Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Tammikuu 26, 2021, 23:32:24
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Uutiset: Julistan jytärivuoden 2021 alkaneeksi!

Nyt tarjolla: XS650 Finland kangasmerkit. 3.50 €/kpl plus toimituskulut 27 jo mennyt, enää 23 jäljellä!
XS650 Finland tarroja. 2 euroa kappale. Vielä 10 kappaletta jäljellä.

Spamminkirjoittajien rekisteröintiyritysten aiheuttaman haitan vuoksi jäseneksi pääsee vain erillisestä pyynnöstä:Lähetä tästä viesti.

Viimeksi arkistoon lisätty jytäriartikkeli: custombike_de_4_2014 ja cmm_9_2015

Muista päivittää oman jytärisi vuosimalli http://www.xs650.fi/forum/index.php?topic=44.0

Näytä kirjoitukset

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - jukka_xs650_fi

Pages: [1] 2 3 ... 96
1
Yleistä Keskustelua / Vs: Jouluterveiset
« on: Joulukuu 29, 2020, 14:38:54 »
Voishan sitä vanhasta muistista jommallakummalla Hondalla paikalle pistäytyä, kun en yhtää jytäriä nyt enää omista.
Mutta mielestäni olen hieman jäävi kokoontumista järjestämään.

Facebookista löytyvät ryhmät Yamaha XS650 Finland https://www.facebook.com/groups/jytari ja Yamaha XS650 (myydään/ostetaan/etc.) [FINLAND] https://www.facebook.com/groups/YamahaXS650Finland sekä toki myös Classic Yamaha Finland  https://www.facebook.com/groups/197459873774894

2
xs650 Techboard / Vs: Avautumiskulmat
« on: Marraskuu 24, 2020, 23:03:05 »
Yamahan tehdasmanuaali määrittelee venttiilien avausasteet .012" välyksillä. Tällöin XS2:n vakionokilla imuventtiili avautuu 47* BTDC ja sulkeutuu 67* ABDC.

Sillä perusteella tuo virinokan ohje todella voisi tarkoittaa, että välys säädetään nollaan ja katsotaan millä astelukemalla saavutetaan venttiilin avautuminen saavuttaa .040" arvon.

Itse joskus koitin mittakellolla jytärin avautumisia normaali käyntivälyksillä. Jos tsekkaa koska venttiili alkaa liikkumaan, niin saa aika levottomia astelukemia.

3
Platinakärkisiä NGK BP7EVX systystulppia oli jäänyt pari kierittelemään nurkkiin.
Vuoden noita on pidetty jytärissä, kunnes vaihdoin iridium kärkisiin.

Nää platinaiset on aika harvinaisia nykyään. Melkein yhtä hyvät kuin iridiumit. Kipinää tulee vaikka bensassa uittaisi.

Uudet maksaa toistakymmentä euroa kappale, jos jostain löytää.

Myyn tämän parin vitosella plus toimituskulut (jollei hae Tampereelta).

4
Yleistä Keskustelua / Vs: JUKKA MYYMÄSSÄ JYTÄRINSÄ
« on: Syyskuu 23, 2020, 22:40:47 »
Ei siinä kauaa rahat tilillä pölyyntynyt. Maanantaina kävin hakemassa toisen Hondan toisen kaveriksi. (Tosin toinen Honda on Espanjassa Montesan tehtaalla kasattu.) Löytyi muutaman kilometrin päästä autoliikkeestä pari vuotta sitten Suomeen jenkeistä uitettu Honda St1100 Pan Europeanin vm 1995.
Maileja mittarissa vain vähän yli 60000 ja yksi ainoa omistaja suomessa ajanut 2018 maaliskuu - 2020 kesäkuu vain vähän reilu tuhat mailia.

Oli yllättävän kevyt ja matala ajaa vaikka painaa 320 kiloa, minkä huomaa paikallaan liikuttaessa. Lopullinen niitti oli V4 koneen hieman traktorimainen pörinä. Tuli mieleen muinaiset Fordit ja SAABin 96 mallit nelitahtimoottorilla (sama Fordin V4). Nyt sitten ihmetellään ja opetellaan ihan uutta maailmaa. Talvella on pakko tehdä ihan totaali huolto, kun ei tiedä kauanko on litkut maanneet tankeissa ja säiliöissä. Mikähän mahtaa olla renkaidenkin paistoleima? Pintaa olis kyllä vielä reilusti.

