PMA -laturit ovatten kovin suosittuja nykyään. Mieleen tuli ajatus CDI-sytkästä PMA:n kaverina. Eli vähän niin kuin PowerDynamon systeemit mutta "halvalla".
Huhujen mukaan YFZ350 mönkkärin magneetto sopii jytään:
http://www.xs650chopper.com/2011/01/xs650-banshee-charging-system-swap/RMStator niminen firma tekee kohtuuhintaista settiä, jossa magneetto, staattori (200W), pohjalevy, pick-up -anturi, regulaattori (tosin voi olla että tuo on vain AC-regulaattori eikä tasuri+regu -yhdistelmä) ja CDI-tuplapuola:
http://www.ebay.com/itm/Stator-200-Watt-Flywheel-Puller-Ignition-Coil-Kit-YFZ-350-Banshee-1998-1999-2000-/350854212859?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item51b08a6cfb&vxp=mtr Saatavilla on myös halvempi setti 100W staattorilla.
Jos käyttää mekaanista ennakonsäätäjää niin CDI-puolaa voi tökkiä näinkin yksinkertaisella kytkennällä:
http://www.transmic.net/en/analog.htm (
http://www.transmic.net/analog/cdi_ana_sch.pdf). EDIT: Niin siis tässä tapauksessa tietysti pitää olla pulssianturi nokka-akselilla. Enpä tullut ensin selventäneeksi kun omasta pyörästä moinen jo löytyy...
Ja mitä tästä seuraa? Täysin akusta ja laturista riippumaton sytystys, joka CDI:n tapaan antaa voimakkaamman kipinän mitä enemmän on kierroksia. Ei tarvitse akkua sytkän kaveriksi edes periaatteessa. Riittävästi tehoa valoille (iso kondensaattori kannattaa lisätä). Ei kuluvia osia. Innokkaimmat voivat halutessaan rakennella ohjelmoitavan syttyboksin, jolloin pääsee eroon ennakonsäätäjästä.
Tämmöstä tänään.
Pekka