Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 21, 2017, 19:39:47
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikalenterit vuodelle 2018 tilattu. Jos jäit ilman, niin saattaa vielä löytyä lisää... vaan ei kauan.

Tulossa on XS650 Finland tarroja. Joskus tässä.


Suomen jytäristien  hihamerkit on loppu. Samoin  suomenkielinen jytärikirja. Hihamerkkiä vastaavaa tarraa vasta suunnitellaan teetettäväksi.  Aina kannattaa kuitenkin kysyä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Jytärin tyyppiviat ja ominaisuudet
| |-+  Moottori
| | |-+  Kytkin
| | | |-+  Kytkinrummun säteittäisjousien vaihto -tutorial
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kytkinrummun säteittäisjousien vaihto -tutorial  (Luettu 90 kertaa)
Audio67
Jytäristi
*
Viestejä: 37


Profiili Sähköposti
« : Huhtikuu 08, 2017, 19:28:00 »

Rudin setti 39-6515 menee oman näkemykseni mukaan paikalleen näin (ja melkoisen kiroilun jälkeen väittäisin, että vain näin). Kertokaa ihmeessä, jos helpommin voi tehdä:

0. Merkitse kytkinrummun, rattaan ja peltilevyn asemointi toisiinsa tussilla tai piirtopuikolla. Ei ehkä väliä, mutta ei huononna tulosta.
1. Varaa ainakin kolme keputölkkiä ja hyvä fiilis (ja puoli askia savukkeita, jos tupakkimies). Lisäksi siirtoleukapihdit, kärkipihdit, 5mm kuusiokoloavain, 13mm lenkki, rulla panostajien 1mm rautalankaa.
2. Rälläköi niitit koneen puolelta varovasti ihan pintaan saakka.
3. Kampea peltilevy irti. Niittien lyöminen tuurnalla ei auta, vastassa on olake. Tosin tärähtää sen verran, että saat kuvan niittien ääriviivoista. Vanhat kuoleentuneet jouset eivät tule silmille, mutta varominen sallittu.
4. Nosta ratas ja kolme väliholkkia pois. Holkit saattavat istua tiukassa niittien ympärillä =WD40 ja liikuttelua. Pidä huoli erinäisten välilevyjen sijainnista.
5. Usko loppuu, mutta avaa rohkeasti toinen Karhu
6. Pese osat ja voitele liikkuvat pinnat.
7. Purista uudet jouset yksi kerrallaan ruuvipenkissä kasaan ja sido yksi sivu kaksinkertaisella rautalangalla. Jäävät toki vinoon kun avaat penkin, mutta ei haittaa.
8. Asenna jouset kytkinrummun pesiin, rautalankojen sojottaen suoraan ylös. Hyvillä siirtoleukapihdeillä menevät juuri ja juuri. Katko surratut rautalangat lyhyemmiksi ja taivuttele suoraan ylös, että tulevat seuraavaksi asennettavan rattaan rei'istä läpi. Muista hengitys.
9. Älä jätä nyt niitä väliholkkeja siihen pöydälle kuten minä. Olutbudjetti on tiukka, ei kestä kahteen kertaan tekemistä...
10. Asenna ratas ja peltilevy. Edelleen, kaikki väliprikat oikeille paikoilleen
11. Jätä mutterit sopivan löysälle, katko ja poista rautalangat. Keskitä rumpu sorvissa mittakellon kanssa.
12. Kiristä mutterit.
13. Avaa mutterit yksi kerrallaan ja lisää ruuvilukite kierteisiin. Kiristä (ranne)momenttiin 20-30 Nm.
14. Valmis.

Keskittäminen sorvissa voi olla liioittelua, mutta jos mahdollisuus on niin ei kai se asennusta ainakaan huononna.

Edit: Lyhennä pultit kiristyksen jälkeen muttereiden tasolle. Riski, että pulttien päät ylettyvät lohkoon. Kiitos, Ossi Viita-Aho.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2017, 10:29:51 kirjoittanut Audio67 » tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.14 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!