Takalaukku häipyy säilöön tallin hyllylle ensi tilassa ja sähköhommia on tiedossa, kun tänä aamuna hokasin, ettei toimi lähi- eikä kaukovalot. Parkit ja mittarivalot sekä takavalo ok. No halvalla ei saa priimaa, hinta oli halvan sähköpolkupyörän verran eli muinaisen Anttilan formaatissa 2990 €.

5
Yleistä Keskustelua / Vs: JUKKA MYYMÄSSÄ JYTÄRINSÄ
« on: Syyskuu 20, 2020, 22:24:47 »
Kyllä se nyt jytäri lähti viimeinkin Paimioon. Vajaan kahdenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen tuli ero! Ero oli sopuisa ja jytäri pääsi hyvään kotiin.
Tässä pari kuvaa minkälaisena lähti. Todennäköisesti ilmestyy liikenteeseen seuraavaksi ihan toisen näköisenä.

Jytäritietämystä on sen verran kertynyt, että kyllä minä edelleen kuvioissa pyörin. Ehkä jopa joskus taas ostan jytärinkin.


6
xs650 jäsenten pyörien kuvia. / Vs: Jytä tsopperi
« on: Elokuu 19, 2020, 13:02:36 »
Kun kerran itse selvitin etujätön olemusta, niin tässä muillekin tiedoksi. 20 cm etujätöllä tulee ajettavuus vähintäänkin mielenkiintoiseksi.

7
Pistin tekstiviestillä yhteystiedot. Olisin kiitollinen, jos laittaisit tiedon tavalla tai toisella toteutuneesta kaupasta, niin poistan tämän ilmon.

8
Vintagea 1970 luvulta, jytärin japanilainen yläpään käyttämätön tiivistesarja.
Voin välittää myyjän yhteystiedot.

9
Jytäritapaamisia / Vs: Jytäritapaamisia 2020
« on: HEIN?KUU 11, 2020, 18:59:11 »
Kaksi jytäriä ja paljon vettä.

10
Yleistä Keskustelua / Vs: JUKKA MYYMÄSSÄ JYTÄRINSÄ
« on: HEIN?KUU 09, 2020, 17:13:08 »
Liekö tuota nyt kukaan ostamassa... Saattaapi ennenmminkin ilmestyä kolmas pyörä taliin. Jos vain rahaa löytyy ja sopiva "sijoituskohde".
Mutta toki myyn jytärtin, jos joku ostaa.

Joka tapauksessa näiden sivujen pyöritys hoituu edelleen. Kerjättyä rahaakin on tallessa vielä parin vuoden operointiin.

11
Ajo- ja jarrutusominaisuuksiltaan jytäriksi erinomainen projektiaihio tai ajoon sellaisenaan! Syyskesän alennushintaan 2400 € (oli 2900 €).
---------------
Vajaan kahdenkymmenen vuoden ja yli 60 000 yhteisen kilometrin jälkeen saattaisi olla nyt aika erota. Viimeiset kolme vuotta olen pelkästään ajanut tällä jytärillä. Ei se ehkä ole kuitenkaan ihan oikein. Tämä yksilö on projektipyörä ja uskon muutoksen olevan sen olemassaolon tarkoitus. Museolaitetta ei tästä kannata yrittää tehdä, jollei kaipaa lähes mahdotonta haastetta.

Kilometrejä olen yhteisten vuosien aikana kerännyt keskimäärin 3180 vuodessa. Jos muutkin omistajat ovat samaa tahtia ajelleet, kilometrejä olisi kertynyt yhteensä pitkälle toistasataa tuhatta. Mittarithan näissä täristimissä eivät kestä montaa kymmentä tuhatta.

Tapahtumia:
2002 uudet männät ja poraus
2010 vaihteiston kaikkien laakereiden uusinta sekä viitos vaihteen rattaat.
2013 kannen uudistus (lievästi viritetty nokka-akseli)
-   laturin roottori ja staattori uusittu, kaasuttimet kunnostettu ja kerätty parhaat osat kuudesta käytetystä

Poraus ja uudet männät tekisivät hyvää. Kampiakselille en ole tehnyt mitään, mutta huolestuttavia välyksiä ei ole löytynyt moottorin ollessa auki. Öljyä kuluu nyt 0,5 – 1 litraa / 1000 km, mutta uskoisin pääosan tihkuvan saumoista ulos.

