Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 28, 2020, 14:10:13
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Jytärikokoontuminen la 11.7.2020 11-14 Vehoniemen automuseolla Kangasalalla.
 Kaksi jytäriä ja paljon vettä.


Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  Katsastuspakkoa pukka taas...
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Katsastuspakkoa pukka taas...  (Luettu 1935 kertaa)
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« : HEIN?KUU 03, 2013, 15:36:23 »

http://www.bajahill.net/2013/07/taysistunto-aanesti-katsastuspakon.html

Käsi ylös: kuinka monella menee pyörä läpi pykälistä jos just nyt pitäisi viedä konttorille?

Sviddu mitä pastaa.
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : HEIN?KUU 03, 2013, 15:39:41 »

Onneks on ruotsin kilpi tallella vielä :D hankalaks menee jos lakiehdotus pääsee käytäntöön asti - pitää vaihtaa harrastusta :(
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1454


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : HEIN?KUU 03, 2013, 16:08:45 »

Mitä tuo katsastus käytännössä tulee olemaan:
Runkonumero täsmää, äänet on näissä vanhemmissa alle 106 dB (3250 rpm - jytärin puolitehon kierrokset), renkaat ja jarrut sekä pyörän ja ohjauksen laakerit. Valot ja vilkut.
Eli en minä tielle lähtisi muutenkaan vehkeellä, jossa noissa asioissa on puutteita. Äänen saa aina tarvittaessa tilapäisesti helposti vaimennettua.

Surullisinta tässä asiassa on se, että mikään demokratia ei voi sitä estää, jos joku riittävän merkittävä taho haluaa vielä muutaman kymmenen miljoonaa lisää kansalaisten rahoja omaan taskuunsa.
Hidastaa sentään onneksi vielä voi. Ja pitäkää silmät ja korvat auki, kenen ääni kovimpana kaikuu, kun vaaditaan kaikenlaisten valitus yms. hidastuskeinojen rajoittamista.
tallennettu
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : HEIN?KUU 03, 2013, 16:12:08 »

kyllähän tää hanurista on.

vaikka nää rakennellut laitteet täyttäski pykälät niin suhtautuminen on vastapuolella melko varmasti nyrpeää.

itelläki on kaks pyörää ja emännällä vielä yks niin aikamoinen rumba ja rahanmeno.

kyrpii tällänen.. >:(
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 771


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : HEIN?KUU 03, 2013, 16:18:30 »

sen haluan nähdä kun leimasetä ajaa mun chopperilla, tangopäiden väli 25cm ja kytkin käsivaihdekepissä....
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : HEIN?KUU 03, 2013, 16:27:24 »

Ja omaan kysymykseeni jatkoksi vielä että monenko pyörä on vaarallinen käyttäjälleen tai liikenneturvallisuudelle? Eli monellako ei toimi jarrut tahi valot? Tai monellako iskarit on hajalla tai laakerit loppu? Tuskin kenelläkään.

Sitä juuri meinasin että jos homma jää kiinni muutamasta desibelistä tai muutoksesta, joka parantaa laitteen ominaisuuksia (esim uusi alusta tai jarrut) mutta ei täytä prikulleen lain kirjainta niin hommasta menee tolkku.

Kyse ei ole mistään muusta kuin isojen katsastufirmojen vihreille markkinoimasta pseudoturvallisuusutopiasta ja rahankeruusta.

Ja jos nyt on pakko hakea hyviä puolia niin onhan se hauska jättää rekisteriote ja avain konttorin tiskille ja jäädä kahvikuppi kädessä seuraamaan kun inssi yrittää saada mopoa vapaalle/käymään/liikkeelle...
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : HEIN?KUU 03, 2013, 16:28:09 »

sen haluan nähdä kun leimasetä ajaa mun chopperilla, tangopäiden väli 25cm ja kytkin käsivaihdekepissä....

Siitä vaan jarrudynolle sitten ...  ;D
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1454


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #7 : HEIN?KUU 03, 2013, 16:32:11 »

Ja kun kerran rahakeruu on se päätarkoitus, niin eiköhän homma hoidu niin, että rahtaat mopon katsastusasemalle, katsuri kattoo 5 minuuttia, sitten allekirjoituksellasi vannot paperilla, että kaikki on kunnossa.
Ja lähtiessä maksat kassalle x kymmentä euroa.
tallennettu
XSJuha
Jytäääristi
***
Viestejä: 175


Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : HEIN?KUU 03, 2013, 17:29:33 »


http://www.youtube.com/watch?v=dNxq4CaRDks
tallennettu

gixxer 1000 k5&XS650&BMW e30 325 touring
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!