www.xs650.fi
Yleistä => Projektit => Topic started by: xs2jammu on Marraskuu 09, 2012, 16:18:15
-
Lähtökohtahan oli tää että ostin kilvettömän jytärin Karkkilasta josta konekin oli pois paikoiltaan ja osittain purettu. Ajatuksena oli ja on edelleen rakentaaa siitä jonkun sortin kahvilapyörä.
No nyt kun sain vähän tilaa tuonne autokatokseen kun muut pyörät on viety talvisäilöön niin pääsin vähän mallamaan että miten hommatut kilkkeet vois mallata paikoilleen. Aika paljon tulee säätöä vielä, mutta idea lkaa hahmottumaan vahvemmin, detaljeja joutunee sitten miettimään matkan varrella.
Sitä tässä kanssa mietin että mitä mahtaa setä katsastuksessa sanoa kun tai jos vien sen valmiiksi rakennettuna, mitenkäs ne prosentit taas meneekään ? Vai olisko sittenkin parempi ensin laittaa se kilpiin vakiona ja sitten tehdä muutokset ?
Pena
-
http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls (http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls)
Jos kone pysyy päältä katsoen alkuperäisenä ja rungosta suurin osa, niin reilusti pysytään alle 50%. Saat sitten kerralla kerta kaikkiaan laillisen vehkeen, kun kirjaat alkuperäisestä poikkeavat osat ja viet listan mukanasi katsastukseen.
Mutta toivottavasti on joskus ollut Suomessa rekisterissä, jotta alkuperäinen käyttöönottopäivä löytyy. Muuten tulee niin iso problems, ettei kannata rakentaa.
-
tuliko jonkun maan paprut mukaan? jos on joku identiteetti niin eipä tossa mitään ihmeellistä pitäs olla.
mulla kans alotusta vaille jytäkahvila prokkis. on pitäny tässä viime ajat korjata vasaraa ja muu aika on menny jälkikasvun parissa.
linkkivinkki: http://www.kickstarter.de/
-
Tää on jo tullattua ja verotettu ja Tullin papereissa on ensimmäinen käyttöönottopäivä 16. syyskuta 1982 ja sama päiväys on Väverketin rekisteriotteessa.
Kannattaiskohan kysyä joltain "pätevältä" katsastusasemalta ?
Toi linkki oli hyvä, olin joskus käynyt siellä mutta en enään muistanutkaan sitä, thanks.
Pena
-
eipä tossa mitään ihmeellistä ole, tuskin teet jäykkäperästä yli 2m akselivälillä,,, silloin ei mitään ongelmia leimalle. Go for it!
-
moikka
minä en mistään mitään tiedä ja loputkin olen unohtanut ... ::) mutta muistelisin lukeneeni että jos runko TAI moottori on alkuperäinen niin suurinpiirtein kaiken muun siten voikin vaihtaa 8)
(ei olis pitänyt kommentoida näin hatatilla tiedoilla, mutta kun on tylsää ja jotenkin pitää saada aika kulumaan... )
-
Pikku hiljaa projektissa tapahtuu.
-
Joulu on taas vai kuinkas se meni ;D
Heideniltä tuli tänään paketti.
-
No nytpä alkaa olla jo männillä kokoa. Tässä tulee pikkuhiljaa semmonen alemmuuskompleksi, kun joka kylällä alkaa olla noita isoreikäisiä.
-
ai noi männät on oikeen wösnerit,ei pitäis olla mitään pilipali kamaa ;)
-
Mites noi patit istuu kanteen??
-
näyttää olevan parisen milliä halkaisijassa eka tasasta mistä patti sit lähtee, eli istunee napakasti?
-
Taas tais olla onni onnettomuudessa. Elokuussa kun hain tämän kasan niin konehan irti ja kansi poissa, mutta jakoketju oli jo asennettu paikalleen. Myyjä sanoi että tarkistat vaan sen ajoituksen vielä ja kansi paikoilleen. No munhan piti laittaa kansi paikoilleen, mutta osiakasasta puuttui toinen ohjuriholkeista ja se jäi sitten sillä kertaa ja sitten innostuin tuosta bigboresta. Samalla sitten ajattelin että otan alakerran sen verran purkaen että saan lohkon yläosan maalattua ja tarkistan kytkimen. Onneksi näin, sillä kytkin kori oli ihan löysällä ja heilui puolen millin ja millin välillä, mutteri oli kyllä kiilattu, mutta sormin pyöriteltävissä. Lisäksi se yksi lohkon mutteri joka jää kivasti piiloon oli ihan löysällä. No nyt se on sitten ihan levällään ja tarkistan muutkin hilut.
