Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 29, 2020, 00:37:49
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Taas on aika talvehtimisen. Talleissa tapahtuu...

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  xs650 Techboard
| | |-+  CDI-sytys ja kestomagneettilaturi?
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: CDI-sytys ja kestomagneettilaturi?  (Luettu 1725 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« : Lokakuu 18, 2013, 11:25:40 »

PMA -laturit ovatten kovin suosittuja nykyään. Mieleen tuli ajatus CDI-sytkästä PMA:n kaverina. Eli vähän niin kuin PowerDynamon systeemit mutta "halvalla".

Huhujen mukaan YFZ350 mönkkärin magneetto sopii jytään: http://www.xs650chopper.com/2011/01/xs650-banshee-charging-system-swap/

RMStator niminen firma tekee kohtuuhintaista settiä, jossa magneetto, staattori (200W), pohjalevy, pick-up -anturi, regulaattori (tosin voi olla että tuo on vain AC-regulaattori eikä tasuri+regu -yhdistelmä) ja CDI-tuplapuola: http://www.ebay.com/itm/Stator-200-Watt-Flywheel-Puller-Ignition-Coil-Kit-YFZ-350-Banshee-1998-1999-2000-/350854212859?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item51b08a6cfb&vxp=mtr  Saatavilla on myös halvempi setti 100W staattorilla.

Jos käyttää mekaanista ennakonsäätäjää niin CDI-puolaa voi tökkiä näinkin yksinkertaisella kytkennällä: http://www.transmic.net/en/analog.htm (http://www.transmic.net/analog/cdi_ana_sch.pdf). EDIT: Niin siis tässä tapauksessa tietysti pitää olla pulssianturi nokka-akselilla. Enpä tullut ensin selventäneeksi kun omasta pyörästä moinen jo löytyy...

Ja mitä tästä seuraa? Täysin akusta ja laturista riippumaton sytystys, joka CDI:n tapaan antaa voimakkaamman kipinän mitä enemmän on kierroksia. Ei tarvitse akkua sytkän kaveriksi edes periaatteessa. Riittävästi tehoa valoille (iso kondensaattori kannattaa lisätä). Ei kuluvia osia. Innokkaimmat voivat halutessaan rakennella ohjelmoitavan syttyboksin, jolloin pääsee eroon ennakonsäätäjästä.

Tämmöstä tänään.

Pekka
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2013, 17:26:24 kirjoittanut pekka » tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Lokakuu 18, 2013, 23:02:59 »

Hittiläinen, toi näyttäs ihan buenolta laitteelta, oisko intoa muillakin ostella moista, jos könttänä koittais ottaa (sikälimikäli jotain säästöä kuluissa sattuis olemaan)
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 772


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Lokakuu 21, 2013, 18:32:21 »

kyllä siellä on kuluva osa, mekaaninen ennakon säädin. ainakin itsellä on ollu ongelmia ton säätimen kanssa.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Lokakuu 21, 2013, 18:58:25 »

Juu se säädin on mitä on. CDI sytkässä vaan on puolensa varsinkin jos ei halua akkua mopoonsa. Ja elektroonisen sytkäboksin tekeminen on helpompaa kun ei tarvitse laskea "kosketuskulmaa" ;)

Pekka
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 772


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : Lokakuu 22, 2013, 21:39:22 »

joo ei se että ne kärjet on siellä, tee siitä sen parempaa ;D
mulla lähti toinen limppu irti ja telkes ittesä kopan ja säätimen väliin, ennakot muuttu aikaisemmalle, ihme kun röpötti tavallista enemmän...
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!