Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 19, 2019, 21:28:22
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Projektit
| | |-+  Jalmari
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jalmari  (Luettu 24142 kertaa)
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #15 : Joulukuu 03, 2012, 17:16:03 »

harkitse viel jotain muuta kuin sitä iänikuista jousijakkaraa...
napattu toiselta foorumilta:
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : Joulukuu 03, 2012, 20:24:23 »

Tuommonen kliinimpi sitsi on ollu mielessä ja tossa on jo nööli uretaanilevyä josta vois muotoilla persiin mukasen mallin ja pääsis hitusen istuskelemaan, jos rouva työntelis tossa kylillä montuista sitte. Kun ei oo jäykkäperää koskaan ollu, en tiedä kestääkö persus / selkä kuinka tota rallattamista maaseudun laadukkailla pikiteillä. Vieterijakkara tuntuis kivemmalta ehkä. Mut eipä tuo iso homma oo vaihdella sitte jos kiinnikkeet saan uppoomaan sekä että.  Oikeestaan ainut "haitta" tossa kiinteessä pallissa on se että kun takahaarukka ei oo ihan symmetrinen, jakkarakaan ei tuu ihan symmetrikseks ja oon luonteeltani ronkeli jos istun vinksallani :D

Mites muuten tää koneen tyyppi, kun on 256, 447 ja 533 koneisiin osia tarjolla. Ilmeisesti olen voittanu lotossa ensimmäistä ja luonnollisesti surkeinta 256 tyyppiä olevan harrastekohteen. Mitä käytännön eroa noissa on muuta ku vuosimalli? jotain kriittistä ettei sylkkyputket ja männät esim käy? veivien laakerit eri kokoisia?  Pitäs vissiin ostaa joku kirjanen noista koneista niin sais lukee eikä tarttis kysellä joutavia.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2012, 22:12:10 kirjoittanut Toheltaja » tallennettu
mooneyes
Jytäristi
*
Viestejä: 36



Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : Joulukuu 05, 2012, 17:17:02 »

Kyllä se jousijakkara on pitemmillä reissulla hyvä. Ei tuu iskuja selkään kun suomen tiet on mitä on. Oman tein  britti helmetin lestasta pienentämällä ja jousekki on sieltä


* 003.JPG (645.48 kB, 2048x1536 - tarkasteltu 326 kertaa.)
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : Joulukuu 09, 2012, 23:10:57 »

Ny on jo perikunnan isohko fillarijakkara sovituksessa että saa jotain kokoa, ja suuntaa antavaa vinkkiä ja pääsee vähän koittamaan ajoasentoa yms. Ja etufillarikin vaihtui - täälläkin projekteissa kovin suosittuun röpörallikuviomalliin
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/556855_10151222628693183_1457831401_n.jpg

Pitänee perehtyä joulun alla hitusen koneeseen ja koittaa että pärähtääkö se vai mun housut. Jos tietäis että varmasti putputtaa ilman mitään jumalatonta kilikolilisää niin sais sitten putsailla ja rassailla vaan ilman täysremonttitarvetta...
tallennettu
pekka
Hero Member
*****
Viestejä: 542


Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : Joulukuu 10, 2012, 08:30:53 »

Joutuiko kovasti sovittelemaan crossijammun napaa antiikkihaarukkaan? Samansuuntaisia ajatuksia täälläkin...
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #20 : Joulukuu 10, 2012, 22:39:24 »

-98 KTM LC4 etuvanne. Akseli 17mm ja xj 15mm. Pientä sorvailua niin istuu hyvinnii...
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #21 : Joulukuu 16, 2012, 10:24:51 »

Ny katellaan kumeja ainakin eteen, ehkä myös taakse, on aika kovan tuntuinen tuo takanakki. Vanne 5x16 ja siinä nyt Avon Venom-x MT90B16 joka vastaa mallimerkintää 130/90/16. No avonin mukaan tää on 138mm levee, mittasin tolla 5" vanteella sen olevan 160mm levee, eli ilmeisen lätänään vetää tuon kuviopinnan kuin verrattuna "optimille" 3-3,5" leveelle asennettuna. Halkaisija taulukossa tuolle on 638mm ja mää mittasin omastani, mikä luonnollisesti on jo kulunut ainakin puoleen huiman 595mm tuloksen.

Nyt löytyy sopivia settejä missä ois tuo sama MT90B16 sekä eteen MH90/21 ja samalla eturenkaalla ja 150/80/16 takakumilla.  Hintaeroa ei ole ku parikyt taalaa, mietityttää vaan että minkähän levyinen tää 150 kumi on 5" vanteella jos se on 157mm avonin taulukossa. Ei ny jaksa pää toimia että tän hahmottais, kun ihan samat periaatteet ei taida olla näissä pyörän kumeissa ku auton suorapintaisia venytettäessä extraleveille vanteille.

http://www.ebay.com/itm/2-AVON-COBRA-WIDE-WHITE-WALL-TIRES-150-80-16-MH90-21-IN-STOCK-/221141503719?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item337d0f8ee7&vxp=mtr&x=30&y=1

http://www.ebay.com/itm/2-AVON-COBRA-WIDE-WHITE-WALL-TIRES-MT90B16-MH90-21-IN-STOCK-/221166800293?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item337e918da5&vxp=mtr


Nyt ku vielä osais ymmärtää ton takapäähomman niin ettei käy sitte köpsäkästi ja mulla on kourassa sellainen kumi mikä ei mahdu haarukkaan. Tai no sinne menee 190 levee helposti, mutta ketjun kanssa jostain syystä tulee ahdasta...
tallennettu
mikko xs2
Hero Member
*****
Viestejä: 727