Pena
-
Vähän ollut rauhallista rakentelun suhteen kun kaiken maailman kuume/flunssataudit ovat jylläännet, mutta nyt taas on saatu jotain tehtyä. Työnsin projektin ulos ja kuvasin ennen purkua. Nyt siiten palasiksi ja osat maalaukseen ja sitten sillkihansikkain kokoomaan. Kertokaa kuitenkin rehellinen mielipide että miltä näyttää, itseäni vielä muutama seikka häiritsee ja haluaisin vain niille vahvistuksen että tartteeko tehdä muutoksia lisää.
Pena
-
Nuhakuume, flunssatauti - eihän siitä kukaan nauti!!
Makuasioitahan nämä on ja jokainen tekee omaan silmään passaavan, mutta suoraan kysymykseen suora vastaus.
Ehkä eniten mulla silmä tökkää takavanteeseen. Mun makuun voisi olla isompi vanne. Tai oikkeestaan mää oon pinnavannefani, mutta kyllä valupyörätkin passaa raaseriin.
Saisko tuon jakkaran runkoa muotoiltua pyörän rungon mukaan? Jos jakkaran rungon alareuna myötäilisi rungon muotoja, niin se voisi tehdä linjakkaamman kokonaisuuden.
Nää oli tosiaan henkilökohtaisia mielipiteitä, joten suodata sopivasti omaan käyttöön. :)
-
Kiitos Ossi, oot samoilla linjoilla kuin mäkin, tuo valuvanne homma vähän häiritsee itseänikin, mutta nyt täytyy mennä tolla. Sain kyllä ylimääräisen swingin mukana pinnapyörän, mutta sekin oli speciaalin 16-tuumainen ja kaiken lisäksi vielä tiuhapinnainen. Toisaalta tää varmaan vielä elää jotenkin.
Pena
-
Mää mistään mitään tiedä mutta tankin ja satulan väli (minun silmissä) kaipaa jotain "tilkettä"
-
No, vanteethan saa uusittua sitten, kun sattuu sopivat kohdalle. Linjakkaan näköinen peli tuosta on tulossa.
-
Ossin kanssa samoilla linjoilla, huutaa 18" vannetta. poraat noihin vanteen sakaroihin kevennys reijät nyt ens alkuun ;D
toista levyä mun mielestä kaipaa eteen.
-
takalokarin ja takavalon muokkaus,eli takalokari pois ja valo peräkuuppaan.
samalla laikkaa ylimääräiset lipareet rungosta pois,siis ne jotka näkyy tuolta perästä ???
saa käyttää muttei oo pakko ;D
-
Kiitos kommenteista, näitä mä vähän kaipasin omien uskomusten vahvistukseksi. Tuo takapään kilkkeiden poisto ei onnistu vaan pitää jotenkin verhoilla, kun tarkoitus on säilyttää runko muuttumattomana pahojen päivien varalle. Pinna pyörät varmaan tosiaan tulee jossain vaiheessa kun sopivat 18 ja 19-tuumaiset sopivat kohdilleen, nyt pakko mennä näillä mitä on. Eileisen jälkeen alkaa olla runko paljaana ja nyt täytyy saada aikaiseksi viedä runko ja muutama muu osa hiekkapuhallukseen ja maalaukseen (onhan mulla viikko talvilomaa). Sitten olis koneen kasaaminen, mutta nyt on käynyt taas niin että Heideniltä ei saa vastausta parista sähköpostista huolimatta, täytynee odottaa ilmeisesti vaan kärsivällisesti vielä hetki ja sitten katsoa "plan B" osiota.
Pena
-
Minkä mittaiset ovat nuo XJR:n takaiskarit? kävikö suoraan vakio paikoille?
Hyvältä näyttää rojekti!
-
Minkä mittaiset ovat nuo XJR:n takaiskarit? kävikö suoraan vakio paikoille?
