www.xs650.fi

Yleistä => Projektit => Topic started by: Potsi on Joulukuu 31, 2018, 14:43:12

Title: XS-72
Post by: Potsi on Joulukuu 31, 2018, 14:43:12
Aloitetaans pikku projekti niin on jotain uutta täälläkin.

XS ollut minulla muutaman vuoden käytännössä ajamatta ja odottanut ns. inspiraatiota.

Viime kesänä se sitten tuli, eli pyörä paloiksi ja kone auki kaikkine hyvineen.
Pakolliset sähkömuutokset on tullut jo tehyä aikaisemmin - Boyer, PMA ja piuhat.
Lisäksi hydraulinen kytkin.

Nyt on runko tyhjä, odottaa vain puhallukseen menoa.
Samoin takaswingi.
Kertokaas miten nuo messinki helat lähtee helpoiten irti. Vai on helpointa ollenkaan.
Vai suoraan hydraulipuristajaan?

Vielä ei ole oikein varmuutta mitä rungolle tehdään. Jos mitään muuta kuin uusi pulveri päälle.

Keulaksi ehkä TC Bros Springer keulaa, pitää vähän mittailla.

Moottorin pilkkominen on hyvässä vauhdissa ja ainakin nokka-akseli ja rocker armit menee vaihtoon.

Nokka-akselin löytämisestä meinasi tulla jo tuskanhiki kun luki muutamia sivustoja.
Sitten löytyi tämä

http://www.smedspeed.co.uk/index.html

Kaikkea kivaa mootoriin.

Mitenkä moottorin maalaus onnistuu?
Kenelläkään kokemusta hyvästä ja pysyvästä ratkaisusta?
Kun kuitenkin menee atomeiksi niin olis palat jo erillään.

Palataan asiaan kunhan projekti etenee.

Vai halutaanko moottorin purkaukseta kuvia?







Title: Vs: XS-72
Post by: jukka_xs650_fi on Tammikuu 01, 2019, 20:32:08
Ainakin yksi tapa, millä takaswingin helat (muovi & messinki) saa irti, on sahata rautasahan terällä hela poikki putken sisältä pitkittäissuunnassa. Sen jälkeen lyömällä ja/vääntämällä saa ulkokehän pienemmäksi ja irtomaan swingiputkesta. Sen jälkeen pitäisi tulla lyömällä tai puristamalla iisisti ulos.

Muovihelojen irroittamiseen näyttävin keino on polttaa ne toholla tai hitsipillillä pois. Mutta silloin menee swingin maalauskin uusiksi. Saattaa toimia messinkisiinkin? Ainakin periaatteessa messinki sulaa ennenkuin teräs?