koittaa tätä taas. En viittis alkaa irrottaa kaasareita ja pelkän uimurikupin irrotuksella on vähän ahdasta vaihtaa neulaventtiilit. Ostin Rudilta uudet joku vuosi sitten muitten ostosten mukana. Täytyy vaihtaa jos vanha kikka ei tehoa.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : HEIN?KUU 14, 2017, 10:32:09 »

Klassinen roska/rämmäle/hyytelö neulaventtiilin suulla tulopuolella voi myös olla syynä. Esimerkiksi sen verran iso knööli, ettei tule neulaventtiilistä läpi, mutta estää toisinaan sen sulkeutumisen kunnolla.
Vaikea puhdistaa ilman kaasuttimien irroitusta. Pitäisi päästä puhaltamaan kohokammion puolelta ja samalla bensaletkut olisivat irti.
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : HEIN?KUU 14, 2017, 12:24:23 »

Varoittava esimerkki edellispäivältä: Kaasarit ovat CVK34 mutta vaiva saman kaltainen. Toinen pytty lakkasi ajossa käymästä ja kurvasin kohti kotia suorittamaan huoltoa. Odotin risteyksessä vuoroa ja yritin pitää konetta käynnissä kun huomasin savua tai höyryä moottorista. Kaasarien huohotusletkusta valui bensaa lorottamalla suoraan pakoputkelle! Meinas tulla jännät paikat. Kohon venttiilin väliin oli ilmeisesti kiilautunut roska ja kaasari tulivi ihan urakalla. Roska poistui kohokammion irroituksella ja taas mentiin
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!