Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 19, 2019, 20:00:23
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Jytärin tyyppiviat ja ominaisuudet
| |-+  Polttoainepuoli
| | |-+  Kaasuttimet
| | | |-+  Dirty Hippie sanoo...
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Dirty Hippie sanoo...  (Luettu 5368 kertaa)
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« : Tammikuu 22, 2008, 23:14:53 »

-Jotkin jytäri mallit on erityisen tarkkoja polttoanejäjestelmän puhtaudelle/ säädöille (etenkin allekirj. ´80 ämerikkamalli)
tähän liityen:

-BS 34 (usa)kaasarit on säädetty tehtaalla liian laihalle. Korjauksena neuloja voi nostaa n. 1mm vaikka muovista väsätyillä aluslevyillä. myös suuremmat pääsuuttimet voi auttaa asiaa. pelkkä ilmaruuveista säätö ei juuri auta.

-Koneen tärinästä johtuen kaasarien sisuskalut (kohot, neulaventtiilit ja pidätinjouset) hinkkaa toisiaan vasten tehokkaasti, seurauksena teräviä     kulmia, lovia ym. ja kaasarit temppuilee jatkuvasti.
 Parasta lääkettä tähän on kosketuspintojen varovainen viimeistely hienolla vesihiomapaprulla. Kannattaa myös tarkata ettei mikään osa jää
 jumppaseen toisen kanssa missään asennossa. Osia tilatessa kannattaa olla tarkkana, jotkin osat sopii näennäisesti ristiin eri mallien kesken
 mutta käytännössä näin tuskin on.
tallennettu
alatee-11
Jytäristi
*
Viestejä: 16


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Tammikuu 22, 2012, 19:21:05 »

 ??? Oisko Tyhmälle mitään vinkkiä mitä suuttimia tollaseen -83 heritage specialin kaasareihin kannattaa vaihtaa ja minkä kokoisiin?  ???
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2012, 23:22:51 »

Tervetuloa suutinsouviin  ;D

Ensinnäkin pitäisi tietää millaiset suuttimet kaasuttimissa on sisällä. (Pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin, ehkä myös neula ja neulasuutin - onko neula säädettävä eli monta uraa vai vain yksi.)

Sitten pitäisi tsekata tulppien väri ajettaessa parikymmentä kilometriä täyskaasulla tai ainakin isoilla kierroksilla (yli 3500 rpm).

Käyttäytyminen: röpöttääkö täyskaasulla, pätkiikö, paukkuuko? Minkälaisissa tilanteissa.

Yhden jytärin koneen kiinnileikkauksen omin "käsin" todistaneena kannustaisin kaikkia ajamaan jytärin konetta, niin rikkaalla kuin se vain kunnolla käy. Ei jytärin bensankulutus kenenkään budjettia kaada.

Jytärin moottorin rasitteena on hyvin nakutusherkkä palotilan muoto ja se, että se todella käy ihan hyvin laihallakin seoksella.

Itse olen aloittanut aina laittamalla niin ison pääsuuttimen, kuin vain kunnolla käy röpöttämättä täyskaasulla läppä seljällään. Sitten neulan asentoa ja lopulta tyhjäkäyntisuuttimen kokoa, jos ei seossäätöruuvin säätövara enää riitä.

Jokainen jytärin kone on yksilö ja oikeat suuttimet riippuvat siitä, millainen on imupuoli (ilmansuodatus, jos ona alkuperäiset kaasuttimet) ja pakopuoli (käyrät, vaimentimet).
tallennettu
alatee-11
Jytäristi
*
Viestejä: 16


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Tammikuu 23, 2012, 21:36:26 »

Nopealla silmäilyllä vaikuttais orkkis kokoisilta noi suuttimet, neulaa en kerinnyt vielä katsomaan kun pitää näköjään irroittaa osia lisää  ;D että saa ne näkyville. Tota ajamista en pääse kokeilemaan ennen kuin oon sähköttänyt pyörän uudestaan. Ajattelin vaan että olisko jo tähän alkuun jotain millä kannattais lähtee kokeilemaan vai putsaanko ensin orkkis kokoiset ja siitä sitten eteenpäin  ;D
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2012, 11:08:23 »

Jos pakoputkisto ja ilmanputsarit ovat alkuperäiset, pitäisin suuttimet alkuperäisinä.

Jos pakoputkisto tai ilmansuodattimet on vaihdettu paremmin hengittäviin laittaisin yhtä kokoa isommat suuttimet:
Pääsuutin #132,5 -> #135
Tyhjäkäyntisuutin #42,5 -> #45
Ja neulaa nostaisin yhden loven tai aluslaatalla 0.5 - 1mm

Sitten, jos ajaessa röpöttelee ja tulpaa on kovin mustia, niin pienentäisin ekaksi pääsuuttimen alkuperäiseen.

