Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 28, 2020, 12:49:00
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.
 Kaksi jytäriä ja paljon vettä.


Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  ongelmia
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ongelmia  (Luettu 2938 kertaa)
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« : HEIN?KUU 13, 2013, 14:22:28 »

moro.

hieman ongelmia ton jytärin kans.

kone täysin rempattu.

sytkä boyer

kaasarit bs38 uä pesty.

sytkä säädetty korvakuulolla.käy tyhjäkäyntiä ja ottaa kierroksia paikallaan käyttäessä.
mutta kun lähtee liikkeelle ja koittaa kiihdyttää ykkösellä reippaammin niin rupee räpättämään ja kun kytkimen vetää pohjaan niin yleensä sammuukin.lähtee yleensä het kuitenkin käymään uudestaan.

seosruuvilla ei merkittävää vaikusta.

ekojen käynnistysten yhdeydessä kaasarit sai luultavasti likaa,,kaasareihin päin paukuttelua ja muuta ilmeni. putsasin kaasarit paineilmalla ja nyt toimii paremmin mutta ei kuitenkaan.

käynnistyy kylmänä laakista ja lämpimänäkin helposti mutta jos liian heikko potku niin tussauttaa kaasareihin päin..
en oikeen keksi mikä tätä vaivaa..

ps.ainut läpikäymätön kohta moottorissa taitaa olla nuo kaasuttimet,niistä on ollu vtusti kiusaa ja mielipahaa.

välillä on tulvinut ja välillä jäänyt tyhjäkäynti huutamaan yms.

pps. jytäri vartoo vuosien tauon jälkeen tienpäälle.. ;)

t ex Johnny_dalton

tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : HEIN?KUU 15, 2013, 19:35:11 »

mittasin akun jännitteen ja se oli huimat 8,6v

tyhjäkäynnillä "lataa" valot päällä 11,4v ja kierroksilla nousee kuitenkin yli 14volttiin.

hiilet ok,tasasuuntaaja ja säädin uusia,mahdollinen kytkentä vrhe ehkä.

kaasarit putsasin paineilmalla,ei vaikutusta merkittävää. pyörää pystyy käyttämään kuuma jopa ryyppy päällä,jäi testaamatta kuinka liikkuu se päällä jotta räkiikö myös ryypyllä.

tällä hetkellä inspiraatio on hiukan taas kateissa..täytyy lähteä kai ajeleen ärrä suitsalla..+180hv pitää huolen että suupielet kääntyy ylöspäite ;)
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 771


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : HEIN?KUU 16, 2013, 07:50:07 »

onko virtalukko tasurin ja akun välissä? jos ei niin silloin purkaa akkua.

säädä sytkä lampulla, tyhjänä ottaa kierrosta kun ei ole kuormaa.

onko muutoksia imu/pako puolella rempan jälkeen? ja pelasko ok ennen remonttia?
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : HEIN?KUU 16, 2013, 10:10:53 »


virtalukko on tasurin ja akun välissä,muistaakseni :(
kytkis on apinoitu muistaakkeni jezuksen projektista.
ehkä vika löytyy hiilistä kuitenkin..

luulin jo että tyhjentynyt akku selittäisi ongelman mutta ei..sen huomasin että jos tyhjällä akulla koittaa käynnistellä niin puola jää tikittämään jännästi jos ei lähde käymään ::) weird..
mut joo-o kaipa se ajoituslamppu on ostettava,oon kokeillu myöhäsellä ja aikasella sytkällä,ei vaikutusta.

pako ja imupuolen ainoat muutokset on kaasareissa power filsut ja putkina pelkät käyrät.(ei luultavasto toimiva kombo mutta tuskin selittää näin suuria murheita)
tää tuli mulle muttereina niin ei ole tietoa miten mikään on toiminut tai ollut toimimatta.

kerkesin jo aikasemmin suditella tossa pihalla sillä hieman mutta nyt se ei onnistu kun rupee räpättää ja pätkimään.
kaasarit?

kytkin on kanssa kiusaa. vaikka polkastaessa meinaa luistaa,niin silti irroitus on nihkeää ja nyt bonuksena aikamoinen haukkailu tuli vielä :D tääkin toimi jo hetken :P

venat vois varmaan säädellä uusiks. toisesta pakopuolesta kuuluu terävä naputus..

tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 771


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : HEIN?KUU 16, 2013, 10:19:14 »

joo, perusasiat kuntoon, niin sit voi ihmetellä ku toimii hyvin!

vaimon rautis pelas tyhjäkäynnillä ok mut ei kestäny kaasua yhtään, rupes räpättää ja työns putsariin bensaa niin et valu ulos. syynä drag pipeen työnnetyt liian tukkoset huilut

 itellä viel jännäkakka tulemati. 2.päivä pitäs lähtee ruottin kautta eurooppaan pikkuviri jytällä. enkä ole viel edes kokeillu et lähteekö käyntiin ;)
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2013, 20:02:03 »


pitkästä aikaa tuli käyteltyä jytäriä.

aivan pintakaasulla pystyy ajeleen,toimii ok. mutta yhtään ei kärsi antaa kaasua rupee röpötttämään..nakkasin ryypyn päällä ajossa ja tilanne paheni lisää.

ja pahenee mitä isommalla pykälällä ajelee

eli saa soppaa ihan liikaa syystä x

jäi kokeilematta miten toimii ilman putsareita..en kyllä usko että powerviltterit ilmaa vastustaa ???

mutta kytkin toimi yllättäen hieman paremmin,eli jotain hyvääkin :P
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 287


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2013, 21:26:03 »

Tervehdys,

Ootko lukenut tuota juttua?

http://www.xs650.fi/forum/index.php?PHPSESSID=2dc14d155e70fb47eaa20235b10fecac&topic=738.0

Vois passata hyvinkin noihin O-renkaisiin.
tallennettu
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2013, 11:33:10 »

näillä näkymin vika löytyi.

putsarit nappasin pois niin rupes toimiin ;D
tai ainakin ajaminen on mahdollista nyt..rikkaalla varmasti vieläkin.
mutta täytyy olla tosi tukkeessa noi filsut,vaiikka mää pesin putsin niitä ???

kierrokset jää hetkeksi hieman korkealla ennenkuin palautuu normaalille,tai olla näissä wanhoissa kaasuttimissa ominaisuus ihan

voi sitä vauhdin hurmaa :D  muutaman kerran ilm. tienpinnasta johtuen pyörä käyttäytyi hieman arvaamattoman oloisesti..samoten huomasin etukumen vippaavan aikalailla

en muista enää mitkä välitykset tuohon tuli(vakiot kai) mutta aika pitkiltä tuntuvat.

täytys miettiä mitä sihtiä laittelis kaasareihin jotta ei kaikki kökkäreet menis sisään.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2013, 11:39:11 kirjoittanut XSJuha » tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
Jezuz
Jytäritari
****
Viestejä: 254


Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Syyskuu 03, 2013, 21:20:17 »

Oiskohan niin että sulla ne putsarit peittää paikallaan ollessa niitä kaasarin imu-aukon pikku reikiä??
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!