Hyvältä näyttää rojekti!
Pituuden suhteen ei ongelmaa, mutta alapäästä iskari/jousi on sen verran leveämpi että tulee todella lähelle takaratasta ja ketjuja ja ketjusuojahan ei mahtunut ollenkaan. Teen muutoksen nyt iskarin alapään kiinnitykseen, siirrän ulommaksi n. 12mm niin ei pitäisi olla ongelmaa ketjujen kanssa enään, yläpäässähän toi onnistuu ihan heittämällä väliholkki rungon ja iskarin väliin. Sitten tarttee varmaan vielä tehdä joku ketjusuoja itse tai modifioida jostain vanhasta.
Pena
-
Taas on aika päivittää projektia kun sain vihdoinkin rungon ja hilppeet maalauksesta ja myös tankin ja istuimen rungon.
Nyt pääsee jatkamaan eteenpäin pikku hiljaa.
Pena
-
Komiasti kiiltää! Tuliko akkulaatikolle käyttöä?
Pekka
-
Komiasti kiiltää! Tuliko akkulaatikolle käyttöä?
Pekka
Kyllä sille tulee oma paikka tuonne rungon sisään, tosin jonkun verran modifoituna.
-
Toiset ne vaan värkkäilee kaikkea kivaa. :) Just tänään ajelin jytällä hymyssä suin ja alkoi taas tuntumaan siltä, että vois olla vielä toinen jytä jossa vois toteuttaa ideoitaan.
Hymy meinas kyllä hyytyä, kun tuli kunnon ukkoskuuro ja vaatevalinta oli tehty sadetutkan mukaan. >:( Siis nahkatakki ja farkut.
-
Kone hakee ulkoista muotoaan uuden värin kera. Seuraavaksi männät pyttyihin ja sitten pytyt paikoilleen. Pakko myöntää että ajoittain haastavaa kun koneen purusta on yli vuosi.
-
Moi
Koneesta näyttää tulevan komea, musta väri ja kiiltävät jäähdytysrivanpäät ovat hieno yhdistelmä.
Männät paikoilleen, kone runkoon ja ensimmäisiä savuja ottamaan...
t hexi
-
Aika ajoin joku kyselee että miten projekti ja missä vaiheessa. No kesä meni ajellessa tuli eikä rakennellessa. Pääsiäisen ja syyskuun puolen välin aikana ei laittanut mutteri pulttiiin enkää muutakaan, mutta nyt alkaa hahmottumaan että minkälainen siitä vois tulla jollei mieli muutu montaa kertaa vielä.
Pena
-
Tosi hieno peli, ja enää pikkuista vaille valmis ensi kesän ajeluihin..
t hexi
-
Hyvältä näyttää! Penkki on kyllä mahottoman hieno. Kaivoitko Singerin varastosta vai teetitkö ammattilaisella?
-
Hyvältä näyttää! Penkki on kyllä mahottoman hieno. Kaivoitko Singerin varastosta vai teetitkö ammattilaisella?
Penkki on ihan tämän vuoden XJR1300:sen jakkara.
-
Ja varalle jäi se "omin pikkukätösin" tehty takapatilla varustettu satula. ::)
Ihan kivan näköinen sekin.
-
Hyvän näköinen, vaikka onkin kaupallinen valmiste. Vai onko nuo etes toisiaan pois sulkevia ominaisuuksia?
-
Pieni päivitys tähän. Projekti ollut jäissä kauan ja runko papereineen jo matkanut uuden omistajan mukana Tampereen seudulle, kun päätinkin yhdistää nykyisen 79:sin ja projektin hilut. No motivaatiota on odoteltu tulevan ja oliskohan se nyt ilmestynyt nurkan takaa kun lastasin just 79:sin rungon auton konttiin ja lähden kohti Kellokoskea, jossa se hiekkapuhalletaan ja pulverimaalataan. Mä pakotan itseni tekeen sen valmiiksi talven aikana, kun oikeesti ei oo sitten maalauksen jälkeen kone vielä kerran auki että saa startin rattaat paikalleen ja sitten koko höskän kasaus. Pakko päästä ensi kesänä ainakin kerran jytärillä ajaan.
Pena