Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Lokakuu 22, 2019, 15:01:03
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Hyvin toimii jytäri muutaman asteen lämpötiloissa ja sateessa. Puhdistuukin ajaessa, jos oli alunperin reilusti likainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  1975 XS650 TM 1975
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 1975 XS650 TM 1975  (Luettu 1615 kertaa)
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« : Maaliskuu 17, 2013, 21:26:27 »

Tämmöinen osui ja skannasin ainakin Ossin iloksi.

Pena


* 75 jytäri.jpg (834.32 kB, 1011x1897 - tarkasteltu 231 kertaa.)
tallennettu

Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Maaliskuu 18, 2013, 08:46:31 »

Katoppas. Olisko sulla ollut koko juttu. Ihan olis mielekiintoinen lukea ja nähdä täysin originaalin pyörän kuvia. Onko nuo takavilkut ollut alunperin tuolla valon alla kiinni? Mullahan ne on heti penkin takana.

Pikkusen arvostelusta pistää silmään hyvät jarrut. En mää missään ole vielä kohdannut noin liukkaita levyjarruja. Kahvasta saa puristaa oikein tosissaan, että saa hidastuvuutta aikaseksi. Ja että vielä matkapyörä...
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Maaliskuu 18, 2013, 11:23:30 »

Tuossa kuvassa on eurooppa(eli saksan)malli pitkällä takaluokasuojalla ja hieman erilaisella takalamppurekisterikilvenkannatinvilkkuineen hässäkällä.

Hyvyys on aina suhteellista. Jytärissä on kaiketi "hyvä" levyjarru verrattuna muihin ajankohdan yritelmiin, joista tuutin levyjarru lienee kuuluisin totaalisella marginaalisuudellaan.

Saas nähdä kuinka pyssää. kun pääsee kohta kokeilemaan yhden kesän kulutetuilla paloilla ja uudella reikäisellä etulevyllä...
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Maaliskuu 18, 2013, 13:26:00 »

Iliman muuta, tuossahan vertailu tapahtuu aikalaisiin jarruihin. Jos vertaa vaijerivetoseen rumpujarruun, niin onhan tuo suorastaan huippua.

Ilmeisesti nuo rosterilevyt on liukkaammat, kuin nykyiset teräslevyt. Ainakin mitä oon juttuja kuullut muiden pyörien rosterilevyistä, niin rosterilevyillä tahtoo olla heikkotehoiset jarrut. Ja voipi olla, että asbestin puuttuminen paloista vaikuttaa myös tehoon.

Eihän nuo levyt näytä edes kuluvan ollenkaan. Mulla ainakin on käytännössä uutta vastaavat levyt. Materiaalilla on merkitystä tehoon, jos vaikka ajattelee nykyisiä autojen jarruja. Niissähän levyt ja palat kuluu yhtä matkaa. Jarrurempassa saa laittaa aina levyt ja palat samalla kertaa.
tallennettu
xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2013, 14:59:48 »

Ei ole Ossi laajempaa juttua, tää on osa 1975 TM:n prätkä faktoista.

Pena
tallennettu

xs2jammu
Hero Member
*****
Viestejä: 1012


Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere


Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Maaliskuu 19, 2013, 08:27:57 »

Aiheeseen vielä liittyen niin eipä ollut kovin kummoista Arwidsonin Yamaha mainonta vuosina 1975 ja 1976. Yhden mainoksen olen löytänyt Vauhdin Maailmoista näiltä vuosilta, sekin vain neljännes sivun kokoinen mustavalko mainos.

Pena


* Yamaha mainos.jpg (311.53 kB, 914x1280 - tarkasteltu 190 kertaa.)
tallennettu

kavo
Jytääristi
**
Viestejä: 75


Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Maaliskuu 21, 2013, 18:50:56 »

Tossa Penan vm. -75 artikkelissa on jammussa edessä 2 levyjarrua. Olikohan tekniikassa  menty takapakkia, kun omassani vm.-76 levyjä on 1 ?
Eikös toi teknari  7 / 75 ole jo alkuvuodelta ?
tallennettu
jukka_xs650_fi
1978 European long rod standard
Global Moderator
Hero Member
*****
Viestejä: 1423


XS650 über alles


Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 21, 2013, 19:35:19 »

Eurooppa ja australiamalleissa oli kaksi etulevyä. Jenkki ja japanimalleissa vain yksi. Siis standardimalleissa.
Muusta maailmasta en tiedä.
Spesiaaleissa oli aina alunperin vain yksi etulevy.

Ja syytä tähän en ole kenenkään kuullut uskottavasti selittävän.
tallennettu
Ossi Viita-aho
Jytäritari
****
Viestejä: 281


Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Maaliskuu 21, 2013, 21:02:28 »

Myös jarrusatulan/-satuloiden paikka näyttää vaihtelevan haarukan etu- ja takapuolella. Mitä lie on tuollakin haettu?
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!