Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Marraskuu 12, 2019, 00:27:59
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Talliajankohta on ajankohtainen.

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 21 jo mennyt, enää 29 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 17 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

+  www.xs650.fi
|-+  Yleistä
| |-+  Yleistä Keskustelua
| | |-+  Kromausta???
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kromausta???  (Luettu 7965 kertaa)
xs2jammu
Hero Member

Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere

Profiili Sähköposti
« : Toukokuu 01, 2012, 21:01:31 »

Missäs porukat ovat kromauttaneet osiaan hyvällä työnlaadulla ja kohtuu hinnalla?
Olisi tarve ainakin XS2:sen takalokasuojan kromauksesta.

Pena
tallennettu

Rockmaple
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2012, 22:15:52 »

http://www.a-kromi.fi Tuolla oon kromauttanut auton osia. Pohjatyöt tein itse, laatu oli sen mukainen eli kohtuullinen. Hinnasta en oman työn osuudesta johtuen osaa sanoa muuta kuin että kromaaminen on aina tyyristä hommaa. Palvelu oli hyvää ja yrittäjä itsekin harrastaa vanhoja prätkiä.

http://www.wittmann.pl/fi.html Tätä puolalaista firmaa on eri foorumeilla kehuttu. Palvelu hoituu suomen kielelläkin kuulemma.
tallennettu
mikko xs2
Hero Member

No Chopper, No Life

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2012, 21:30:34 »

Loimaalla olen kromauttanu osia, pohjat olen tehny ite ja pelkkää "kromia" olen pyytäny laittaa, eli ei mitään kuparointeja. siksi kun olen yrittäny päästä halvalla ::)
on pysyny ainakin toistaiseksi...
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

I'm the fixer, if I can't fix it honey, it ain't broke

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
äkkilähtö
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2012, 23:20:17 »

Viialassa kävi mulla tavarateline , oli jälki senverran huonoo että ihmetytti kun huonompana tuli tosiaan takasin mitä lähti, no eipä väliä kun romuna nytten on...
Tarttis kuitenkin TX:n etulokari, tankin korkki ja etuhaarukan välipelti kromauttaa ja kaipa ne tuonne Puolaan pitää laittaa koska pohjaukset on kutenkin syytä tehdä jotta kestää, mutta se sitten syksyllä lienee ajankohtaista.
tallennettu

TX 750-74 , kyllä se siitä vielä
mikko xs2
Hero Member

No Chopper, No Life

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2012, 16:28:48 »

tonne puolaan kannattaa ottaa yhteyttä heti kun mahdollista. piiitkät jonot nääs
tallennettu

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin

XS2 -72&73, HD FL 74" -41, perheessä myös XLH  900 -75 ja -69 Kawasaki gpz 500 flat tracker
A. Kivi
Jytäristi
*

Dont ya worry a bit, nothing is okay!

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2012, 19:14:47 »

Onko tallessa kuvaa huonosta kromausjäljestä? Voiko itse kromaus mennä pieleen vai onko kyse pohjatyön onnistumisesta?
tallennettu
äkkilähtö
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : Toukokuu 05, 2012, 19:41:18 »

Pisamilla ja osittain näkyvissä pohjat,eli ilmeisesti epäpuhtauksia.
Hionnanjäljet osittai näkyvissä ym. muuta hauskaa, selitti kun kyselin että alko materiaali loppumaan ettei pohjia voinut tehdä kunnolla, mitä lie tarkoittanut, maksoin pois ja yritän unohtaa sillä selvä.
tallennettu

Rockmaple
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : Toukokuu 05, 2012, 19:59:26 »

Pisamilla ja osittain näkyvissä pohjat,eli ilmeisesti epäpuhtauksia.
Hionnanjäljet osittai näkyvissä ym. muuta hauskaa, selitti kun kyselin että alko materiaali loppumaan ettei pohjia voinut tehdä kunnolla, mitä lie tarkoittanut, maksoin pois ja yritän unohtaa sillä selvä.