Tyhjäkäynnin seosruuvi vaikutta seoksen ohivirtaukseen kaasuläpän ohi. Kiinnipäin = laihempaan, aukipäin = rikkaampaan. Jos käy kiinnikin ollessaan ok, niin tyhjäkäyntisuutinta voi myös pienentää.

Lopuksi voi koittaa hienosäätää neulan korkeudella.
tallennettu
alatee-11
Jytäristi
*
Viestejä: 16


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Tammikuu 24, 2012, 19:07:55 »

Juu ilmanputsarit ja putket on molemmat non-originaalit elikkä lähdetään kokeilemaan noilla isommilla suuttimilla ja neulan nostolla
tallennettu
TTa
Jytäristi
*
Viestejä: 6


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2012, 19:59:28 »

BS32 Xs400:ssa starter jet, eli varmaanki liittyy jotenkin ryyppyyn/käynnistämiseen? Katselin "ohjekirjasta" että alkuperäinen kuuluisi olla 35. Purkaessani omani löytyi sisältä 150, muut suuttimet oli alkuperäisen kokoiset enkä niihin aijo kajota. Mitäs tämän pitäisi käytännössä vaikuttaa? Sitten onko uusia kalvoja mahdollisesti saatavilla jostain halvemmalla, vai onko kaikki tätä +70$ luokkaa?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #7 : Helmikuu 03, 2012, 12:01:28 »

Jos ei tuo ryypyn antoon heti tukehdu ja/tai kastele tulppaa, niin alla starter jetinkin olla. Nuo BS32 kaasarit ovat sen verran harvinaisia, etten äkkiseltään löydä kuin alkuperäisen kaltaisia luisti&kalvo yhdistelmiä $110 hinnalla.

34 milliseen saisi halvalla http://www.jbmindustries.com/Yamaha650.html. Mahdollista olisi kai kokeilla sopisivatko nuo kalvot 32 milliseen ja saisiko ne riittävän hyvin kiinni luistiin.
tallennettu
TTa
Jytäristi
*
Viestejä: 6


Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Toukokuu 27, 2012, 21:01:18 »

BS32 Xs400:ssa starter jet, eli varmaanki liittyy jotenkin ryyppyyn/käynnistämiseen? Katselin "ohjekirjasta" että alkuperäinen kuuluisi olla 35. Purkaessani omani löytyi sisältä 150.

Eli nyt on mopo otettu isommin käyttöön, ongelmana on että kierrokset "seilaa" ja kuumana kiertää 4000 paikkeilla. Seosruuveilla kikkailu ei auttanut, synkrot silmämääräsesti ok, kaikki suuttimet puhtaat ja kaasarit muutenkin putsattiin talvella.  Ryyppy päällä käynti paranee, muttei nyt vielä mikään paras. Imuvuotoja ei ole vielä keritty tutkia, mutta voisiko tuolla yllä mainitulla suuttimella olla merkitystä tähän hommaan`? Ilmanputsareiden ollessa irti kokeillin tukkia osan suuttimesta sormella ja käynti `ehkä´ rauhoittui... No tarvii huomenissa hakea parit uuet suuttimet ja kokeilla.
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #9 : Toukokuu 27, 2012, 23:40:20 »

Starter jetin pitäisi vaikuttaa vain ryypyn ollessa "päällä".

Ilmavuodolta tuo käyttäytyminen äkkiseltään vaikuttaisi. Jossain kaasuläpän ja imuventtiilin välillä.
tallennettu
TTa
Jytäristi
*
Viestejä: 6


Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : KES?KUU 07, 2012, 17:35:10 »

No suutinkikkailulla sain kylmätyhjäkäynnin toimiin (ainaki paremmin ku vanha). Mutta kuumana kiekat taas nousee sinne 4000 kieppeille. Ryypyllä saa tasaantuun, seosruuvit samoilla säädoillä (tais olla 2 kierrosta auki), ilmavuotoja yritin tutkia puhdistus vaahdolla, muttei kone oikein muuttunut käynniltään. Kierrokset kylläkin oli jo valmiiksi lämpimänä siellä 4000. Kierrokset saa kyllä tippumaan tyhjäkäynnillä, kun pari kertaa sammuttimmella antaa koneen melkein sammua.

Eli onko kysees siltikin se imuvuoto, vaikkei sitä löytynykkään eli ostaan parit uudet imakulat? Vai oisko jotain muuta visiota.

tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #11 : KES?KUU 11, 2012, 18:40:17 »

laita isommat tyhjäkäyntisuuttimet. laihalle vetää jos ryypyllä tasaantuu.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!