Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
KES?KUU 25, 2019, 15:05:14
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Taas saatavilla XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 13 jo mennyt, enää 37 jäljellä!

Nyt tarjolla XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Jytärin tyyppiviat ja ominaisuudet
| |-+  Sähköpuoli
| | |-+  Sytytys
| | | |-+  1980-> mallisten elektroniikkasytytysten ongelmat
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 1980-> mallisten elektroniikkasytytysten ongelmat  (Luettu 1142 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1405


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Elokuu 23, 2015, 12:25:01 »

JytäJouko:
"Kuukausi sitten perehdyin toden teolla jytärini pätkimiseen, mitä se teki lämmetessä. Loppujen lopuksi syy löytyi triggeri magneetista. Jenkeistä löysin ohjeet, millä tavalla asia korjataan ilman roottorin vaihtoa, joka olisi ollut suhtkoht kallis juttu, kun syykään ei ollut vielä varmasti selvillä. Ohjeiden mukaan ostin 5mm supermagneetin ja JB Weld kylmähitsausmassaa ja liimasin magneetin roottoriin vanhan magneetin päälle ja laitoin prikat anturin alle, jotta ei ottaisi kiinni magneettiin. Annoin kuivua kaksi päivää ja lähdin koeajolle. Ajoin 100km ilman ongelmia. Kerran otin täydet kierrokset, jotta selviäisi, pysyykö magneetti kiinni. Hyvin pysyi. TCI boksissa ei siis ollut ongelmaa, ei puolassa, ei johdoissa, eikä muussakaan."

Tekulla oli ongelmana se, että jytäri kävi tyhjäkäynnillä ok, mutta sytytys alkoi pätkimään kierroksia lisättäessä.
Jytärin alkuperäisessä elektronisessa sytytyksessä on yksi magneetti roottorissa, mutta kaksi "vastaanottokelaa" antamassa pulssia tyhjäkäyntiennakolla ja täydellä ennakolla. Ilmeisesti täyden ennakon kela oli rikki ja tyhjäkäynnin kela kunnossa. Näin jytärin koke alkoi pätkimään, kun kierroksia lisättiin ja ennakko siirtyi aikaisemmalle.
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!