Mitä nyt itse oon hionut ohuesta pellistä prässättyjä auton maskin osia, niin voin kuvitella, että noinkin voi käydä. Jos osassa on syviä pistesyöpymiä, niin saattaa käydä niin, että kun aloittaa hionnan karkealla nauhalla saadakseen materiaalia pois syöpymien pohjia myöten, niin jossain vaiheessa voi havaita, että nytpä pelti alkaakin mennä puhki. Sitten ei enää ole varaa jatkaa hiontaa hienommilla nauhoilla, joilla karkeampi jälki siloitellaan. Pisamat voivat olla niitä syöpymäpisteitä joita ei ollut varaa hioa pois. Jos pisamat ovat koholla pinnasta, niin silloin on tietysti kysymys jostain muusta, esim. roskia kromikylvyssä. Jos se nyt ylipäänsä on mahdollista. Luulisi, että roskat sulavat kromauksessa käytettäviin myrkkyliemiin tai painuvat altaan pohjalle. Vanhojen ruosteenraiskaamien osien kromaaminen ei ole helppoa. Jos olisi, niin tekijöitä olisi joka kylässä, kun kysyntääkin tuntuu olevan.
tallennettu
äkkilähtö
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : Toukokuu 10, 2012, 10:14:40 »

Tuossapa kuvia, siitä saa jokainen päätellä, materiaalivahvuus 1,5mm.
,
,

tallennettu

mikko xs2
Hero Member

No Chopper, No Life

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #9 : Toukokuu 11, 2012, 17:23:32 »

mun mielestä toi näyttäs ruostesyöpymiltä. että niinkuin ei olis hiottu ollenkaan. missä kunnossa tuo tarakka oli ennen tuota?
tuossa tosiaan paistaa nikkeli läpi
tallennettu

äkkilähtö
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : Toukokuu 11, 2012, 17:48:12 »

Siinä oli pientä pistemäistä rikkoumaa pinnassa nimenomaan tuossa putken alapinnalla , lähti aluperin kromattavaksi ihan muualle kaveri aloitteesta mutta oli lopettanut tuo tuotantolaitos oman kromaamisen niin oli sitten laittanut tuonne omasta aloitteesta kummemmin kyselemättä, no eipä tuo paljoa haittaakkaan kun nyt ei ole kuljetustarvetta pyörällä. 8)
tallennettu

Rockmaple
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : Toukokuu 11, 2012, 19:15:39 »

Juu ei tuota tarakkaa ole hiottu ollenkaan. On kyllä h....tin vaikea ja työläs hioa, materiaalia tuossa kyllä olisi jos joku vaan jaksaisi nysvätä. Ite en alkaisi, eihän tuollaista häkkyrää saa edes millään koneella hiottua, paitsi ehkä näkyvämpiä ulkosyrjiä vois lääppiä. Toisekseen kromi ei halua mennä tuollaisissa monimuotoisissa osissa joka kohtaan, pitäis olla varmaan kromikylvyssä jotain tarakan mukaan muotoiltuja apuanodeita tai mitä elektrodeja ne nyt onkaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2012, 20:44:36 kirjoittanut Rockmaple » tallennettu
xs2jammu
Hero Member

Yamaha XS 650 -79,XT 1200 Super Tenere

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : Toukokuu 13, 2012, 08:35:53 »

Noista äkkilähdön kuvista tulee mieleen vahvasti omat kokemukset Juvanmalmilla olevasta/olleesta liikkeestä nimeltä Amoila. Ven sinne vuonna 1990 yhden Zündappin osia kromaukseen ja sovittiiin että he tekee pohjat ja kaikki. No ainoat pohjat mitä he teki oli se että vanhat kromit pois altaassa ja uudet päälle toisesssa. Olihan kuoppaista pintaa ja tulihan meille vähän siinä sitten sanomista hakuvaiheessa.

Kait se munkin täytyy tuota Puolaa sitten harkita jos kerran A-Kromin hommat ovat menneet tuohon malliin nyt.

Pena
tallennettu

Rockmaple
Jytääristi
**

Profiili Sähköposti
« Vastaus #13 : Toukokuu 13, 2012, 19:12:22 »

Kait se munkin täytyy tuota Puolaa sitten harkita jos kerran A-Kromin hommat ovat menneet tuohon malliin nyt.

Pena

Tavasin topicin uudestaan läpi, eikä mun mielestä tässä A-kromin työtä ole arvosteltu ollenkaan? Mitä nyt muualta olen lukenut, niin kyseisen firman työnlaatua on pidetty hyvänä, mutta (em. seikasta johtuen?) hintatasoa kalliinpuoleisena.
tallennettu
Ariel
Jytäristi
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2012, 01:32:07 »

Onko näitä vielä olemassa:
-Metsämaan niklaamo?
-Rautio kromaamo Turku?
joskus aikona hyvinä sitten kromautin tuolla Rautiolla, jälki oli hyvää.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!