Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
HEIN?KUU 10, 2020, 02:59:37
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 22 jo mennyt, enää 28 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 16 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Suomi, kyläseppien luvattu maa
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Suomi, kyläseppien luvattu maa  (Luettu 2295 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1448


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Maaliskuu 03, 2008, 09:06:02 »

Vimeisimpiä kokemuksia alkuperäisestä Suomijytäristä kolmentoista edellisen omistajan jälkeen...

1. Kytkimen käyttötanko ei ollutkaan alkuperäinen lyhyt tai uustarvike pitkä,  vaan jotain siltä väliltä. Ilmeisesti myös kytkimen pään "käyttötatti" on vaihdettu johonkin toisenlaiseen. En jaksa purkaa tällä kertaa kytkintä tehdäkseni tarkemman selvityksen. Lisäksi tanko on tehty jostain terästä paljon kevyemmästä materiaalista (duralumiini, titaani???).

2. Vetoakselin pään kierteet on tehty jossain pihasorvissa uusiksi niin, ettei alkuperäinen mutteri sovi enää kierteille kuin 2/3 matkaa. Sitten alkaa kiristyä huolestuttavasti, vaikka eturattaaseen on vielä pari milliä.
Onneksi "korvausmutteri" on tehty samassa sorvissa ja toimii hienosti.

Siispä myytäviin tavaroihin lisääntyy kohta käyttämätön pitkä kytkimen käyttötanko ja hieman kolhittu eturattaan kiinnitysmutteri...

     Jukka

PS. Vetorattaan laakeri on sen verran väljä, että kannattanee alkaa etsiä varamoottoria tai toista jytäriä. Ja varautua kokonaisremonttiin lähivuosina.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1448


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2008, 20:47:53 »

Ketjuja kun vaihdoin ja jytärin alla ryömin huomasin taas jotain, mitä en ollut ennen huomannut.

Ovatko nämä seuraavat alkuperäisiä eurooppastandardin parannuksia vai ehtaa suomalaista kyläseppäperinnettä:

1. Moottorin takimmaisen "alahaarukkakiinnikkeen" taakse on hitsattu vahvistus.

2. Keskiseisontatuen yläkiinnikkeen yläpuolella olevan rungon poikittaisputken eteen on lisätty toinen poikittaistuki.

Tsekatkaapa, kellä on eurooppajytäri.

     Jukka


* tukirauta1.jpg (88.61 kB, 800x536 - tarkasteltu 483 kertaa.)

* tukirauta2.jpg (88.76 kB, 800x440 - tarkasteltu 470 kertaa.)
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 766


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Maaliskuu 18, 2008, 09:25:20 »

Joo Tehtaalla laitettuja tukia.
Mulla lojuu samanlainen runko tallin lattialla.
Hemmetin paljon tukevamman tuntunen on tää uudempi runko.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!