No Chopper, No Life


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #22 : Joulukuu 17, 2012, 08:23:39 »

12mm offset rattaalla saa ~180 kumin pyörimään kivuttomasti.
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #23 : Joulukuu 17, 2012, 08:48:20 »

juu, purinkin rataspuolen posken auki ja kattelin samaa että taitaa sen reilun 10mm saada rissaa ulommas. Pittääpä katella taakkekin sitte semmonen kumi että herättää ihmetystä alitehoisessa konkelissa :D
tallennettu
Jr Speedy Bodden
Jytäristi
*
Viestejä: 28

XS2


Profiili Sähköposti
« Vastaus #24 : Joulukuu 18, 2012, 00:22:40 »

Miulla meni Ktm Duken II:n 4.5" leveä aluvanne 160 sport touring kumilla mukavasti.
-Timo-
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #25 : Joulukuu 28, 2012, 19:01:03 »

Kertokaas gurut käykö mulle 72 koneeseen 74-> mäntäputkisetti, vai mitä oleellista eroa on? kun näyttää kaikki bigbore kitit olevan aina 74-> koneisiin...

Taisi tulla pienoinen tauko harrastamiseen kun isohko koiraeläin nappasi vasemman ranteen seulaksi ja hampaat meni pikkuluiden väliin rustoihin vain neljä eri puraisua eli päällä 8 reikää ja onneksi alla vaan 4. Ei tumppu liiku juurikaan eikä ykskätisena paljoo touhuta tallissa - SSSSTANA! Pitää sitte virtuaalina vaan kunnes tumppu toimii.
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #26 : Joulukuu 28, 2012, 19:59:55 »

Tervehdys,

Jos sulla on avaamaton -72 kone, niin ei passaa. Jos taas siihen on joskus vaihdettu uudet kanget, niin silloin voi passata. Nää 750 satsit on tarkoitettu 447 ja 533 kiertokangille. Noissa kangissa on 10 mm pituusero ja -72 koneessa on vielä eri kanget 256 merkinnällä. Nää on pituudeltaan noitten 447 ja 533 kankien väliltä ja näissä on myös kangen yläpäässä 22mm silmä neulalaakerilla. 447 ja 533 kangissa on 20 mm silmä ilman neulalaakeria.

Elikkä kanget vaihtamalla saat passaamaan 750 satsin.
tallennettu
Toheltaja
Jytäääristi
***
Viestejä: 128



Profiili Sähköposti
« Vastaus #27 : Joulukuu 29, 2012, 11:53:03 »

on tuo osina ollut joskus, mutta veiveistähän en tiedä vielä. Mahdollistahan on aina napata neulalaakerit huitulaan ja tuupata veiveihin puslat/tuplapuslat että saa 20mm männäntapille sopivaks. Ja veivien pituuden voi aina kompata koneistamalla pyttysetistä siivu, tai leikkaamalla koroketta alle. Nokkaketju voipi tulla vaan ongelmaks jos ei pituus riitä tms...

No pitänee kattoa, kuitenkin aatoksena kurkata kannen alle jos ja kun tai en saa tuota käyntiin. Pieni vaiva tässä vaiheessa kun on aikaa koneistellakin osasia. Harmittaa kovasti jos luulee että kaikki on testipärinän jälkeen ok, ja sitten ekan 50km lenkin jälkeen kulahtaa jotain ja kesä menee siinä. Tosin ei taida vielä olla enskesä tuo H hetki :D
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #28 : Joulukuu 29, 2012, 13:02:34 »

Neulalaakerit olivat yläpäässä vain muutamassa kymmenessä ensimmäisessä XS-1 mallissa vuonna 1969. Kakstahtimiehet kun suunnittelivat ensimmäisen nelitahtikoneensa....
Eihän ne neulasellaiset kestäneet, kun ei ollut kakstahtisen öljysumua voitelemassa.
Siitä asti jytärin kangen yläpäässä on ollut liukukulaakeri. Vähän eri kokoisina ja voi olla, että materiaalit ja pintakäsittelytkin ovat vaihdelleet.
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #29 : Joulukuu 29, 2012, 13:45:29 »

No kah. Kaikkia sitä oppii. Mää oon ollut siinä käsityksessä, että 256 kangissa on neulalaakerit. Kai niissä kuitenkin on 22 mm reikä?

on tuo osina ollut joskus, mutta veiveistähän en tiedä vielä. Mahdollistahan on aina napata neulalaakerit huitulaan ja tuupata veiveihin puslat/tuplapuslat että saa 20mm männäntapille sopivaks. Ja veivien pituuden voi aina kompata koneistamalla pyttysetistä siivu, tai leikkaamalla koroketta alle. Nokkaketju voipi tulla vaan ongelmaks jos ei pituus riitä tms...

Joo, voihan sitä kompensoida korokkeella ja stroukkikoneissa on sellaisia käytettykin. Nokka-akselin vaan joutuu ajoittamaan uudelleen ja tietysti pitää huomioida, että rungossa riittää tila pyttyjen nostoon.

Tosin, jos pistää veiveihin puslat yläpäähän, niin se on jo varmaan sama vaihtaa veivit, kun kampiakseli pitää kuitenkin purkaa. Kone itsessään on aika yksinkertainen paketti ja helppo käyttää levällään. Jos se on jo kerran purettu, niin kannattaa tarkastaa räjäytyskuvan kanssa, että kaikki osat on paikoillaan ja oikeassa järjestyksessä. Kytkimen saa kasattua helposti väärin ja puutteellisilla osillakin. Lisäksi kaikki kytkimen räjäytyskuvatkaan ei ole piirretty oikein.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!