Vaihdossa voisin olla kiinnostunut yli 600 kuution matkapyörästä, joka ei tärise ja jolla voisi ajaa jopa yli 300 km rupeamia.

https://www.nettimoto.com/yamaha/xs/2562341
https://www.youtube.com/watch?v=1saK3zCq9Os

12
Yleistä Keskustelua / 60 000 km jytärillä (18 vuodessa)
« on: HEIN?KUU 05, 2020, 12:05:39 »
Tuli pyörähdetttyä satakuntaa ja varsinaissuomea jytärillä. Parissa päivässä yhteensä 547 km. Kirjanpidon mukaan meni 60 000 km rikki (nyt 60 436 km). Kahdeksantoista vuotta siihen on mennyt.

Hiukan tuntuu tirskuttavan öljyä ulos pidemmässä ajossa (lähes) joka saumasta. Ei paljoa, mutta öljyiseltä moottori näyttää. En ole vielä tsekannut paljonko öljyä kului, mutta litran pari tuhannella kilometrillä tuo on perinteisesti öljyä hävittänyt.

Perse ja kroppa kyllä parkuu parinsadan kilometrin rupeaman jälkeen. Ei tuo oikein enää ole mulle sopiva matkapyörä. Eikä ole tuo toinenkaan vaihtoehto, jonka kanssa tuska alkaa jo 130 km ajon jälkeen... Pitäisköhän ostaa kolmanneksi vehkeeksi joku oikea matkajuhta, joka ei niin paljoa tärräisi? V-kone, tasapainoakseli kakspyttyinen (tai bemari), kolmipyttyinen tai jopa neloskone?????

Eihän moottoripyörät enää mitään maksa, mutta jokunen tonni ylimääräistä pitäisi kuitenkin jostain repäistä.

13
Yleistä Keskustelua / Vs: Ajokausi 2020
« on: KES?KUU 29, 2020, 23:21:36 »
Tällaista tää nyt on. Ensimmäisen oikean lomapäivän ja inhimillisen lämpötilan saavuttamisen kunniaksi ajoin kurapyörän talliin ja tulin jytärillä ulos. Bensaa vaan tankkiin, akku kiinni ja baanalle.
Karkeastihan tuo kävi ja tasakaasulla vähän nykii (alle satasen vauhdissa). Mutta yleensä nuo oireet ovat parantuneet, kun viinabensa saa yön yli turvottaa kaikki tiivisteet.
Mutta on se vaan ihan omantuntuisensa 42 vuotias rautakasa.

PS. Täytyy se kurapyöräkin joskus tallilta noutaa kotipihailemaan. Tuntuvat nuo motot tykkäävvän enemmän ulkolaitumoinnista kuin tallipölyyntymisestä.

14
Jytäritapaamisia / Vs: Jytäritapaamisia 2020
« on: KES?KUU 25, 2020, 09:05:51 »
Tänä vuonnahan kaikki on oletusarvoisesti peruttu, mutta silti voi jotain puuhastella.

Heinäkuussa voisin ainakin itse päivystää Vehoniemen automuseolla, Kangasala...................... 11.7.2020 lauantaina 11:00 - noin 14:00

Elokuussa voisi tavata jossain. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Syyskuussa on Kaanaan Kahinat Tampereen Teiskossa 19.9.2020 kello 12:00 alkaen. Meidän tallista on kaksi kuskia mukana, joista Timppa on se "aina paukkurautaluokassa neljänneksi jäänyt".

15
xs650 Techboard / Vs: Jytärin kuristus 35kW
« on: KES?KUU 16, 2020, 22:43:02 »
Noista http://xs650.fi/pohja_files/fi/tehokayrat.htm kun vääntää kilowatit, niin ei ne japsien paperihevoset paljoa takapyörällä näy.
Mulla ei toisaalta mitään hajua, miten takapyörätehosta lasketaan "moottoriteho", jota verrataan tuohon ajokorttiluokan 35 kW lukemaan.

Joka tapauksessa paljoa ei tartte kuristaa. Jytärin teho nousee aika jyrkästi kierrosluvun mukaan, niin jo aika pieni kierrosluvun rajoitus tiputtaisi maksimitehon alle 35 kW.

Pages: [1] 2 3 ... 96


Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 2.0.17 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!